AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1 Skrevet 20. april 2021 Hei. Januar 2019 fødte jeg minste. Fikk menstruasjon 5 uker etter fødsel. Da menstruasjon var ferdig begynte det med grusom lukt fra urin. Kloakklukt og orangefarget. Ville vente å se om det gikk over på egenhånd,prøvde å drikke masse vann, men 2 måneder etter dro jeg på legevakt og fikk konstantert urinveisinfeksjon, måtte gå på antibiotika. Antibiotikaen virka frem til jeg fikk menstruasjon på nytt. Da skjedde det samme, og jeg tenkte at jeg ikke kunne hive i meg antibiotika på antibiotika, så jeg tenkte at det bare var sånn kroppen min var. Etter en stund dro jeg til legen på nytt, han fortalte meg at noen ganger kunne man tro det var urinveisinfeksjon når det var litt greier i urinen, han trodde ikke det var det, så da har jeg bare latt det være, frem til i dag. Nå har jeg fått ny lege på et nytt legekontor. Hadde egentlig time for noe annet, men tok med meg urinprøve for å sjekke, da jeg er lei av den lukta 🙈 det ble påvist urinveisinfeksjon med blod i urinen, så må gå på antibiotika på nytt. Kan man virkelig ha urinveisinfeksjon i 2 år? 🙊 Jeg fikk en veldig sterk kur, tok 1 tablett i dag og ble skikkelig kvalm, så gleder meg ikke til de neste dagene 🙈😅 Anonymkode: fa953...e9b
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #2 Skrevet 20. april 2021 Du må få sendt inn bactus til resistensbestemmelse. Det kan være du har fått en antibiotika som ikke er sensistiv for den typen bakterie du har, og i verste fall har du fått ESBL. Du kan også be legen om Hiprex, som forebygger urinveisinfeksjon med å gjøre urinen sur så bakteriene ikke trives der. Når du lukter å kraftig urin at legen på eget initiativ tar en urinprøve så er det på høy tid å ta grep! Hvis ikke du blir bra av den ab kuren så gå tilbake til legen for videre utredning. Anonymkode: 30557...1cc 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #3 Skrevet 20. april 2021 Håper du har tatt celleprøve i løpet av de to årene? Anonymkode: b8594...9ef
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #4 Skrevet 20. april 2021 Håper virkelig det ble tatt urin til dyrkning og at du blir screenet for ESBL ja. Anonymkode: 767f8...48a 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #5 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må få sendt inn bactus til resistensbestemmelse. Det kan være du har fått en antibiotika som ikke er sensistiv for den typen bakterie du har, og i verste fall har du fått ESBL. Du kan også be legen om Hiprex, som forebygger urinveisinfeksjon med å gjøre urinen sur så bakteriene ikke trives der. Når du lukter å kraftig urin at legen på eget initiativ tar en urinprøve så er det på høy tid å ta grep! Hvis ikke du blir bra av den ab kuren så gå tilbake til legen for videre utredning. Anonymkode: 30557...1cc Tusen takk for svar 😊 jeg trodde faktisk ikke at det var urinveisinfeksjon, men mulig noe annet. Men prøven de tok viste at det var det med en gang. Så får gå ferdig kuren og håpe det hjelper. Minste ble født prematur uke 31. Måtte først legges inn rett før uke 24, og da måtte jeg ha kateter som svidde helt sinnsykt når den var inni. Så vet ikke om det har bidratt til noe, eller om det eventuelt var at jeg brukte ob allerede da jeg fikk mensen. Det kan jo ha blitt infeksjon av det. Så jeg håper bare at antibiotika hjelper, for orker ikke ny kur 😅 men må jo uansett det for å prøve å få vekk 🙊 Anonymkode: fa953...e9b
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #6 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Håper du har tatt celleprøve i løpet av de to årene? Anonymkode: b8594...9ef Er vel 2 år siden nå. Har blitt konisert 2 ganger, siste gangen 3 måneder før jeg ble gravid med minste. Hadde grad 3 og hpv 16. Men har hatt 3 fine prøver etter siste konisering, så er tilbake til å ta celleprøve hvert 3.år Anonymkode: fa953...e9b
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #7 Skrevet 20. april 2021 Jeg var mye innlagt før fødsel med minste, grunnet svak livmorhals. De måtte ofte ta prøver. Fikk høre at jeg hadde en bakterie i skjeden som vanligvis er i tarmen, er det det samme som ESBL? Hørte ikke noe mer om det, så aner ikke om det er der fortsatt, 🤔 Ts Anonymkode: fa953...e9b
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #8 Skrevet 20. april 2021 Få urinen dyrket, slik at du kan få rett behandling. Jeg må ta C-vitamin, det hjelper meg mot UVI👍🏻 Anonymkode: b2c02...f82 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #9 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Få urinen dyrket, slik at du kan få rett behandling. Jeg må ta C-vitamin, det hjelper meg mot UVI👍🏻 Anonymkode: b2c02...f82 Ja kan jo høre om de sendte den inn 😊 takk for tips, kan prøve det også 😄 Anonymkode: fa953...e9b
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #10 Skrevet 20. april 2021 d-mannose hjelper mange, som forebygging. men akkurat nå trenger du nok medisiner. jeg har selv mye e-coli i urin, men legen sier det er normalt... Anonymkode: 770c5...d2d
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #11 Skrevet 20. april 2021 Håper du fra nå av tar dette alvorlig. Uvi kan gå til nyrene og gi nyrebekkenbetennelse som kan gi blodforgiftning. Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse to ganger uten typiske uvi-symptomer, men hadde det noen uker før og jeg trodde jeg var kvitt den. Det var den ikke. Anonymkode: 61d84...c85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå