AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1 Del Skrevet 20. april 2021 for meg er bank, bank. Jeg har banken jeg har hatt hele tiden, Sparebank 1. Ikke særlig fancy, hverken kort eller utseende. Men så ser jeg at folk er jo sinte for at DNB vil kjøpe Sbanken. Hvorfor? Hvorfor er DNB den største banken dersom så mange misliker den? Føler også at de fleste av vennene mine i Oslo har DNB. Hva er bra med DNB og hva er dårlig? Har selv konto der, men jeg har ikke penger der.. måtte bare opprette der pga depositum Anonymkode: ef793...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #2 Del Skrevet 20. april 2021 Det er individuelt og mitt inntrykk er at jo mere penger/verdier du har, jo bedre behandling får du. Jeg er kjempefornøyd med DnB. Anonymkode: 01f6c...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 20. april 2021 #3 Del Skrevet 20. april 2021 Det kommer an på hva slags banktjeneste du har behov for. DnB er Norges største bank. De er størst i de fleste segmenter. De kan tilby alt. Det er bra. Mange andre banker er mer spesialiserte, og er veldig bra på enkelte tjenester og ikke så bra på andre. De er da bra å bruke om du har mest behov for det den banken er best på. For de fleste er hvilke lånerente man får på lånet sitt det viktigste. Dernest kommer at det er lave kostnader på kortbruk og generell bruk av kontoen. Jeg har hatt konto i Sbanken i mange år. Jeg synes ikke den er så fantastisk mange skal ha det til. Fin nettbank, men jeg har en annen bankforbindelse som har omtrent like bra. Og for mitt bruk er den like bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 20. april 2021 #4 Del Skrevet 20. april 2021 Det er ikke en bank som er best - i alt. Så spørsmålet må konkretiseres etter behov. For min del holder jeg meg til lokalbanken. De er dyrere enn snittet, til gjengjeld pøser de overskuddet sitt tilbake til lokalsamfunnet. De finner løsningene der det kan finnes løsninger. Skulle jeg være så uheldig å by på en bolig uten å ha nok i egenkapital så fikser de det, trenger et av foretakene mine 250K i midlertidig kreditt så er det aldri mer enn en telefon unna. Hvert år ringer de og sjekker over forsikringene. Jeg kjenner de fleste i banken og de fleste i banken kjenner meg. Så vi holder sammen. Betaler jeg mer enn jeg må for banktjenester? Absolutt. Men jeg er klar over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 20. april 2021 #5 Del Skrevet 20. april 2021 Sbanken er best. Det er en grunn til at tidenes dyreste nedebank vil kjøpe den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #6 Del Skrevet 20. april 2021 Man er ikke nødt til å ha én bank. Jeg har ulike banker til ulike tjenester. Anonymkode: d661f...c37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #7 Del Skrevet 20. april 2021 Har DnB som hverdagsbank, og for fondssparing, og alt mulig av produkter som finnes der. De har vært helt uvurderlige når jeg har trengt hjelp, veiledning, mistet kort, og alt mulig annet. Har lån i Danske Bank da de er rimeligst, gjennom fagforeningsavtaler. Har bufferkonto i Norwegian, da de har best rente. Har kredittkort i Norwegian, da de har best kickback for en som (normalt) reiser mye. Har kort i Skandiabanken, og en liten brukskonto, da de har gebyrfrie uttak i utlandet. Anonymkode: fb82a...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #8 Del Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har DnB som hverdagsbank, og for fondssparing, og alt mulig av produkter som finnes der. De har vært helt uvurderlige når jeg har trengt hjelp, veiledning, mistet kort, og alt mulig annet. Har lån i Danske Bank da de er rimeligst, gjennom fagforeningsavtaler. Har bufferkonto i Norwegian, da de har best rente. Har kredittkort i Norwegian, da de har best kickback for en som (normalt) reiser mye. Har kort i Skandiabanken, og en liten brukskonto, da de har gebyrfrie uttak i utlandet. Anonymkode: fb82a...801 Hvilken rente har Norwegian? Anonymkode: d661f...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå