Gå til innhold

Betale per åpnet flaske vin i bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Vi skal gifte oss neste år (2022) og har det meste klart. Lokalet vi skal ha er booket og vi kunne der velge mellom ulike pakker når det kom til mat, feks. treretters middag og fire glass vin til maten med en fast pris per kuvert. Dvs at vi uansett måtte betalt for fire glass vin til alle gjestene selv om noen kanskje foretrakk øl eller ikke skal drikke alkohol i det hele tatt.

Eieren for lokalet anbefalte at vi heller burde betale for per flaske åpnet, slik at vi ikke betalte unødvendig og vi syntes dette hørtes ganske lurt ut. 

Samtidig er vi litt usikker og om det hadde vært bedre å ha en fastpris å forholde seg til? Er det noen som har noen tanker eller anbefalinger rundt dette? 

Anonymkode: 7ab06...f0d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hvor tørste gjestene deres er... hvor mange glass tror dere de vil drikke?? Vil de drikke gj snittlig færre enn fire glass hver vil det lønne seg med flasker...

Anonymkode: 3c4ec...7e9

AnonymBruker
Skrevet

4 glass vin er lite, en middag drar ofte ut hvis det er mye taler.  Ville regnet et par gl til pr gjest.  La gjestene få drikke det de vil.  Det er fest og de har satt av en heldag på å feire dere.  

Anonymkode: 05ffb...c76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 4/20/2021 at 8:46 PM, AnonymBruker said:

4 glass vin er lite, en middag drar ofte ut hvis det er mye taler.  Ville regnet et par gl til pr gjest.  La gjestene få drikke det de vil.  Det er fest og de har satt av en heldag på å feire dere.  

Anonymkode: 05ffb...c76

4 glass er helt fint, så lenge velkomstdrink ikke er med. Vi beregnet 6 glass og hadde masse til overs.

Anonymkode: 98621...335

• Liker 2
Skrevet

Min far har drevet selskapslokale i mange år - han sier at om det gikk en halv flaske vin til hver gjest -så var det  et sjøslag. 

Så da kan det godt hende at dere kommer bedre ut av det med å betalte pr åpnet flaske enn for 4 glass (6 glass i en flaske?)

Men dere kjenner og gjestene deres - er det masse venner som skal ha seg en fest, eller er det familie som skal på gudstjeneste søndag morgen?  

AnonymBruker
Skrevet

Det er 5 glass i en flaske. :) 

Anonymkode: 8a4a3...e06

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, MollyJones said:

Min far har drevet selskapslokale i mange år - han sier at om det gikk en halv flaske vin til hver gjest -så var det  et sjøslag. 

Så da kan det godt hende at dere kommer bedre ut av det med å betalte pr åpnet flaske enn for 4 glass (6 glass i en flaske?)

Men dere kjenner og gjestene deres - er det masse venner som skal ha seg en fest, eller er det familie som skal på gudstjeneste søndag morgen?  

Mente han det på alvor?

Anonymkode: 23087...1ce

AnonymBruker
Skrevet

Hvor store er glassene? Hehe
image.thumb.png.5fedf487e1e679a8bfce6225fe38d15a.png

Anonymkode: 816f8...e6c

• Liker 1
Skrevet

Hva er pris per kuvert med og uten vin? Og hva er pris per åpnet flaske vin? 

Skrevet
MollyJones skrev (39 minutter siden):

Jeg tror han har rett. Det er mange som ikke drikker noe særlig og som kan få ett glass til å vare i evigheter. Og så har du de som ikke liker vin og heller drikker vann/mineralvann til middagen. Da er det mer enn nok til både de som drikker 4 - 6 glass til en middag og de som "bøtter innpå" hvis man beregner en halv flaske pr. person. Sistnevnte gruppe står da for sjøslaget. 

Og jeg ville utvilsomt ha gått for løsningen med å betale pr. åpnet flaske. Da betaler dere for det som faktisk drikkes. Budsjettet ville jeg ha lagt opp ut fra hva det koster med fire glass pr. gjest for da har dere en pekepinn. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Mente han det på alvor?

Absolutt - en halv flaske i snitt - noen drikker ingenting, noen drikker et glass, andre drikker en hel flaske.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, MollyJones said:

Absolutt - en halv flaske i snitt - noen drikker ingenting, noen drikker et glass, andre drikker en hel flaske.

Ok, da forstår jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...