Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uæ! Har nedtelling til EL som begynner prøvingen på nummer 2 og er både spent og skremt! Plutselig gruer jeg meg til å begynne på nytt igjen, men vil jo veldig gjerne ha en til! 

Hjelp? Er det normalt? Noen som har lure tanker som kan roe overtenkingen litt? 

Anonymkode: f62e1...16d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Det er sikkert normalt :) Vår første hadde en skikkelig dårlig periode med soving midt i prøveprossessen og det ble litt uenighet mellom meg og mannen hvem som skulle opp og hvem som gjorde mest og fortjente å sove ut (man blir gretten og urimelig av lite søvn!) så jeg fikk litt panikk for hvordan alt dette skal bli med enda en som ikke vil sove - midt oppi all denne dårlige stemningen! Men alt har løst seg nå av seg selv, og vi prøver fortsatt :) 

Men tror nok det er normalt og litt overveldende til tider å tenke på en til, for noen iallfall ^^

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Uæ! Har nedtelling til EL som begynner prøvingen på nummer 2 og er både spent og skremt! Plutselig gruer jeg meg til å begynne på nytt igjen, men vil jo veldig gjerne ha en til! 

Hjelp? Er det normalt? Noen som har lure tanker som kan roe overtenkingen litt? 

Jeg sliter med det samme. Jeg tror egentlig at man aldri vil føle seg 100% klar, og at det kanskje er best å bare hoppe i det? Det tar heldigvis minst 9 mnd før lillesøster/-bror kommer, så da får vi litt tid til å omstille oss. Det skal ikke være lett dette altså.. hehe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
#nofilter# skrev (2 timer siden):

Jeg sliter med det samme. Jeg tror egentlig at man aldri vil føle seg 100% klar, og at det kanskje er best å bare hoppe i det? Det tar heldigvis minst 9 mnd før lillesøster/-bror kommer, så da får vi litt tid til å omstille oss. Det skal ikke være lett dette altså.. hehe

Du har vel rett! Jeg er bare plutselig redd for å føle meg fanget i graviditeten. Er vel 50 % skremt for å skulle bli gravid igjen, med det av bekymringer det medfører, og 50 % bekymret for at det skal ta lang tid/ikke fungere i det hele tatt! Snodig kombinasjon! 

Og så går jeg hver dag og håper på vaksinenyheter som medfører at jeg kan bli vaksinert fortere, så jeg kan få den før jeg forhåpentligvis blir gravid, men det ser jo absolutt ikke slik ut. 

Blir bare veldig kjedelig om samfunnet åpner igjen, og folk kan slappe av fra bekymringen om alvorlig sykdom, mens jeg istedet er gravid, med dermed økt risiko for komplikasjoner og for tidlig fødsel ved koronainfeksjon. Er allerede bekymret for korona, og gruer meg til å sette meg i en mer risikabel situasjon.. Er så lei korona og på en eller annen merkelig måte føler jeg graviditet nå vil forlenge bekymringen?

Huff hører jeg høres veldig bekymret ut, er ikke egentlig slik tror jeg! 

Og dere har nok absolutt rett i at det sikkert er naturlig at det føles litt ambivalent foran en så stor forandring..

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...