Gå til innhold

Arbeidsrettet rehabilitering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nav krever at jeg skal prøve arbeidsrettet rehabilitering. Dette kurset varer i 4 uker,med en veileder.
Noen som har erfaring med dette?
Jeg spurte veilederen min på nav om hvordan i huleste skal en ukjent person klare å vurdere arbeidevnen min på 4 uker.Fikk ikke noe svar på det🙄

Anonymkode: a6b68...296

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ARR (arbeidsrettet rehabilitering) skal ikke vurdere arbeidsevnen din. Men skal finne ut hva du kan klare av jobb, tross helseplager. Det er helsepersonell som er veiledere og de er veldig gode på å finne løsninger. 

Det er et veldig godt tiltak og de skriver gode rapporter som gjør veien videre i avklaringsløpet mye lettere.

https://www.nav.no/no/person/arbeid/oppfolging-og-tiltak-for-a-komme-i-jobb/tiltak-for-a-komme-i-jobb/arbeidsrettet-rehabilitering

Anonymkode: b8d27...f80

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom jeg har leddgikt,så er det begrenset hvor mye jeg klarer.Men jobber 40% og sykmeldt resten.Legen og behandleren min har dokumentert og sendt inn til nav,men det var ikke bra nok.Kjenner at jeg blir frustret og at nav ikke skjønner helt hva min diagnose innebærer

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fokuserer du ikke på å komme i jobb fremfor å klage på NAV?

Anonymkode: 03157...2ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ettersom jeg har leddgikt,så er det begrenset hvor mye jeg klarer.Men jobber 40% og sykmeldt resten.Legen og behandleren min har dokumentert og sendt inn til nav,men det var ikke bra nok.Kjenner at jeg blir frustret og at nav ikke skjønner helt hva min diagnose innebærer

Men det er jo en del av avklaringen, å finne ut hva sykdommen din innebærer for deg og din arbeidsevne. Du må endre innstillingen din, ellers så blir dette forferdelig slitsomt for deg. Det er ikke deg mot Nav. Nav må finne ut av hva du klarer på tross av helseutfordringene dine og hva som ikke går. Og da er du veldig heldig som kan delta på ARR. De er flinke, mye bedre enn mange av de andre tiltakene Nav har. 

Legen din kan ikke si noe om arbeidsevnen din, det krever mye mer enn hva helsevesenet kan tilby av utredning og behandling. 

Anonymkode: b8d27...f80

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mye av poenget her er vel også loggen du skal skrive over hvordan arbeidet påvirker ditt funksjonsnivå og symptomtrykk.

Anonymkode: 33298...f63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vil anbefale deg å dra -de vurderer deg tverrfaglig. Jeg har vært på ett slikt opphold og fikk en god epikrise som kunne brukes av legen opp mot nav feks. Følte jeg ble godt ivaretatt og de så mine behov, de er der for å lage en best mulig løsning for deg og din helse innenfor dine rammer -ikke nødvendigvis for å få deg tilbake i full jobb. Nav trenger også god dokumentasjon på din nedsatte funksjon og en epikrise fra ett slikt opphold vil hjelpe deg med å bygge saken din mot en avklaring. Følte de snakket min sak i epikrisen. Masse lykke til!

Anonymkode: 095f9...188

• Liker 2
  • 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vil det være rehabilitering med overnatting eller er det noen timer i uken? 

Anonymkode: 99825...2e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vil det være rehabilitering med overnatting eller er det noen timer i uken? 

Anonymkode: 99825...2e4

11 måneder senere, har du ikke vært på rehabiliteringen enda?

Anonymkode: d3f53...508

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...