Gå til innhold

Sosial intelligens

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne blir vanskelig å forklare så "bare with me". 

Jeg har en teori. Det er vanlig å si at de smarte ofte ikke er så gode sosialt. Jeg er ikke så sikker på det. Må si at selv har jeg iq til mensa. Jo bedre faglig og jo bedre min hjerne blir om årene jo mer legger jeg merke til mye av det dumme som blir sagt blant de sosialt sterke. Jeg ser hva det er jeg børr si for at en samtale skal bli riktig, men ofte ønsker jeg ikke fordi jeg føler det er "feil". Jeg er ikke sånn. 

De fleste her har nok sett Paradise, Charterfeber, Ex on the Beach osv å har tenkt fy flate for noen idioter. Min teori begynner med at de ekstra smarte ser på en middelmådig person med samme øyne som du ser en reality deltaker. Men slik som norge er i dag er paradise gjengen den sosiale toppen. Du ser på dem som dumme og nekter å være sånn. De ekstra smarte ser på deg og tenker "fy flate så dumt". 

Jeg tror de smarte rett og slett ikke gidder å prøve å være sosialt sterk. De ser ikke poenget. 

Mange tenker nokk nå: Jo men mange sliter med å se hva andre føler/tenker og det er derfor de ikke henger med. Jo men hør denne ut. Klarer du å sette deg inn i hodet til en paradisedeltaker? De smarte tenker ikke sånn som de fleste. De sliter med å sette seg inn i hodet til de normale fordi de aldri i verden ville tenkt slikt selv.

Anonymkode: 8e996...5a8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes denne teksten er rotete og mindre intelligent. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Du bør seriøst jobbe med ortografien.

Anonymkode: df84c...3fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hold dere til poenget takk. Skrevet på hurtig på tlf 

Skrevet
CorvusCorax skrev (1 minutt siden):

Jeg synes denne teksten er rotete og mindre intelligent. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bør seriøst jobbe med ortografien.

typisk enkel kommentar som ts sikter til. Folk som blir småfornærmet fordi de føler seg truffet. 
Jeg sier ikke fra her at dere er mindre smarte eller middelmådige, for det aner jeg ingenting om.
Men dette er så typisk man kan få det. Hilsen ikke ts. 

• Liker 1
Skrevet

Skrevet på hurtig på tlf? Er hurtig en app? 

Hvorfor stresser du sånn? Slapp av. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hold dere til poenget takk. Skrevet på hurtig på tlf 

de er vel en av disse du sikter til. Folk blir litt sånn barnslige og rotter seg sammen. For noen år siden var det noen som spurte et spørsmål på facebook, det kunne se ganske dumt ut, men jeg skjønte hva han mente. Jeg svarte på spørmålet, alle andre klvonene kommetnerte "dum eller?" og dette fikk mange likerklikk. 

Skrevet
CorvusCorax skrev (Akkurat nå):

Han har skrevet fort på tlf :spy: ikke en hurtig tlf. Men nå tror jeg du tuller.

AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (Akkurat nå):

Haha. Denne tråden er gull.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke poenget. 

Skrevet
Uakseptabel skrev (2 minutter siden):

typisk enkel kommentar som ts sikter til. Folk som blir småfornærmet fordi de føler seg truffet. 
Jeg sier ikke fra her at dere er mindre smarte eller middelmådige, for det aner jeg ingenting om.
Men dette er så typisk man kan få det. Hilsen ikke ts. 

Det at du skriver "hilsen ikke TS" tolker jeg som at du er TS. 

Ja, det er enkel kommentar. Direkte og rett frem - ikke vanskelig å forstå, som den teksten. Hm. Hva skulle jeg føle meg truffet av mener du?

• Liker 3
Skrevet
Uakseptabel skrev (1 minutt siden):

Han har skrevet fort på tlf :spy: ikke en hurtig tlf. Men nå tror jeg du tuller.

Han? Hvordan vet du at det er en han? Hvorfor forsvarer du en anonymbruker? He he... Tenker du er TS, jeg. ;) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det at du skriver "hilsen ikke TS" tolker jeg som at du er TS. 

Ja, det er enkel kommentar. Direkte og rett frem - ikke vanskelig å forstå, som den teksten. Hm. Hva skulle jeg føle meg truffet av mener du?

Drit i. Hold deg til tråen. Hilsen ts

AnonymBruker
Skrevet

Reality show deltakere har ikke høy sosial intelligens. De har generelt lav intelligens alt i alt. Det er derfor det er underholdende å se på dem. Legg også merke til at reality show deltakere kommer fra de lavere sosioøkonomiske klassene, oftest fra bygda. Sjeldent du kommer til å prestere godt sosialt når du kommer fra små tettsteder der du har kommunisert med den samme omgangskretsen siden barn.

Anonymkode: f3e48...f62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høy intelligens er knyttet til høy sosial intelligens/gode sosiale evner.

Anonymkode: 56da6...31b

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Høy intelligens er knyttet til høy sosial intelligens/gode sosiale evner.

Anonymkode: 56da6...31b

Vel, akkurat det er ikke en ubetinget sannhet...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Betty Boops skrev (Akkurat nå):

Vel, akkurat det er ikke en ubetinget sannhet...

Det kan du trygt si 😁

Skrevet
CorvusCorax skrev (9 minutter siden):

Han? Hvordan vet du at det er en han? Hvorfor forsvarer du en anonymbruker? He he... Tenker du er TS, jeg. ;) 

😂😂:kvalm: Jeg er synsk, det er en han. Nei altså jeg vet ikke, var bare det som falt i hodet mitt. Og jeg driter i kjønnet.

Nå sitter alle her og beundrer deg for at du er så flink og gjennomskuer at jeg er ts. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange måter å være smart på. Boksmart er en ting, og sosialt smart noe helt annet. 
sosialt smart henger også sammen med egen selvfølelse og selvverd. Føler du deg liten, blir du enten sjenert og klønete sosialt, eller hevder du deg over andre. 
å være sosialt smart handler både om å være bevisst på seg selv i relasjoner, og være hyggelig, vite når en skal gå inn i diskusjoner eller ei. 
kjenner mange smarte sosiale folk, og kjenner også en del mindre smarte. 
Jeg er vel en plass midt i mellom. 

Anonymkode: 12236...000

Skrevet

Jeg er ikke enig i teorien din, ts. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...