AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1 Del Skrevet 20. april 2021 For å være helt ærlig tror jeg at de som spiser kjøtt har god helse. Jeg er student, kjøper aldri kjøtt, liker heller ikke smaken. Vurderer derfor å bare bli vegetarianer. Tenker at det er lettere å forholde seg til og lese seg opp på en livsstil slik at man spiser næringsrikt. Kommer nok aldri til å drive med misjonering fordi det er verken for dyrene eller miljøet jeg blir vegetarianer. Jeg spiser allerede masse belgvekster, nøtter, egg, frukt og grønnsaker. Kommer til å fortsette med fisk innimellom så blir vel pescetarianer. Ser at markedet har vokst, men tviler på at jeg vil spise erstatningsprodukter. Noen tips, vegetarianere? J21 Anonymkode: 84cc3...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #2 Del Skrevet 20. april 2021 Mye god vegetarmat, også halvfabrikata nå. Det er spesielt B12 du kan risikere mangel på, men det kan tas i tablettform. Sjekk ut vegetarblogger, mye godt. Spørs hvor purist du skal være og hvor du legger lista -det avgjør hvor vanskelig vegetarlivet er 😊 egg og fisk høres ut som en god ide. Anonymkode: 8929e...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #3 Del Skrevet 20. april 2021 Er jo bare å sette i gang Jeg er ikke vegetarianer, men spiser 90% vegetarisk. Jeg og mannen bestemte oss for å fokusere på mye mer vegetarisk kost, og fant ut at kikerter er det vi foretrekker. Blir iblant kidneybønner og bønner også. Vi spiser egg og drikker melk, vi er ikke på vei mot veganisme. Kjøper aldri kjøtterstatning, da forsvinner poenget hos oss som er miljøhensyn. Det meste av kjøtterstatning pakkes i plast, vi foretrekker å kjøpe i aluminium eller papp som kan resirkuleres. Spiser kun kjøtt om vi en sjelden gang spiser ute, eller når vi er invitert på middag hos noen. Vi liker kjøtt, men vi velger å spise det sjeldent. Det er ikke så mye du må lese deg opp på akkurat, bare sørge for at du får en god proteinerstatning, og at du får i deg nok B12, D-vitamin og jern. Anonymkode: ea010...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #4 Del Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er jo bare å sette i gang Jeg er ikke vegetarianer, men spiser 90% vegetarisk. Jeg og mannen bestemte oss for å fokusere på mye mer vegetarisk kost, og fant ut at kikerter er det vi foretrekker. Blir iblant kidneybønner og bønner også. Vi spiser egg og drikker melk, vi er ikke på vei mot veganisme. Kjøper aldri kjøtterstatning, da forsvinner poenget hos oss som er miljøhensyn. Det meste av kjøtterstatning pakkes i plast, vi foretrekker å kjøpe i aluminium eller papp som kan resirkuleres. Spiser kun kjøtt om vi en sjelden gang spiser ute, eller når vi er invitert på middag hos noen. Vi liker kjøtt, men vi velger å spise det sjeldent. Det er ikke så mye du må lese deg opp på akkurat, bare sørge for at du får en god proteinerstatning, og at du får i deg nok B12, D-vitamin og jern. Anonymkode: ea010...e05 Det finnes pølser,burgere,boller,nuggets etc som er pakket i papp Anonymkode: 9ce68...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #5 Del Skrevet 20. april 2021 Jeg vurderer det også pga sterk refluks. Omtrent alt unntatt grønnsaker, frukt, bær og hvit fisk gir syre. Anonymkode: 0f260...dc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #6 Del Skrevet 20. april 2021 Jeg har ikke spist kjøtt på 4 år, men jeg kaller meg ikke vegeterianer. Siden du er student så anbefaler jeg deg den nyesre boken til Mari Hult (vegetarbloggen) og forbrukerfrue, denbheter Sykt billig, god og rimelig mat. Ellers så anbefaler jeg oppskrifter på engelsk, de har gjerne mer variasjon i krydder og smaker, selv om det begynner å bli mye bra på norsk også nå. Jeg bruker heller ikke erstatninger til kjøttprodukter, feks ved grilling så griller jeg grønnsaker. Lykke til! Anonymkode: 6aecb...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #7 Del Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det finnes pølser,burgere,boller,nuggets etc som er pakket i papp Anonymkode: 9ce68...a76 Kjekt å vite, men samtidig så sparer man mye penger på å ikke kjøpe det😊 siden vi spiser kjøtt iblant føler jeg, for oss to, at det er tåpelig å heller betale mer for erstatningsprodukter. Men bra de finnes uten plast! Anonymkode: ea010...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå