AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1 Skrevet 20. april 2021 Hvordan viser dere hver andre kjærlighet og følelser etter 10/15/20 år sammen? Hvor ofte og på hvilken måte er dere nær hverandre hud til hud? Hva sier og gjøre dere for å holde gløden oppe? Hva er normalen for en forhold på eks 15 år med to barn, bare bor man sammen eller er man kjærester? Så, bare bor dere sammen eller dere fortsatt kjærester med gnist og lidenskap fortsatt etter mange år sammen? Anonymkode: b28ff...44e
Brunello Skrevet 20. april 2021 #2 Skrevet 20. april 2021 Noe av nøkkelen for et langt og bra samboerskap/ekteskap er å kunne balansere behovet for kjærlighet og å bli sett opp mot tryggheten og gleden ved et langt forhold. Det sier seg selv at en ikke kan gå rundt å være nyforelsket hele tiden, og det sier seg selv at barn og jobb tar en del energi. Samtidig er det viktig å vise hverandre kjærlighet og respekt. Sexlivet er ofte annerledes når du er 20 og 50 (jeg sier ikke at man har et dårlig sexliv, men annerledes). Man må bare ikke forvente at partneren har samme energi som for 20, 30 og 40 år siden. Når en har fått barn, tror jeg det er veldig viktig å gjøre ting som kjærester av og til. Selv om barna er viktige, har de det fint hos barnevakt en langhelg nå og da.
tussi680 Skrevet 20. april 2021 #3 Skrevet 20. april 2021 Å vise den andre sin kjærlighet og oppmerksomhet i form av en liten ting vedk.ikke hadde regnet med, god tålmodighet, vise tillit. Rett og slett "se" den andre parten med et pent ord i forbifarten, gi et stryk over kinnet el.lign. 2
Fioljenta Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Jeg tror ikke det finnes noe «normal». Hvert par må finne ut hva som fungerer for dem og deres livssituasjon, tror jeg. Vi er etterhvert blitt tryggere på hverandre og oss selv. Jeg vet hva han liker/trenger og han hva jeg liker/trenger. Da barna var små, var fokuset og energien vår mer rettet mot dem. Nå er de blitt større og vi kan rette mer oppmerksomhet mot hverandre igjen. I noen perioder har vi vært samarbeidspartnere mer enn kjærester. Det hender fortsatt det kribler litt i meg når han ser på meg med «blikket» sitt, men det hender også at jeg er skikkelig oppgitt/sur/sinna på ham. Noen ganger mye sex, andre ganger sextørke. Forskjellige faser og forskjellige gleder/utfordringer. 🤗 Det absolutt viktigste for oss har vært å snakke den andres kjærlighetsspråk. Vi er også begge veldig innstilt på å få forholdet til å fungere og prater godt sammen. Så selv om vi er veldig forskjellige på en del områder, ja, så finner vi ofte løsninger som fungerer for oss. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 Jeg må innrømme at det virker litt cheesy og tilgjort å kalle en partner for kjæreste når man har passert 50. Og i et langvarig forhold viser man hverandre kjærlighet ved å gjøre oppgavene sine i det arbeids- og evt. bofellesskapet et langvarig forhold er. Anonymkode: 5e21f...d63
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ... i et langvarig forhold viser man hverandre kjærlighet ved å gjøre oppgavene sine i det arbeids- og evt. bofellesskapet et langvarig forhold er. Anonymkode: 5e21f...d63 Å gjøre arbeidsoppgavene sine er bare helt minimum. Kjærlighet er alt som er over det. Anonymkode: 5b9dc...c8e 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #7 Skrevet 21. april 2021 20 år her. Har vært vanskelig til tider, og lettere tider. Barnet har blitt 15 år, så vi har mye fritid og tid for oss selv. Men vi er ikke romantiske av oss, feirer ikke noe, eller «dater» Vi har et avslappet forhold til hverandre, noe vi har fått mer de siste årene. Heldigvis virker det som om «vi tar hverandre som vi er» mer og mer som tiden går. Nærhet består mest av massering, kile og gnu. Sex en sjelden gang. Akkurat sånn vi vil ha det. Praten består av det som skjer på jobb og om innkjøp av ting og tang. Vi kan «baksnakke» andre litt også:) Anonymkode: ebe4b...5f4
Trolltunge Skrevet 21. april 2021 #8 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (På 20.4.2021 den 13.19): Hvordan viser dere hver andre kjærlighet og følelser etter 10/15/20 år sammen? Hvor ofte og på hvilken måte er dere nær hverandre hud til hud? Hva sier og gjøre dere for å holde gløden oppe? Hva er normalen for en forhold på eks 15 år med to barn, bare bor man sammen eller er man kjærester? Så, bare bor dere sammen eller dere fortsatt kjærester med gnist og lidenskap fortsatt etter mange år sammen? Anonymkode: b28ff...44e Må sitere for å huske spørsmålene. 😄 Vi viser kjærlighet på mange ulike måter. Prioritere tid og opplevelser sammen, ikke minst gode samtaler, gjerne over et glass vin. Kos, sex, flørt og moro , gode blikk og fine ord, gaver og å lage mat den andre er glad i. Vi feirer også våre dager, som datoen vi møttes, valentinsdag og bryllupsdag med date. Har jevnlig datekvelder, både hjemme og ute. Vi er daglig hud mot hud. Samme svar som på første spørsmål . I tillegg vil jeg nevne hverdagshyggelighet som noe svært viktig. Vi har gått i fella tidligere ved å la det bli for mange skarpe ord og ting som ble sagt på nedverdigende og ufine måter. Vi er nå veldig bevisst på at slikt dreper alt godt mellom oss. God tone, glød, at det er hyggelig å være sammen med hverandre, tenning ... ja absolutt alt godt dreper vonde og harde/tankeløse måter å si ting på. Hvordan vi snakker til hverandre, bygger hverandre opp og vedlikeholder god relasjon gjennom å oppføre oss ok mot hverandre, si ting til hverandre på grei og positiv måte, vet vi nå at er bærebjelken vi aldri kan ignorere, for da går vi nedenunder som par. Vi er kjærester, og det er fremdeles gnist og lidenskap. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå