AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1 Skrevet 20. april 2021 Jeg er en jente som er opptatt av utseende. Typ sminke og negler osv. Jeg tror det er en av grunnene for at typen min også liker meg, at jeg er en slik jente. Han elsker meg også for den jeg er. Jeg tjener betydelig mindre enn han. Han har 2 barn fra før av, så etter alle betalte regninger, så sitter vi igjen med ca det samme. Vi er begge for tiden litt deprimerte. Jeg er permittert fra jobb og han er sykemeldt fra jobb. Det har endt med mye daffing hjemme i joggebukse. Han har kommet med en forslag, som jeg egentlig syntes er veldig smart. Vi må ha noe å gjøre. Vi må fylle dagene med noe. Han har tatt opp sin hobby å skru på bilen, som jeg syntes er veldig fint. Men det er dyrt. Jeg selv, per dags dato, har ikke råd til å kjøpe sminke. Sminke og å legge negler er min greie, og jeg gjør det så billig jeg kan. F eks legge negler er ikke dyrt, da jeg kjøper ting fra Wish. Men det har ikke kommet i posten enda, tar typ 3 mnd før det kommer i postkassa. Sminke kan være dyrt, men det er fordi bra produkter koster. Han har utrykket litt misnøye med at jeg ikke har fikset meg. Han har ikke sagt det direkte, men hintet om at jeg burde dusje og kanskje fikse meg litt mer. Men han skjønner ikke hvor mye det koster. Eller han nekter å forstå det. Og det er forresten ikke slik at jeg ikke dusjer, men jeg har brukt denne hjemme tiden på litt hår pleie, og det får håret mitt til å virke fett (hårkurer), og jeg lufttørker håret som får det til å se veldig flatt ut. Når jeg får komme tilbake til jobb, tenker jeg selvfølgelig å føne håret igjen, men nå tenker jeg å gi det litt pause. Så over til hva sminke koster. Jeg har ikke kjøpt dette på lenge, mye er tomt eller tørket ut. Foundation 200 kr, maskara 200 kr, øyeskygge 200 kr osv. Jeg har rett og slett ikke råd nå. Og jeg vil også spare det lille sminke jeg har, til jeg får komme tilbake på jobb. Han skjønner ikke dette.... i tillegg mener han at siden han tjener mer enn meg og siden han kjøper mer mat, av at de pengene vi har igjen etter betalte regninger, så burde det meste gå til hans bil hobby. Samtidig han klager på at jeg skal fikse meg og klager på at jeg ikke skal kjøpe dyr sminke.... Av alle regninger så betaler vi 50/50, selv om han tjener mer. Dette pga at han må betale for barna sine. Barna har også mye spesial mat de spiser, så jeg hjelper ikke til økonomisk for maten deres (baby yoghurt osv). Denne korona tiden har fått meg til å se på han helt annerledes og jeg blir helt kvalm at oppførselen hans. Er han urimelig? Eller er jeg bare deprimert og ikke ser løsninger? Anonymkode: bd769...a46 2
Jordbæra Skrevet 20. april 2021 #2 Skrevet 20. april 2021 Høres ut som om dere går for mye oppå hverandre. 40
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #3 Skrevet 20. april 2021 Det koster da ikke så mye å dusje og føne håret vel...? Og en mascara i måneden har du vel råd til. Typen din merker vel ikke forskjell på en dyr eller billig øyenskygge? Og en foundation varer vel i evigheter? Du må vel ikke betale på hans bilhobby? Synes det sto litt utydelig formulert i innlegget. Anonymkode: a56de...5af 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 20. april 2021 Han liker deg ikke for den du er nei, han liker sminkedokke versjonen. Den dagen du går lei av sminking , får barn osv løper han for å finne ei annei. På tide å innse det. Anonymkode: 82c55...979 62
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #5 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det koster da ikke så mye å dusje og føne håret vel...? Og en mascara i måneden har du vel råd til. Typen din merker vel ikke forskjell på en dyr eller billig øyenskygge? Og en foundation varer vel i evigheter? Du må vel ikke betale på hans bilhobby? Synes det sto litt utydelig formulert i innlegget. Anonymkode: a56de...5af Greia er, at jeg dusjer og vasker meg 😅 men siden jeg har prioritert litt egenpleie i denne hjemme perioden, så ser jeg noen ganger litt snål ut. Går rundt med hårkur i håret i en dott hele dagen, for å skylle det ut på kvelden. Unngår å føne håret for å ikke slite det, men da ser det flatt og livløst ut. Jeg ønsker også å gi huden litt fri fra kjemikalier, og gidder ikke ta på meg billig sminke for han. Da sparer jeg heller de pengene fra billig maskara, for å kjøpe meg sminke jeg liker og som jeg kan bruke til min hobby 😜 Jeg tenker litt sånn her «kan ikke jeg få bruke pengene mine på det jeg vil, min hobby, noe som gir meg glede i denne triste tiden, ikke bare for å tilfredsstille han». Samtidig som han forventer at hans hobby skal koste mer, derfor må jeg bruke litt av mine penger som jeg har til overs på hans hobby 🙄 ts Anonymkode: bd769...a46 14
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #6 Skrevet 20. april 2021 Gud så glad jeg er for at jeg har en mann som synes jeg er tiltrekkende uansett hvor sliten og utstelt jeg kan se ut 😂 Her pynter jeg meg når jeg vil og går usminka med joggebukse når jeg vil. Mannen er like hypp på sex uansett 😄 Det presset du lever under hørtes rett og slett slitsomt ut. Anonymkode: d2159...59e 40
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #7 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Han liker deg ikke for den du er nei, han liker sminkedokke versjonen. Den dagen du går lei av sminking , får barn osv løper han for å finne ei annei. På tide å innse det. Anonymkode: 82c55...979 Jeg er ganske sikker på at han liker meg for den jeg er, men han liker også dolle seg opp siden av meg... men det jeg driver med nå, egenpleie av hud og hår, er en del av min dolle opp side, som han ikke forstår 🙈 Har egentlig ikke noe å si, men jeg ønsker ikke barn 😅 Ts Anonymkode: bd769...a46 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #8 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gud så glad jeg er for at jeg har en mann som synes jeg er tiltrekkende uansett hvor sliten og utstelt jeg kan se ut 😂 Her pynter jeg meg når jeg vil og går usminka med joggebukse når jeg vil. Mannen er like hypp på sex uansett 😄 Det presset du lever under hørtes rett og slett slitsomt ut. Anonymkode: d2159...59e Ja jeg føler faktisk litt press!! 😅 Han liker meg for at jeg er en person som har sminke som hobby, men han liker ikke og forstår ikke kostnaden eller prosessen bak med pleie av hud og hår 🙄 Men jeg kan jo også aldri se perfekt ut hele tiden, uten å ta vare på meg selv! Han skjønner rett og slett ikke jobben bak den flotte fasaden ts Anonymkode: bd769...a46 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #9 Skrevet 20. april 2021 Jesus Kristus. Hvor gamle er dere? Hvis dere er en dag over 14, mister jeg troen på menneskeheten. Jeg foreslår at dere bruker konfirmasjonspengene deres på å løse dette problemet. Anonymkode: a8c7c...cd5 47
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #10 Skrevet 20. april 2021 Du får opprette en spleis. Anonymkode: abc46...5c7 21
duplexx Skrevet 20. april 2021 #11 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du får opprette en spleis. Anonymkode: abc46...5c7 😂😂😂 10
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #12 Skrevet 20. april 2021 Han hinter til at du skal sminke deg mer, men vil ikke at du skal bruke penger på det? Og han mener at det er riktig at han bruker mer penger på sin hobby enn du gjør på din? Har dere felles økonomi? Du må ha kunne gjøre som du vil? Jeg er sykemeldt og sminker meg så og si aldri nå. Samboer sier ikke noe på det, selv om jeg vet at han liker det når jeg gjør det (jeg ser litt mer opplagt og frisk ut). Han bruker penger på bil. Jeg prioriterer ikke pengene på samme måte som han, og jeg sparer mye mer. Men jeg legger meg ikke oppi hva han bruker penger på, så lenge det ikke går utover våre felles regninger/ting vi sparer til som ferie osv. Han legger seg heller ikke oppi hva jeg (ikke) bruker penger på. Anonymkode: 1b5ad...f3c 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #13 Skrevet 20. april 2021 Noen ganger blir jeg oppriktig glad for at jeg er single og har mer enn gjennomsnittlig høy IQ. Anonymkode: b6420...83f 21
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #14 Skrevet 20. april 2021 Jeg tenker at dette er en typisk situasjon der begge ser egne behov og hva som er galt med den andre, men ikke hvordan man selv kan bidra til å løse noe. Vi hadde en tilsvarende situasjon/misforståelse her i forhold til det å tråkke for mye oppi hverandre, og sikkert egentlig være litt lei av situasjonen, og derfor lettere å bli irritert på partner. Jeg har irritert meg over at min kjære har begynt å "bestille sex". Istedenfor å ta initiativ til sex har han sagt at han ønsker sex på kvelden. (Dagtid vanskelig på grunn av barn.) Så kjip måte å gjøre det på, tenkte jeg, og irriterte meg litt over det. Så spurte jeg ham heldigvis om hvorfor han har begynt med å "bestille sex" istedenfor å bare ta initiativ. "Jammen, om jeg ikke gjør det blir det jo ikke sex, fordi du gjerne sitter oppe litt lengre enn meg." svarte han. Det hadde ikke jeg tenkt over, og det er jo sant også. JEG skapte situasjonen som førte til det som irriterte meg ved ham. Sikker på at du ikke gjør det samme? Du har forklaringer/forsvar for at du ikke ser så tiltalende ut for tiden, men kanskje du kan løse dette ved å se hans opplevelse av det? Kanskje er det ikke ny sminke du/dere trenger, men en samtale som gir dere forståelse for hverandre? Anonymkode: 672bc...727 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #15 Skrevet 20. april 2021 Bare si du ikke har råd akkurat nå. Han får kjøpe inn sminke til deg hvis dette er så viktig for ham. Når han ser at en foundation koster 500, en mascara 300 osv så får nok pipa en annen lyd. Hadde blitt oppriktig lei meg hvis mannen min krevde at jeg dollet meg opp for at han skulle trives. Det presset hadde jeg ikke orket. Man vil jo bli likt for den man er. Ikke jukse utgaven av seg selv. Anonymkode: 1bb49...cd3 10
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #16 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at dette er en typisk situasjon der begge ser egne behov og hva som er galt med den andre, men ikke hvordan man selv kan bidra til å løse noe. Vi hadde en tilsvarende situasjon/misforståelse her i forhold til det å tråkke for mye oppi hverandre, og sikkert egentlig være litt lei av situasjonen, og derfor lettere å bli irritert på partner. Jeg har irritert meg over at min kjære har begynt å "bestille sex". Istedenfor å ta initiativ til sex har han sagt at han ønsker sex på kvelden. (Dagtid vanskelig på grunn av barn.) Så kjip måte å gjøre det på, tenkte jeg, og irriterte meg litt over det. Så spurte jeg ham heldigvis om hvorfor han har begynt med å "bestille sex" istedenfor å bare ta initiativ. "Jammen, om jeg ikke gjør det blir det jo ikke sex, fordi du gjerne sitter oppe litt lengre enn meg." svarte han. Det hadde ikke jeg tenkt over, og det er jo sant også. JEG skapte situasjonen som førte til det som irriterte meg ved ham. Sikker på at du ikke gjør det samme? Du har forklaringer/forsvar for at du ikke ser så tiltalende ut for tiden, men kanskje du kan løse dette ved å se hans opplevelse av det? Kanskje er det ikke ny sminke du/dere trenger, men en samtale som gir dere forståelse for hverandre? Anonymkode: 672bc...727 Bestille sex? Dere har ikke en meny også 🤣 Anonymkode: 1bb49...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #17 Skrevet 20. april 2021 Altså han må dra nesen ut av internett og slutte se på filterdamene der. Alvorlig talt. Er han 17 år? Jeg har ikke ord. Vil si dump her... Anonymkode: c0623...e3f 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #18 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bestille sex? Dere har ikke en meny også 🤣 Anonymkode: 1bb49...cd3 Det hadde sikkert vært mulig, men det var ikke poenget. Det kunne vært noe helt annet enn sex der jeg irriterte meg over noe ved ham, men vært blind for at jeg selv hadde skapt situasjonen. Anonymkode: 672bc...727 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #19 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jesus Kristus. Hvor gamle er dere? Hvis dere er en dag over 14, mister jeg troen på menneskeheten. Jeg foreslår at dere bruker konfirmasjonspengene deres på å løse dette problemet. Anonymkode: a8c7c...cd5 Vi er 26 år 🙈 ts Anonymkode: bd769...a46
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #20 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Han hinter til at du skal sminke deg mer, men vil ikke at du skal bruke penger på det? Og han mener at det er riktig at han bruker mer penger på sin hobby enn du gjør på din? Har dere felles økonomi? Du må ha kunne gjøre som du vil? Jeg er sykemeldt og sminker meg så og si aldri nå. Samboer sier ikke noe på det, selv om jeg vet at han liker det når jeg gjør det (jeg ser litt mer opplagt og frisk ut). Han bruker penger på bil. Jeg prioriterer ikke pengene på samme måte som han, og jeg sparer mye mer. Men jeg legger meg ikke oppi hva han bruker penger på, så lenge det ikke går utover våre felles regninger/ting vi sparer til som ferie osv. Han legger seg heller ikke oppi hva jeg (ikke) bruker penger på. Anonymkode: 1b5ad...f3c Vi har felles økonomi slik at vi deler alle regninger 50/50. Han begynner at vi skal bruke mer penger på hans hobby fordi den er dyrere, for bil hobby er dyrere enn sminke... og det er jo sant det. Men han forventer også at sminke er billig, og at jeg skal bruke mye av mine penger på det. Han sier også nå at hans hobby er livsviktig, for om han ikke har noe å gjøre, så går det ut på psyken hans. Men det gjelder jo meg også 🙄 men han benekter at sminke koster det det koster. Om jeg viser han priser, så mener han at det finnes billigere og viser meg de billigste sminke alternativene på HM... han viste meg til og med en barne lip gloss, for han ser jo ikke forskjellen 🙄 Skulle ønske typen min også ikke la seg opp i hva jeg vil bruke mine penger på... ts Anonymkode: bd769...a46 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå