Nanella Skrevet 31. august 2005 #1 Skrevet 31. august 2005 Noen som har en enkel og god oppskrift på pasta med laks?? Hva slags saus passer til???
Arkana Skrevet 31. august 2005 #2 Skrevet 31. august 2005 (endret) Enkel tomatsaus (løk, hvitløk, hermetiske tomater) med chili og basilikum er godt til laks og pasta. Eller hva med sitronsaus? Fres en liten hakket løk i litt smør. Hell på ca 1 dl hvitvin og en kartong fløte og la småkoke til den tykner. Så har du i laks i biter (eller du steker den for seg), salt/pepper og strimlet vårløk, saften og revet skall av ½ sitron og gjerne hakkede urter. Server med pasta. Her kan du også ha i skivet sopp (stekes med løken) og litt karri, og bytte ut litt av fløten med crème fraîche for en god og litt syrlig smak. Og en tredje, helt enkel saus: Kok opp en kartong fløte. Rør inn noen spiseskjeer Snøfrisk med dill og la det småkoke og tykne litt. Rør inn finhakket dill (eller gressløk) og litt revet sitronskall + salt/pepper. Endret 31. august 2005 av Arkana
Nanella Skrevet 31. august 2005 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2005 Er det noen sak?? Jeg går fpr tomatsausen idag tror jeg. Noen flere grønnsaker som er godt til?
Arkana Skrevet 31. august 2005 #5 Skrevet 31. august 2005 Alle grønnsaker er gode til laks. Jeg synes squash og asparges er spesielt godt. Ellers gulrot, spinat, sopp eller hva du måtte like.
Nanella Skrevet 31. august 2005 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2005 Nå må jeg si jeg gleder meg til middagen. Steker du laks i terninger sammen med de grønnsakene man ønsker da også har du tomatene over til slutt??
Arkana Skrevet 31. august 2005 #7 Skrevet 31. august 2005 Det varierer litt. Jeg pleier stort sett alltid å steke laksen (hender jeg baker den i ovnen). Noen ganger steker jeg grønnsakene også (gjerne i ovnen) eller så bare koker jeg dem.
Nanella Skrevet 31. august 2005 Forfatter #8 Skrevet 31. august 2005 Ok, jeg må ta litt hensyn til samboer når det gjelder grønnsaker da.... han er litt kresen, men de jeg skal bruke er greit å steke så da gjør jeg vel det.
Gjest gjest1 Skrevet 31. august 2005 #9 Skrevet 31. august 2005 Jeg pleier å ovnsteke laks som er marinert i sitron, ingefær, hvitløk. Peprer og salter den. Steker grønnsaker (gulrot, sukkererter, squash) sammen med mørk soyasaus, søt chilisaus og litt olje. Har kokt pasta i pannen og rører om så pastaen får litt saus rundt seg. Server pasta/grønnsaker med laksefileten på toppen. Slenger på litt ruccola på toppen. Ser stilig ut, og er rask og sunn mat.
tobo Skrevet 3. september 2005 #10 Skrevet 3. september 2005 Denne har jeg komponert selv, og den er kjempegod. - Rød Pastasaus på glass - en god spiseskje fordeles ujevnt på tallrken. - Det samme men en god spiseskje pesto. - pinjekjerner varmes i smør på svak varme til de er gyldne - Steker champinjong med salt og pepper - Røkelaks - Fersk parmensan - Tagiatelle Fordeler tagiatellen over tallerken, heller over chaminjong, røkelaksbiter og skåret parmensan, pinjekjerner på toppen. Veldig godt. Pasta med laks og brokkolisaus: Steker laks i oven. Tagiatelle som anvist på pakken Brokkolisaus. - Kok brokkoli litt, kjør det i foodprossessor eller stavmikser. - Kok den videre med fløte, muskat, salt og pepper. Veldig lett
Gjest Leola Skrevet 3. september 2005 #11 Skrevet 3. september 2005 Pasta al salmone 600-700 g laksefilet i terninger 600 g båndspaghetti 1 finhakket løk 3 ss olivenolje 5 dl kremfløte 1/2 slangeagurk 3 ss finhakket friske urter salt pepper Kok spaghetti som anvist på pakken. Sil fra vannet etter koking. Fres løken i oljen. Tilsett fløten. La det hele koke inn et par minutter. Skrell agurken og del den i terninger. Ha agurkterningene i sausen. Damp lakseterningene i en kjele i litt lettsaltet vann. Ha laksen i sausen og la den trekke et par minutter. Fordel pasta på tallerken og hell saus over. Dryss over hakkede friske urter som persille, dill eller basilikum. Nykvernet pepper. Server med fersk brød og smør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå