Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kommet til USA hvor jeg skal jobbe i et år. Før jeg dro fra Norge møtte jeg selvfølgelig mannen i mitt liv (vel kanskje). Etter kun en mnd bekjentskap skulle jeg dra :grine: Vi har begge lyst til å prøve å få dette til å fungere. Foreløpig går tiden veldig sakte og det er så kjedelig å sitte på den andre siden av jorden å telle timer til jeg skal hjem på besøk.

Er det noen som har noen erfaringer de kan dele? Kurs i å overleve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er har vært i 3 avstandsforhold :roll: Det er nærmest uutholdelig ja.. Og det de sier om at avstandsforhold går dårlig er jeg absolutt ikke enig i, det er kjemien mellom personene det kommer ann på, ikke hvor ofte man ser hverandre :) Ting som telefonsamtaler (eller mail/msn e.l., ettersom telefon er dyrt), sms, brev osv kan gjøre det lettere, men det visste dere kanskje alt..? :ler:

Skrevet

Joda det blir mange sms og mye msn…. Det som er fordelen for meg er jo at jeg vet nøyaktig hvor lang tid det vil ta til vi vil bo i samme by (et år).

Det som gjør meg litt gal er at jeg nå, etter å ha gledet meg til å være i USA i et år, kun gleder meg til å reise hjem, håper dette blir litt bedre etter hvert.

Men du Lilleulv, hvordan går det med dere da?

Skrevet

Man kan jo sende sperm og sånn over post kan man ikke? Hvorfor i allverden skjønner dere ikke selv at dette aldri vil fungere? Er det sånn at dere faktisk kjenner fremtiden så godt at dere vet det vil holde, - dere er noen sannsigersker som kan spå fremtid?

Neida, dere streber nok mer med å få det til å funke i hverdagen med tanke på at hverdagen skaper fremtiden, og så lennge hverdagen fungerer så vil fremtiden fungere tenker man, - der man glemmer at fremtiden ikke er nåtiden, akkurat som fortiden ikke er hverdagen.

Skrevet

He he, hadde du vært positiv waco hadde jeg skjønt noe var galt ;)

Gjest Lilleulv
Skrevet
Joda det blir mange sms og mye msn…. Det som er fordelen for meg er jo at jeg vet nøyaktig hvor lang tid det vil ta til vi vil bo i samme by (et år).

Det som gjør meg litt gal er at jeg nå, etter å ha gledet meg til å være i USA i et år, kun gleder meg til å reise hjem, håper dette blir litt bedre etter hvert.

Men du Lilleulv, hvordan går det med dere da?

Så heldige dere er som vet hva som vil skje i fremtiden!! Vi har allerede hatt en kjip diskusjon ang det :( Det er ingen som er så spesielt gira på å flytte på seg egentlig. Vi har begge akkurat begynt i gode jobber på hver vår kant av landet, og hvem som skal ofre jobb og bosted blir spennende å se... Det blir i hvert fall ikke før om minst 1 år. URK!

Gjest Indira sengeteppe
Skrevet

Hei..

Jeg har litt erfaring med avstandsforhold og tenkte jeg kunne dele mine tanker. Det viktigste er å ha konkrete planer om å flytte (altså en av dere må flytte nærmere den andre, det hjelper også med et konkret tidspunkt). Dette har dere jo, og da vil jeg si at det er veldig stor sjanse for at dette skal gå bra.

Det viktigste er at du ikke gjør han til ditt liv nå mens du er i USA, for det vil du angre på og kanskje også bebreide han for seinere (særlig hvis det skulle bli slutt med han når du kommer hjem). Du sier du gleda deg til å reise men nå gleder du deg til å komme hjem. Det er viktig at du kommer deg ut i USA, møter mennesker og opplever ting. Jeg veit det ikke er lett - men hvis du klarer det går tiden også mye fortere. Også har dere mye mer å prate om på telefon, og du vil være i bedre humør også når du snakker med han. Det er nødvendig å være positiv i et avstandsforhold.

Og som andre sier, hvis telefon er dyrt bruk SMS, MMS, e-mail, chat osv. Eller telekort. I Norge finnes Lebara Mobile som er billige på utenlandssamtaler fra mobil (kan du si til han). Små pakker i posten er også kjempe koselige. Eller små kort.

Lykke til!

Skrevet

Har testa avstandsforhold i 1 1/2 år :) Nå bor vi sammen :hjerter_rundt:

Klare greie regler om ærlighet og bant oss på ordentlig ikke før vi var sammen igjen. Brukte tia på å bli godt kjent. Outlook gikk varm ;)

Timevis på msn og jeg var der på besøk 2 ganger det siste året, 14 dager begge gangene.

Endel tlf samtaler ble det også.

Hvordan få det til å overleve? Jeg vet ikke, men ikke alt for store krav til hverandre og "meldeplikt" om du skjønner hva jeg mener. Men et åpent og ærlig forhold.

Å bli kjent på den måten syns jeg har vært utrolig positivt. MEd så mye skriving er det lettere å åpne seg mer enn med prat og aktiviteter mange ganger (+ noen mail i fylla da :ler: , de er ærlige de..). Føler jeg kjente han mye bedre da vi ble sammen enn noen annen gutt jeg har vært sammen med og er veldig sikker på ting nå. Han kjenner meg dessuten irriternde godt ;)

Kanskje mannen i ditt liv har mulighet til en tur over? Midt på høsten og i mars tia er det ikke så dyrt å fly. Dessuten bor han gratis hos deg? Og dere kan spare inn på å spise endel hjemme og da blir det ikke så store utgifter på han.

Jeg syns det nå i ettertid også at besøket fikk mye positivt ut av seg for jeg har vært der og vet hva han snakker om når han snakker om ting der og steder.

Tja, kanskje ikke mye råd, men min erfaring :)

Lykke til! Vil dere så går det.

Skrevet

Takk for svar. Ja det er godt å vite at jeg skal tilbake til Oslo om et år :) Jeg skjønner at det er viktig å være positiv og å komme seg ut å oppleve ting, men det er fristende å bare sitte på msn. Vi skal besøke begge veier, jeg skal først hjem, det er enklere siden vi tross alt ikke har veldig lang historie sammen. Jeg må tilføye at vi kjenner hverandre fra før og det er jeg glad for nå når vi tross alt skal bli bedre kjent over nettet...

Gaver ol, det er en god ide, tror jeg må ut å lete. :ler:

Skrevet

Ja, se positivt på det så kommer det til å gå fint. Og med to møter i løpet av året så er det ikke så ille altså. Ikke tenk et år frem i tid nå, men regn heller tid frem til besøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...