Gå til innhold

Venninne som bare klager, og som ikke ser hvor bra hun har det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som er verdensmester i klaging.

Livet hennes har ikke alltid vært tipp topp, men når ting begynner å gå bra så bare fortsetter hun å klage på nye ting.

Nå har det kommet til et punkt der hun har alt det hun har klaget på tidligere at hun ikke har, men likevel så fortsetter hun å klage.

Feks:

Hun har i mange år klaget på at hun ikke har mann og barn, men så tok hun saken i egne hender og ble gravid, til tross for høy alder og har fått et nydelig barn.

Hun har alltid klaget over at hun ikke har venner, men hun har folk som hun er med alle dager.

Hun har alltid klaget over at det er ingen som hjelper henne, men så viser det seg at det er alltid noen som stiller opp gratis med flyttebil og hjelper henne å male, bære og pusse opp, og kjører henne hit og dit.

Hun klager mye over at hun ikke har bra nok leilighet, men nå har hun funnet seg en kjempefin leilighet til en bra pris.

Så klager hun mye over at hun ikke er slank nok, men hun har aldri vært så slank som nå.

Og listen bare fortsetter...🙄

Anonymkode: e39cd...eb1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be henne holde kjeft neste gang!

Anonymkode: c91a4...a52

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Be henne holde kjeft neste gang!

Anonymkode: c91a4...a52

Jeg er altfor høflig til å gjøre det, og vil nok ikke hjelpe så lenge hun ikke har selvinnsikt og synes veldig synd i seg selv.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som moren min... 😕 Alltid et eller annet som tar hele samtalen. Den beste taktikken jeg har funnet et å bare ignorere, si mmm og jaha, ikke spørre eller kommentere. Blir en anelse bedre

Anonymkode: 3b50c...439

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånne folk er umulige å endre. De har kjørt seg fast i et spor. Vinner hun 2.5mill i Lotto på lørdag så vil hun fremdeles klage på dårlig råd. Spm er om du skal gidde mer av dette

Anonymkode: b658f...39a

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Det jeg synes er interessant her er at noen som klager så mye fremdeles har venner å være med alle dager, hvordan går det til? 

Dersom det plager deg TS ville jeg prøvd å ta litt avstand. Skjønner at det er slitsomt. Det går også an å høflig si fra at "nå synes jeg det blir veldig negativt fokus, det synes JEG er litt slitsomt". 

AnonymBruker
Skrevet
Rainstorm skrev (37 minutter siden):

Det jeg synes er interessant her er at noen som klager så mye fremdeles har venner å være med alle dager, hvordan går det til? 

Dersom det plager deg TS ville jeg prøvd å ta litt avstand. Skjønner at det er slitsomt. Det går også an å høflig si fra at "nå synes jeg det blir veldig negativt fokus, det synes JEG er litt slitsomt". 

Jeg har også tenkt at hun umulig kan være like sytete og negativ til alle de andre er med, men det kan jo hende at mange ikke kjenner henne like godt som meg, og ikke vet alt om livet hennes...

Jeg har i perioder tatt avstand fordi det blir litt mye. Jeg fikk først dårlig samvittighet, men jeg ser jo på Facebook at hun ikke er ensom og alene, så da har jeg ikke så dårlig samvittighet likevel.

Hun bruker meg som om jeg skulle vært hennes psykolog, og hun spør aldri hvordan det går med meg og mitt.

Ts

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har også tenkt at hun umulig kan være like sytete og negativ til alle de andre er med, men det kan jo hende at mange ikke kjenner henne like godt som meg, og ikke vet alt om livet hennes...

Jeg har i perioder tatt avstand fordi det blir litt mye. Jeg fikk først dårlig samvittighet, men jeg ser jo på Facebook at hun ikke er ensom og alene, så da har jeg ikke så dårlig samvittighet likevel.

Hun bruker meg som om jeg skulle vært hennes psykolog, og hun spør aldri hvordan det går med meg og mitt.

Ts

Du fortjener bedre! ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er støttende og snill men har ingen venner..

Anonymkode: 3f467...a38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...