AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1 Skrevet 20. april 2021 Sønnen min vil bli politi. Jeg støtter ham selvfølgelig men hadde håpet at han skulle velge et studium innen realfagene, f.eks lege, ingeniør, tannlege, bioingeniør, osv. Han har gode karakterer, er intelligent, svært sosial, osv. Innimellom har jeg dårlig samvittighet av å påvirke hans yrkesvalg. Samtidig er jeg også bevisst på å la ham studere det han vil. Hvordan kan jeg få ham til å velge studier innen realfagene? Anonymkode: 3c14f...19c 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #2 Skrevet 20. april 2021 Det kan du ikke. Anonymkode: c4329...ad9 40
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #3 Skrevet 20. april 2021 Synes ikke du bør påvirke han i det hele tatt. Politi er et bra yrke, og det vil alltid være behov for dyktig folk innen politiet. Legg dine egne ønsker til side, og vær heller stolt av sønnen din og hans valg! Anonymkode: 0af27...1ea 36
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #4 Skrevet 20. april 2021 Valgte du det foreldrene dine satte opp? Kanskje på tide å la ham gjøre sine egne valg. Hadde du sagt det samme om det var håndverksfag, siden du er så opptatt av at det skal være realfag han velger? Anonymkode: fb281...57b 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #5 Skrevet 20. april 2021 Politi er da supert. Hadde blitt veldig stolt hvis en av mine barn velger å gå den veien. Å ønske bli politi sier mye om gode verdierhos vedkommende. Anonymkode: 6038f...9c5 24
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #6 Skrevet 20. april 2021 Hva er det som er feil med politi? Anonymkode: d5a75...7bf 7
Fiffig Skrevet 20. april 2021 #7 Skrevet 20. april 2021 Det er mye bedre å velge et yrke man brenner for enn etter prestisje. Jeg kjenner flere som har valgt etter hva foreldrene mente var fornuftig, og som har måttet etterutdanne seg når de skjønte at de ikke var lykkelige i yrket. 12
jukkapalme Skrevet 20. april 2021 #8 Skrevet 20. april 2021 Ingenting galt med politi vel. Det er et viktig yrke og sikkert en spennende jobb. 8
utakulanini Skrevet 20. april 2021 #9 Skrevet 20. april 2021 (endret) Jeg håper dette er trolling. Du vet ikke alltid best for sønnen din - la ham leve livet sitt slik han ønsker! Endret 20. april 2021 av utakulanini 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #10 Skrevet 20. april 2021 Det har vært så mange rare tråder her inne at jeg venter på at ts snart forteller at sønnen er ni år. Anonymkode: a40d3...d0d 18
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #11 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Politi er da supert. Hadde blitt veldig stolt hvis en av mine barn velger å gå den veien. Å ønske bli politi sier mye om gode verdierhos vedkommende. Anonymkode: 6038f...9c5 Dette ! Er stolt over at min sønn valgte Politiet. En spennende og variert jobb. Ikke verdens beste grunnlønn, men gode tillegg og personalordninger bl.a. tidlig pensjon. Mange interessante spesialstillinger når man har vært vanlig betjent en tid. Mye bra sivile jobber senere om man blir lei, politiutdanning er etterspurt. Vanskelig å få jobb etter utdanning ? Ikke hvis man er villig å flytte på seg en periode da man er ung, noe som bare er sunt. Anonymkode: 540a8...b63 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #12 Skrevet 20. april 2021 Hva er galt med å bli politi? Anonymkode: 927a1...d79 2
Ulrikke Skrevet 20. april 2021 #13 Skrevet 20. april 2021 Du lar ham gjøre det han ønsker, er stolt av ham for den personen han er uansett hva han BLIR - og holder kjeft om det du evt er misfornøyd med... 8
blåbærpai Skrevet 20. april 2021 #14 Skrevet 20. april 2021 Stor respekt for et krevende yrkesvalg. Jeg hadde blitt veldig stolt dersom det var min sønn. Realfag er trygt, men ganske kjedelig. Mvh ingeniør. 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #15 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette ! Er stolt over at min sønn valgte Politiet. En spennende og variert jobb. Ikke verdens beste grunnlønn, men gode tillegg og personalordninger bl.a. tidlig pensjon. Mange interessante spesialstillinger når man har vært vanlig betjent en tid. Mye bra sivile jobber senere om man blir lei, politiutdanning er etterspurt. Vanskelig å få jobb etter utdanning ? Ikke hvis man er villig å flytte på seg en periode da man er ung, noe som bare er sunt. Anonymkode: 540a8...b63 Dette er bare tull! Det er i snitt mellom 500-1000 søkere per stilling for tiden, og slik har det vært i mange år nå. Samboeren min har søkt politijobber over hele landet i flere år, og vi begynner å tro at han aldri vil få bruk for utdanningen han har brukt 3 år på og betaler ned nå. Rundt halve klassen hans har fått jobb, og de fleste av dem sitter i finnmark, Lofoten og indre og ytre gokk. Få jobb der man ønsker kan man ikke så mye som drømme om. Anonymkode: c365f...4c1 5
Gjest Smeltemann Skrevet 20. april 2021 #16 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sønnen min vil bli politi. Jeg støtter ham selvfølgelig men hadde håpet at han skulle velge et studium innen realfagene, f.eks lege, ingeniør, tannlege, bioingeniør, osv. Han har gode karakterer, er intelligent, svært sosial, osv. Innimellom har jeg dårlig samvittighet av å påvirke hans yrkesvalg. Samtidig er jeg også bevisst på å la ham studere det han vil. Hvordan kan jeg få ham til å velge studier innen realfagene? Anonymkode: 3c14f...19c Synes ikke du skal legge deg opp i hva han skal ha som yrke. Det er tross alt han som skal stå i det til han blir pensjonist. Støtt han heller, barna trenger familien sin på sitt lag.
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. april 2021 #17 Skrevet 20. april 2021 Hadde blitt stolt om barnet mitt ville bli politi jeg.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #18 Skrevet 20. april 2021 Politi er en bra utdannelse med muligheter for å finne andre jobber/ etterutdanne seg. Politi er f.eks etterspurt i forsikringsbransjen og om en bor i Oslo er kripos en mulighet. Men riktig som nevnt tidligere her, det er ikke enkelt og finne jobb som nyutdannet. Har tre bekjente som er utdannet politi. 2 av de måtte flytte langt de første årene, men alle 3 fikk jobb innenfor et par måneder etter utdannelsen da. Anonymkode: 063e5...f46 3
Isambard Skrevet 20. april 2021 #19 Skrevet 20. april 2021 Han kan bli en intelligent politimann. Det er sikkert bruk for det også. 2
Blomsterpotta Skrevet 20. april 2021 #20 Skrevet 20. april 2021 At ikke du skammer deg istede for å være stolt av sønnen din. Det er han som skal stå i denne jobben og er det noe han har lov til er det p bestemme 100% hva han vil utdanne seg til. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå