Mrs. B Skrevet 30. september 2002 #1 Del Skrevet 30. september 2002 (endret) Snart flytter vi til nytt sted med bredbånds opplegg. Abonnement med en leverandør må vi derimot opprette selv. Hvilken leverandør vil dere anbefale, og hvorfor?! Kan man forresten bruke vanlig analog telefon når man har bredbånd?! På forhånd takk for svar! Endret 8. august 2007 av Mrs. B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2002 #2 Del Skrevet 30. september 2002 Jeg kan gi deg informasjon angående bredbånd. Send meg en mail så snart som mulig E-post adresse slettet. Regler for forumet kan du finne her @lfa (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 30. september 2002 #3 Del Skrevet 30. september 2002 Ehm..Nå er det vel egentlig en liten forskjell på ADSL og bredbånd, du spør om bredbånd og jetg har ADSL. Men jeg svarer likevel, jeg... Sånn just in case... Hvilken leverandør vil dere anbefale, og hvorfor?! Nextgentel er de som har billigst etter størrelsen på linjen. Vi har den "tregeste" linjen til Nextgentel, og betaler 398kr pr mnd. Men den linjen er kjappere enn f.eks. Telenor sin tregeste som er for omtrent samme pris. Så prismessig vil jeg anbefale den. Har ikke hatt noen særlige problemer med Nextgentel heller, og har jeg lurt på noe så har de hjulpet meg veldig kjapt på Servicetelefonen eller hva det heter. Har opplevd en gang at linja har vært nede, det var etter det blåste så forferdelig, og da fikset de det i løpet av noen få timer. Kan man forresten bruke vanlig analog telefon når man har bredbånd?! Jepp, det er ingen problemer. Vi har vanlig analog telefonlinje, men vi har likevel ADSL. De bare setter en boks utapå linja. Lykke til med flytting til ny leilighet =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Terje Skrevet 30. september 2002 #4 Del Skrevet 30. september 2002 Nextgentel er det rimligste, men kundeservicen er elendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 30. september 2002 #5 Del Skrevet 30. september 2002 Jeg har ikke hatt noen negative opplevelser med kundeservicen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 30. september 2002 #6 Del Skrevet 30. september 2002 Kundeservicen til NextGenTel... De er veldig hyggelige når man først kommer fram. Men innen da har man gjerne måttet vente lenge. I påsken satt jeg flere timer i telefonen i 2 eller 3 dager for å få hjelp. Nå er selvfølgelig påsken høysesong, sikkert. Det mest slitsomme var egentlig at de brukte Radio 1 Beeergeeen som pausemusikk... Har aldri likt Radio1 før, liker det hvertfall ikke nå. Anyway, bortsett fra lang ventetid, så er NextGenTel bra. Forskjellen mellom Telenor og NGT er at der Telenor selger 10 abbonementers båndbredde til 15 abbonenter, og regner med at de ikke surfer samtidig alle sammen, så selger NGT 10 abbs. båndbredde til 8 eller 9 personer. Du er *garantert* å få den båndbredden du betaler for, selv om alle bruker av den samtidig. Det gjør du ikke hos Telenor, der vil du få mindre enn det du skal ha i perioder. Er veldig fornøyd med NGT. Før hadde vi UPC / chello, som sugde lut!!! Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 30. september 2002 #7 Del Skrevet 30. september 2002 Det kan være lurt å ta kontakt med de forskjellige leverandørene og høre hvor langt de har kommet med utbygging der dere skal bo. Hos oss tok det tid før alt var i orden fordi det var for mange som hadde bestilt ADSL. De måtte bygge ut for å få plass til flere (dette var Telenor). Dette kan variere fra sted til sted, så snakk med noen som bor i området (f.eks noen som selver PC-er eller driver med den tekniske delen). De har som regel peiling! Eller ring forskjellige leverandører og be dem om tilbud og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 1. oktober 2002 (endret) Hmm.. vi har fått beskjed om at leiligheten er klargjort for bredbånd når vi flytter inn, og at vi kun trenger å tegne abonnement selv... Det må vel bety at området er utbygd og klart for bredbånd? Takk for alle svar så langt, tar gjerne imot flere. Endret 8. august 2007 av Mrs. B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Terje Skrevet 1. oktober 2002 #9 Del Skrevet 1. oktober 2002 og her kan dere sjekke båndbredden: http://www.itavisen.no/speedometeret.html#0 Dette fikk jeg: IP-adressen xx.xx.xx.xx lastet ned 999084 Bytes på 7.7410000000000005 sekunder. Nedlastingshastighet: 1033 kbit/s. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2002 #10 Del Skrevet 2. oktober 2002 Nextgentel. Er kjempefornøyd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CEL. ikke pålogget Skrevet 6. oktober 2002 #11 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har Bredbåndsfabrikken (vet ikke om du kan bestille av de lengre...) Jeg er kjempefornøyd med de. Har ikke hatt noen problemer med dem siden vi fikk det for 1,5 år siden. I IT-avisen fikk jeg dette resultatet: IP-adressen XXXXXXXXXXXX lastet ned 999084 Bytes på 1.051 sekunder. Nedlastingshastighet: 7605 kbit/s. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMSP Skrevet 6. oktober 2002 #12 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hvis det er de som har lagt inn opplegg i leiligheten kan du få abbonement (mener jeg), men det blir ikke innstallert nye kontaktpunkter. Jeg reagerer på at du får beskjed om at det er lagt opp til bredbånd, men ikke hvilken type. Bredbåndsfabrikken har jo egne bokser f.eks. Jeg ville spurt en gang til om det er en spessiell leverandør de har eller om det er noe annet. Lykke til Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 7. oktober 2002 Jeg har allerede spurt om de har avtale med en leverandør, men det hadde de ikke. Det kan vi velge selv. Så jeg lurer nå også litt på hva det at "leiligheten er klargjort for bredbånd" egentlig betyr... Det står også i leilighetspapirene våre at vi får porttelefon som er tilkoblet bredbåndnett... hva betyr det da?!? (Jeg vet hva porttelefon er, men hva med bredbånds-biten?) Takk for svar alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2002 #14 Del Skrevet 7. oktober 2002 Det betyr at Bravida slipper å komme til deg for å installere/klargjøre for brebånd. Du kan bare ta kontkt med en leverandør (Nextg. Telernor e.l.) og bestille. Forklar de at det er klargjort og du vil slippe etableringsavgiften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå