Gå til innhold

Jeg vurderer å bli vegetarianer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For å være helt ærlig tror jeg at de som spiser kjøtt har god helse. Jeg er student, kjøper aldri kjøtt, liker heller ikke smaken. Vurderer derfor å bare bli vegetarianer. Tenker at det er lettere å forholde seg til og lese seg opp på en livsstil slik at man spiser næringsrikt. Kommer nok aldri til å drive med misjonering fordi det er verken for dyrene eller miljøet jeg blir vegetarianer.

Jeg spiser allerede masse belgvekster, nøtter, egg, frukt og grønnsaker. Kommer til å fortsette med fisk innimellom så blir vel pescetarianer. Ser at markedet har vokst, men tviler på at jeg vil spise erstatningsprodukter.

Noen tips, vegetarianere?

J21

Anonymkode: 84cc3...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mye god vegetarmat, også halvfabrikata nå. Det er spesielt B12 du kan risikere mangel på, men det kan tas i tablettform. Sjekk ut vegetarblogger, mye godt.

Spørs hvor purist du skal være og hvor du legger lista -det avgjør hvor vanskelig vegetarlivet er 😊 egg og fisk høres ut som en god ide.

Anonymkode: 8929e...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo bare å sette i gang :)  Jeg er ikke vegetarianer, men spiser 90% vegetarisk. Jeg og mannen bestemte oss for å fokusere på mye mer vegetarisk kost, og fant ut at kikerter er det vi foretrekker. Blir iblant kidneybønner og bønner også. Vi spiser egg og drikker melk, vi er ikke på vei mot veganisme. 

Kjøper aldri kjøtterstatning, da forsvinner poenget hos oss som er miljøhensyn. Det meste av kjøtterstatning pakkes i plast, vi foretrekker å kjøpe i aluminium eller papp som kan resirkuleres. 

Spiser kun kjøtt om vi en sjelden gang spiser ute, eller når vi er invitert på middag hos noen. Vi liker kjøtt, men vi velger å spise det sjeldent. 

Det er ikke så mye du må lese deg opp på akkurat, bare sørge for at du får en god proteinerstatning, og at du får i deg nok B12, D-vitamin og jern. 

Anonymkode: ea010...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er jo bare å sette i gang :)  Jeg er ikke vegetarianer, men spiser 90% vegetarisk. Jeg og mannen bestemte oss for å fokusere på mye mer vegetarisk kost, og fant ut at kikerter er det vi foretrekker. Blir iblant kidneybønner og bønner også. Vi spiser egg og drikker melk, vi er ikke på vei mot veganisme. 

Kjøper aldri kjøtterstatning, da forsvinner poenget hos oss som er miljøhensyn. Det meste av kjøtterstatning pakkes i plast, vi foretrekker å kjøpe i aluminium eller papp som kan resirkuleres. 

Spiser kun kjøtt om vi en sjelden gang spiser ute, eller når vi er invitert på middag hos noen. Vi liker kjøtt, men vi velger å spise det sjeldent. 

Det er ikke så mye du må lese deg opp på akkurat, bare sørge for at du får en god proteinerstatning, og at du får i deg nok B12, D-vitamin og jern. 

Det finnes pølser,burgere,boller,nuggets etc som er pakket i papp

Anonymkode: 9ce68...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vurderer det også pga sterk refluks. Omtrent alt unntatt grønnsaker, frukt, bær og hvit fisk gir syre. 

Anonymkode: 0f260...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke spist kjøtt på 4 år, men jeg kaller meg ikke vegeterianer. 

Siden du er student så anbefaler jeg deg den nyesre boken til Mari Hult (vegetarbloggen) og forbrukerfrue, denbheter Sykt billig, god og rimelig mat. 

Ellers så anbefaler jeg oppskrifter på engelsk, de har gjerne mer variasjon i krydder og smaker, selv om det begynner å bli mye bra på norsk også nå. 

Jeg bruker heller ikke erstatninger til kjøttprodukter, feks ved grilling så griller jeg grønnsaker. Lykke til!

Anonymkode: 6aecb...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det finnes pølser,burgere,boller,nuggets etc som er pakket i papp

Anonymkode: 9ce68...a76

Kjekt å vite, men samtidig så sparer man mye penger på å ikke kjøpe det😊 siden vi spiser kjøtt iblant føler jeg, for oss to, at det er tåpelig å heller betale mer for erstatningsprodukter. Men bra de finnes uten plast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...