AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1 Skrevet 20. april 2021 Noen som har råd? Føler en del stillinger kunne passet meg, men jeg har ikke alltid alle de riktige kvalifikasjonene. Anonymkode: 459e3...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #2 Skrevet 20. april 2021 Hvorfor søker du, om du ikke har de kvalifikasjonene de er ute etter? Et det i tilfelle ingen andre søker og de i så fall kan ansette deg som nødløsning? Anonymkode: aa9e4...52c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #3 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor søker du, om du ikke har de kvalifikasjonene de er ute etter? Et det i tilfelle ingen andre søker og de i så fall kan ansette deg som nødløsning? Anonymkode: aa9e4...52c Noen kvalifikasjoner står som bør ha, eller vi ønsker. Da kan man søke om man mener man kan passe jobben basert på utdannelse/evner/erfaringer. Andre kvalifikasjoner er må ha, da er det lite vits i å bruke tid på å søke. Anonymkode: dac6b...716 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #4 Skrevet 20. april 2021 Du skriver ingenting, bare fremhever de kvalifikasjonene du faktisk har. Eventuelt hvordan du kan kompensere for mangelen. Selg deg selv. Anonymkode: 5c1df...b21 13
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #5 Skrevet 20. april 2021 Du skriver at du ikke er kvalifisert på søknaden, fordi da viser du at du har lest søknadsteksten. Anonymkode: da7ab...f77 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #6 Skrevet 20. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du skriver at du ikke er kvalifisert på søknaden, fordi da viser du at du har lest søknadsteksten. Anonymkode: da7ab...f77 Nei nei nei. Du selger deg inn på det du kan, også holder du kjeft om resten. Du skriver hva du kan tilføre jobben ut i fra dine erfaringer og kvalifikasjoner, og så er det DEM som bedømmer om de synes du er kvalifisert. Anonymkode: d471b...1d3 3
Mariell1995 Skrevet 20. april 2021 #9 Skrevet 20. april 2021 (endret) De «episodene» gir gode tips, og er ikke kjedelige å høre på (synes jeg) Endret 20. april 2021 av Mariell1995
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #10 Skrevet 20. april 2021 Hvorfor kaster du bort tiden deres om du ikke er kvalifisert? Da jeg søkte etter ansatte sist, fikk jeg inn en drøss med søknader av folk som ikke var kvalifisert. Bortkastet tid både for søkerne og meg. Anonymkode: ad2bb...cad 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #11 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor kaster du bort tiden deres om du ikke er kvalifisert? Da jeg søkte etter ansatte sist, fikk jeg inn en drøss med søknader av folk som ikke var kvalifisert. Bortkastet tid både for søkerne og meg. Anonymkode: ad2bb...cad Enig. De søknadene blir jo bare kastet. Men ts skriver kanskje søknader bare fordi nav krever det? (du vil egentlig ikke ha jobb, er vel endel som gjør det). Anonymkode: 1b579...691
Gjest Albbas Skrevet 21. april 2021 #12 Skrevet 21. april 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor kaster du bort tiden deres om du ikke er kvalifisert? Da jeg søkte etter ansatte sist, fikk jeg inn en drøss med søknader av folk som ikke var kvalifisert. Bortkastet tid både for søkerne og meg. Anonymkode: ad2bb...cad Kanskje TS er nyutdannet? Kanskje TS prøver å skifte beite og å skaffe seg ny kompetanse? Kanskje TS mener hun har en nyttig kompetanse som vil være en stor fordel hos arbeidsgiver selv om hun ikke har kvalifikasjon i system XYÅ, som hun likevel kan lære seg på to dager? Mange utlysninger har ikke beina helt på jorda, rett og slett. Noen ber om kvalifikasjoner som ikke er realistisk, andre ber om uviktige kvalifikasjoner (dvs at det er noe en nyansatt uansett kan lære seg på to dager). Noen ber om kvalifikasjoner man uansett ikke får bruk for. Og er man nyutdannet må man bare ta noen sjanser. Lyser dere ut stillinger må dere bare tåle noen ukvalifiserte søknader. Og vurdere om dere skal formulere utlysningene annerledes. Skal man lære noe nytt kan det være mye å hente ved å søke på stillinger man ikke er 100% kvalifisert for.
Myrmica Skrevet 21. april 2021 #13 Skrevet 21. april 2021 Ikke hør på de over som antyder at du ikke bør søke om du ikke har alle kvalifikasjonene i orden. Kjør på! Fremhev de kvalifikasjonene du har, hva du er god på og hva du kan tilføre arbeidsplassen, og at du er frampå når det gjelder å ta til seg ny kunnskap (for å signalisere at du kan tilegne deg den kunnskapen du evt ikke har (enda)). At arbeidsplasser får mange søknader de ikke anser som relevante og gir dem litt merarbeid er helt vanlig, og bare en del av jobben deres (jeg har administrert søknader og ansettelser selv). Mange, særlig damer, er litt for opptatt av at alle kvalifikasjoner skal matche før man tør å søke, og det bør vi bare legge fra oss. 1
Gjest ABM Skrevet 21. april 2021 #14 Skrevet 21. april 2021 Du gir med innlevelse uttrykk for hvor lyst du har på akkurat den jobben...Og er du helt rå setter du deg nøye inn i materien og forteller om noe du vil endre på ift. forgjengeren!
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #15 Skrevet 21. april 2021 Rådene i denne tråden kan børe gode og dårlige, alt etter hvor du søker og hvor formelle kravene er. Søker du jobb i staten med krav om master, et det absolutt ingen vits i å søke dersom du bare har bachelor. Anonymkode: aa9e4...52c
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #16 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rådene i denne tråden kan børe gode og dårlige, alt etter hvor du søker og hvor formelle kravene er. Søker du jobb i staten med krav om master, et det absolutt ingen vits i å søke dersom du bare har bachelor. Anonymkode: aa9e4...52c Det er en sannhet med modifikasjoner. Som regel må den formelle utdanningen være på plass, men i enkelte stillinger kan bred og langvarig erfaring være tilstrekkelig. Jeg pleier å søke dersom jeg enten har utdanning eller erfaring på plass, og ikke nødvendigvis begge deler. Har som nyutdannet med mastergrad blitt innkalt på intervju i en stilling som krevde både mastergrad og minst 3 års erfaring. Så lenge man passer på ett eller flere punkter er det bare å søke, for man taper uansett ingenting på det. Anonymkode: a5e70...406
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #17 Skrevet 21. april 2021 17 hours ago, Mariell1995 said: De «episodene» gir gode tips, og er ikke kjedelige å høre på (synes jeg) Er dette din podcast? Ser du linker til den over hele forumet. Anonymkode: b9323...7ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå