Gå til innhold

Gruer du deg til klemming blir tillatt igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye jeg synes er ugreit nå i disse "koronatider", men en ting har vært deilig - å slippe all den klemmingen! Jeg husker fortsatt første gang jeg fikk min påtvungne klem. Skulle gå tur med en bekjent som jeg ikke hadde truffet på et par måneder, og det første hun gjør, er å åpne armene og tydelig forvente en klem. Jeg gjorde jo det, av ren plikt, men det føltes ikke greit. Jeg liker ikke andre folk tett på meg, og begrenser helst klemmer til mine aller, aller nærmeste. Så slik sett har avstandsreglene de siste månedene vært en pustepause for all denne påtvungne intimiteten.

Så da lurer jeg på, er det slik at folk flest savner å gå rundt og klemme på alle og enhver, eller er dette med "snart kan vi klemme igjen" bare en misforstått gulrot fra politikernes side? At folk flest faktisk ikke er så hipp på å starte opp klemmingen?

Anonymkode: 05771...b0f

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, gruer meg ikke. Klemmer bare de jeg vil klemme, altså de nærmeste. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen klemmer, å har hatt det helt greit uten klemming dette året. Synes kun det er ok å klemme de nærmeste. 

Men dere klemmere, hva føler dere når dere nærmest overfaller en ikke klemmer og merker at det ikke er helt greit for personen? Får det dere til å tenke at dere kanskje ikke burde være sånne aggressive klemmere og klemme på kreti og pleti? 

Anonymkode: a58e4...4b1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men dere klemmere, hva føler dere når dere nærmest overfaller en ikke klemmer og merker at det ikke er helt greit for personen? 

Jeg tror ikke de merker det engang, jeg har i alle fall blitt tvangsklemt av de samme menneskene i årevis. Så enten mangler de sosiale antenner, eller så driter de i at det er ubehagelig for andre.

Anonymkode: de179...dca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klemmer de samme nå som før. Altså en veldig snever krets 

Anonymkode: 84dba...bc0

• Liker 1
Skrevet

Jeg gruer meg ikke, for jeg går ikke rundt og tenker på det, men jeg synes det er greit å slippe å klemme alle mulige folk ...  Og det er mulig jeg er naiv, men jeg tror det vil ta lang tid før det blir like vanlig å klemme igjen som det var før koronautbruddet. Heldigvis.

AnonymBruker
Skrevet

En ting jeg tenker på, er at vi er mange ikke klemmere, og jeg tror mange av oss klemmer igjen de klemmerne som nesten overfaller oss med klemmingen sin for ikke å være uhøflige. Men det er da like uhøffelig og bedrive tvangsklemming på sine medmennesker. Er det greit å ta et skritt tilbake når klemmen er på vei, og hva sier man? 

Skrevet
3 minutter siden, ti10 said:

Jeg gruer meg ikke, for jeg går ikke rundt og tenker på det, men jeg synes det er greit å slippe å klemme alle mulige folk ...  Og det er mulig jeg er naiv, men jeg tror det vil ta lang tid før det blir like vanlig å klemme igjen som det var før koronautbruddet. Heldigvis.

Det tror jeg også. Vi kommer til å holde mer avstand lenge. 

Skrevet

Jeg hater klemming og rygger bakover når noen vil klemme meg. Synes det er ekkelt, så ja, jeg gruer meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (3 minutter siden):

Tror du klemmerne klarer å holde seg unna klemming? De har jo gledet seg sååå til de kan klemme igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du klemmerne klarer å holde seg unna klemming? De har jo gledet seg sååå til de kan klemme igjen. 

Kanskje ikke de aller ivrigste, men det er vel en del som har fulgt strømmen og gjort det fordi det ble så vanlig. Jeg kjenner til folk som har fortsatt å klemme gjennom korona, men jeg håper og tror at folk flest kommer til å holde igjen også framover.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg gruer meg ikke. Som mann får jeg ikke klemmer i tide og utide. 🙂

Anonymkode: 899eb...5ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det tror jeg og. Det er jo så sinnsykt mye snakk om det. Bent Høie må jo virkelig være en klemmer, for han snakker jo dette opp som den ultimate målstreken. 

Anonymkode: 05771...b0f

AnonymBruker
Skrevet

Aldri skjønt hvorfor man må holde på med den klemmingen. Det holder å klemme barna mine og mannen min. Jeg er en varm og sosial person, men orker ikke nærhet med alle og enhver. 

Anonymkode: 9f830...7e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gruer meg litt til klemming blir vanlig igjen. Jeg jobber i utelivsbransjen og i arbeidslivet er det mye klemming, stamkunder og med alkohol i bildet så er det rett og slett julebord sesong hele året igjennom. Yuck.. 

En annen ting jeg kommer til å savne er denne merteren i mellom hver i butikk køene. HATER når menn eller andre kvinner for den saks skyld står å småjukker meg opp etter ryggen i betalingskøen. 

Jeg liker klemming av nære mennesker, dette har jeg savnet.. Selv om jeg har vært med 2 nære venner hele pandemien igjennom har vi ikke klemt så mye, spesielt om smitten lokalt har vært stor, og det har nok vært et savn. Men å klemme kreti og plety i øst og i vest bare for å klemme eller tafse, nei. Det har vært bedriende som det har vært.

Anonymkode: 704f8...d68

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har klemt de nærmeste hele tiden. Klemmer ikke på masse folk uansett. 

Anonymkode: 6e560...4bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. :) Men jeg kommer nok bare til å klemme familie likevel. :) 

Anonymkode: fb91c...52b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært en stor lettelse å slippe å klemme folk, og har ikke lyst å begynne med det igjen.

Anonymkode: 3699e...301

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å slippe klemming og håndhilsing har vert det som har vert positivt med dette. Håper at det ikke blir vanlig å håndhilse igjen og at klemming kun blir forbeholdt de aller aller nermeste.  Foruten om det håper jeg ting snart er tilbake til det normale bare med litt mer fokus på smitte 

Anonymkode: 3b397...7d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...