AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1 Del Skrevet 20. april 2021 Har ei datter på 10 måneder som jeg er hjemme i permisjon med, barnehage til høsten. Hun har alltid vært veldig aktiv, alltid hata vogn, kjøre bil og bæresele. Det har vært sånn siden fødselen 🥴 Nå kjenner jeg det bare blir tyngre og tyngre, for hun kan ikke leke et minutt alene mens jeg gjør noe annet. Da kommer hun krabbene og sutrende. Hun er heller ikke glad i lekene sine (hun har puttekasse, aktivitets rett, bøker med lyd, klosser, treleker, bamser, biler - you name it!). Det eneste hun vil er å krabbe over fanget mitt, henge fast i håret og dra meg i beinet 🙈 Jeg setter henne i aktivitet, venter litt til hun styrer selv - for så å hente meg et glass vann eller lignende, men hun kommer alltid etter. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg kan gjøre 😳 hun er selvfølgelig glad i å stå opp etter møbler og sånn, men trenger støtte da og - noe som "låser" meg fra å gjøre annet. Jeg er og i tillegg gravid, så kjenner å sitte på gulvet dagen lang med ei lita propell som river og sliter i meg begynner å bli tungt. Jeg misunner alle de venninnene mine som har babyer på samme alder som kan sitte å pludre og leke for seg selv, mens man kan gjøre husarbeid eller lignende altså 😅 Noen som har tips å komme med? Leker, aktiviteter og hvordan jeg kan avvenne henne til å være på meg dagen lang? Anonymkode: 46db1...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #2 Del Skrevet 20. april 2021 Det er helt normalt at de ikke leker selvstendig så unge. Det er gjerne ikke før de er nærmere tre år det kan forventes. Ja, det er tungt.. Anonymkode: e59d1...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #3 Del Skrevet 20. april 2021 Er slitsomt. Men det er jo fordi hun har et behov for nærhet så da må hun jo også få det... men skjønner det er ekstra slitsomt siden du er gravid. har selv to tette (16 mnd mellom de) og det er helt fantastisk og kjempe gøy å se forholde dem i mellom! Det går over. Men det er intenst Anonymkode: bf8a5...d6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #4 Del Skrevet 20. april 2021 Helt enig, syntes selv den perioden var den verste, før hun kunne gå. Ble bedre da hun lærte å gå, tror hu selv følte seg friere. Har du prøvd åpen barnehage? Hjelper for din psyke, samt nye impulser til baby. Ellers forsøke å begrense leketilbudet litt? Min erfaring er at de blir litt overveldet med for mange muligheter. Har og funnet masse tips til leker og aktiviteter på Instagram. Anonymkode: a4b43...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #5 Del Skrevet 23. april 2021 Forstår deg så godt! Har en på 7mnd som er lik, men kommer seg ingen andre steder enn fra rygg til mage 😂. Her drar vi ut hver dag, altså på butikk eller besøk for å få litt variasjoner. Merker at barnet sutrer fordi det kjeder seg, rett og slett. Her bruker vi YouTube i bilen (mammapolitiet får bare skyte meg), men det er snakk om maks 5 minutter til/fra butikk eller besøk for at vi begge skal ha det greit på bilturen. Hvis det er det som skal til for å komme seg ut så er det absolutt greit! Vi triller kun vogn når det er duppetid, så det er da vi får frisk luft og beveger oss ute. Kan også dra på lekeplassen om de har ufohuske, da kan barnet ligge oppi der mens man husker. Ikke så veldig spennende men man får slått ihjel litt tid. Vi bruker mye bæresele!! Både inne og ute, vil ikke sitte så lenge men kanskje 20-30min men det er fritid for armene. Man får også kjøpt et hoftebelte på jollyroom for å lette bæringa. Så må jeg si at vi løper ned døra til besteforeldrene. De elsker å underholde og bære! Angående leker, gjem unna en del og bytt ut 1 gang i uka med "nye" leker. Fyll ei ildfast form med vann og putt leker oppi, plasser ungen oppå en håndduk og barnet er underholdt ei god stund. Brus flasker er veldig gøy her i huset, så det blir brukt en del. Fyll vann og små pynt i en ziplockpose så har ungen ei lita vannmatte å leke med, eller samme greia bare med maling. Masse tips på nettet! Anonymkode: 71bd9...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå