AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1 Skrevet 20. april 2021 Jeg ville aldri hatt barn med flere fedre, jeg har 3 barn med samme mann. Jeg har 7 søsken. Og alle er halv søsken. Vi er ikke nære i det hele tatt. Jeg ønsket ikke at mine barn skulle få halv søsken. Jeg ser ned på folk som får barn med forskjellige partnere. Æsj! Anonymkode: 6658e...78b 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 20. april 2021 Deg om det. Godt at du bare kan passe på deg selv og ingen andre. Anonymkode: b35b5...0e8 75
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #4 Skrevet 20. april 2021 Ser for meg at det blir mye misnøye blandt halvsøsken som vokser opp sammen. Enda morsommere når en får arv og ikke den andre fordi de har forskjellige foreldre.jeg Anonymkode: 224bd...2ad 10
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #5 Skrevet 20. april 2021 Æsj, faktisk 😅 Du ser ikke ned på de. Du er bitter fordi du ser at det som ikke fungerte for deg fungerer godt for andre. Usunn tankegang. Anonymkode: 5f10d...aed 28
Gjest laPistola Skrevet 20. april 2021 #6 Skrevet 20. april 2021 Hjelpes. Jeg har kun 1 søster og vi har et godt forhold, derfor ser jeg ned på alle som får flere enn 2 barn. Æsj !
Hippogriff Skrevet 20. april 2021 #7 Skrevet 20. april 2021 Kjeder deg litt i dag? Men bare for å bite på da: Hvis en forelder dør fra sitt enebarn. Er det nødvendigvis til barnets beste å vokse opp alene med en aleneforelder, eller KAN det være akseptabelt med en steforelder og småsøsken? 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #8 Skrevet 20. april 2021 Jeg ser ned på sånne som deg. Anonymkode: 591bb...02a 26
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #9 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville aldri hatt barn med flere fedre, jeg har 3 barn med samme mann. Jeg har 7 søsken. Og alle er halv søsken. Vi er ikke nære i det hele tatt. Jeg ønsket ikke at mine barn skulle få halv søsken. Jeg ser ned på folk som får barn med forskjellige partnere. Æsj! Anonymkode: 6658e...78b Jeg ser ned på folk som får barn med forskjellige partnere. Jeg ser ned på folk som ser ned på andre. Jeg er imot det! Æsj! Jaja, så langt kommer man med det... Anonymkode: 36095...864 21
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #10 Skrevet 20. april 2021 Og det tror du de bryr seg om? Anonymkode: 6676d...8bd 6
MollyJones Skrevet 20. april 2021 #11 Skrevet 20. april 2021 Folk som bryr seg om ting de strengt tatt ikke har noe med - jeg er imot det. 9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #12 Skrevet 20. april 2021 Jeg har 1 barn med en mann. Det er slutt og jeg er singel. Barnet er 7 år. Betyr det at jeg aldri bør få flere barn? At barnet skal være alene og aldri få et halv-søsken? Hvis jeg hadde fått et barn til hadde jeg jo tatt like godt vare på begge, og de hadde da bodd under samme tak, da eksen min ikke har foreldreansvar. Anonymkode: 5c066...3be 6
Brunello Skrevet 20. april 2021 #13 Skrevet 20. april 2021 Det er jo ganske åpenbart at det ikke fungerer så bra for flere enn TS og hennes halvsøsken. Det holder å skumme familie-trådene her inne. Selv om det fungerer for noen, er det veldig mange det ikke fungerer for. Og jo større aldersforskjell mellom halvsøsken, jo større sjanse for at det ikke fungerer. 6
NeverMore Skrevet 20. april 2021 #14 Skrevet 20. april 2021 Ok. Føler du deg bedre nå som du fikk ut av deg litt gørr? Pust med magen, lev ditt eget liv som det passer best for deg, og så er du voksen nok til å la andre gjøre det samme. God bedring❤️ 6
Million Skrevet 20. april 2021 #15 Skrevet 20. april 2021 "Jeg er i mot det". Og hva tenker du å gjøre med saken, da? Det har ingen betydning for noen her i verden at du stamper rundt og er "i mot det". Folk gjør som de vil og får barn med hvem de vil, og det er deres fulle rett. Hvis mannen din går fra deg for en yngre og penere kvinne, så vil han nok få barn med denne kvinnen også. Og dermed får dine egne barn det du er sånn i mot; halvsøsken. 12
solmåneogstjerner Skrevet 20. april 2021 #16 Skrevet 20. april 2021 Det som er så fint er at du kan selv velge å få barn eller ikke. Og med hvem. Det kan andre også gjøre. Så får hver og en av oss ta de konsekvenser som kommer. Det er ikke noe du trenger å tenke på. 6
Brunello Skrevet 20. april 2021 #17 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har 1 barn med en mann. Det er slutt og jeg er singel. Barnet er 7 år. Betyr det at jeg aldri bør få flere barn? At barnet skal være alene og aldri få et halv-søsken? Hvis jeg hadde fått et barn til hadde jeg jo tatt like godt vare på begge, og de hadde da bodd under samme tak, da eksen min ikke har foreldreansvar. Anonymkode: 5c066...3be Du må velge selv om du vil ha flere barn. Men du må ta med i "regnestykket" at det er mange flere problemstillinger å hensynta ved å ha barn med mer enn en person. Dersom det første barnets forelder ikke er inne i bildet, vil det bli enklere, men fortsatt en del å tenke på. At du ville tatt like godt vare på begge barna dine betyr ikke at din nye mann vil gjøre det samme. 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #18 Skrevet 20. april 2021 Jeg vil ikke uttale meg like bastant som TS, men vi er fem halvsøsken. Bare to av dem har samme mor, og noen av dem har halvsøsken som ikke er mine halvsøsken. Det anbefales ikke å vokse opp slik. Kanskje trenger man ikke alltid å få våre barn hvis man har dine og mine barn fra før. Anonymkode: e8547...49d 15
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #19 Skrevet 20. april 2021 TS. Du har helt rett! Anonymkode: 04194...06c 11
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #20 Skrevet 20. april 2021 Jeg er ikke imot at folk får barn med ulike fedre. Men jeg forstår på en skrudd måte hva TS mener. I noen tilfeller er det naturlig at man får barn med flere. Pappa og kjæresten hans fikk en sønn, da de var 20 år. Pappa sa at selv før de fikk barnet, hang forholdet i en tynn tråd, og det ble slutt kort tid etter. Dette var seint på 70-tallet. Så møtte han mamma noen år senere. Hun er yngre enn han. De fikk tre barn sammen, og vi levde i en flott familie, mens eldste var mye sammen med oss og godt inkludert. Det fungerte godt for oss alle. Og så ser jeg de som blir sammen med noen, får barn. Gjør det slutt, så finner hen seg en ny kjæreste, gjerne rett etterpå, får barn med hen, og dette gjentar seg gjerne tre, fire ganger. Disse barna vokser opp med mange ulike fedre/mødre, og en mamma/pappa som ikke holder på noen av forholdene. Kan selvsagt være mange grunner til det. Sistnevnte syns jeg bare er trist. Jeg ser fremdeles ikke ned på de, men tenker litt om vurderingsevnen til mor/far som lager barn med noen de akkurat har møtt, og blander disse menneskene inn i livet til barna sine. Må være veldig vanskelig å forholde seg til noe slikt når man er barn. Kan bare tenke meg for en logistikk det må være feks på julaften, der de kanskje aldri får feiret med sine halvsøsken, eller noen her og noen der. Og ja, dessverre sett en del av dette på nært hold, og mye av dette brettes ut på Facebook der man blir vitne til mye drama. Så jeg tenker mitt om de som får barn over en lav sko med den første personen de møter, rett og slett fordi jeg tenker på barna oppi dette hele. Ser ikke ned på de for det, men jeg er glad for at jeg har barn med samme mann, da det virker mye enklere å leve sånn. Jeg sier heller ikke at de er dårlige foreldre, men de lager livet til barna over snittet komplisert ved å ikke gi de en stabil hverdag med tanke på nye menn/kvinner ut og inn av livet deres. Anonymkode: d121d...cce 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå