AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1 Skrevet 20. april 2021 Jeg har de siste 3-4 månedene datet en nysingel mann. Han var i et langvarig forhold, ca 15 år, og fikk et par unger med sin eks. Forholdet var over en stund før de flyttet fra hverandre, og det er nå 6 mnd siden hun flyttet ut. De har en god tone, finner på ting sammen med barna, spiser middag sammen av og til osv. Jeg vet han har vært åpen om at han har møtt meg. Selv om vi har det fantastisk fint sammen, og han prioriterer meg så ofte han kan, virker veldig interessert, syns jeg det er litt vanskelig å forholde meg til alt. Jeg vet ingenting om hvorfor forholdet hans tok slutt, og jeg vet lite om relasjonen dem i mellom nå. Jeg har ikke spurt. Jeg vet heller ikke om han egentlig er helt over sin eks allerede, det har gått så kort tid. Er det innafor å spørre? Hvordan kan jeg i så fall gå frem, uten å fremstå som sjalu? For dette bunner ikke i sjalusi, jeg har bare ikke vært i situasjonen før. Av og til føler jeg at de oppfører seg som en familie fremdeles, helt sikkert på grunn av barna, men jeg vet ikke hvor mye av dette det kommer til å bli fremover, og det kunne jeg tenkt meg å høre hans tanker om. Jeg vet ikke helt hvor min plass er oppi alt, og det syns jeg er vanskelig å forholde meg til. Anonymkode: 31e5b...a64
Fiffig Skrevet 20. april 2021 #2 Skrevet 20. april 2021 Jeg ville spurt. Jeg gravde veldig i starten med samboeren, selv om han ikke hadde så lyst til å dele, fikk jeg i alle fall et slags bilde av hvordan ting hang sammen i fortida. Jeg synes det er greit å vite hvorfor tidligere forhold ikke har fungert.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #3 Skrevet 20. april 2021 Opplevd dette, han lå med eksen ved leilighet i tillegg til at de var perfekte foreldre. Mente det omtrent ikke var utroskap engang siden han hadde gjort det før. Ville ikke godtatt at de skal ha masse kontakt uten deg. Møt barna, og bli med dem på middag osv. Så får ekskona vise at hun ønsker godt samarbeid ved å hjelpe til å introdusere deg som et positivt tilskudd for barna. Du er like viktig som det tidligere paret, men ikke viktigere enn barna. Barn er imidlertid ikke nødvendigvis sjalu på ny partner om ekskona roer seg ned. Anonymkode: 9d4ab...8c9 1
duplexx Skrevet 20. april 2021 #4 Skrevet 20. april 2021 (endret) Tror du rett og slett er for tidlig ute... han er rykende fersk, og dingler enda masse med ekskona. Ville kanskje tatt et steg tilbake og sett an, før følelser og forpliktelser oppstod. Endret 20. april 2021 av duplexx 4
Gjest ABM Skrevet 20. april 2021 #5 Skrevet 20. april 2021 Bare spør om alt du lurer på du, men husk å formidle hvorfor du spør
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #6 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Opplevd dette, han lå med eksen ved leilighet i tillegg til at de var perfekte foreldre. Mente det omtrent ikke var utroskap engang siden han hadde gjort det før. Ville ikke godtatt at de skal ha masse kontakt uten deg. Møt barna, og bli med dem på middag osv. Så får ekskona vise at hun ønsker godt samarbeid ved å hjelpe til å introdusere deg som et positivt tilskudd for barna. Du er like viktig som det tidligere paret, men ikke viktigere enn barna. Barn er imidlertid ikke nødvendigvis sjalu på ny partner om ekskona roer seg ned. Anonymkode: 9d4ab...8c9 Hva? Altså, TS har datet denne mannen i 3-4 måneder og det er 6 mnd siden bruddet. Og du mener det er riktig at TS skal treffe barna allerede nå, og at forholdet mellom henne og barnas far er like «viktig» som det femten år lange forholdet mellom barnas foreldre? Og at barnas foreldre skal slutte å ha positiv kontakt? Og hva mener du med at ekskona skal roe seg ned? TS har ikke skrevet noe som helst vondt om ekskona. Noen ganger virker det som mange ØNSKER at eksen skal være kjip og bitter framfor at hun skal ha et godt samarbeid med far. Pussig det der. Anonymkode: e8b9f...57d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå