Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten skal flytte sammen. Min leilighet er topp moderne og ny, men han vil vi skal flytte inn i hans leilighet for det er det beste for HAN. Han sparer penger på det.

Hans leilighet er mørk, trist, ligger «under jorden» og har både mygl, lekkasjer og andre problemer. Hele stilen er fra 1800 tallet, dårlig isolert og alt. Jeg kjenner at jeg blir oppriktig lei meg av å gå fra denne leiligheten til hans.

I tillegg hadde det vært lettere for meg om han var positiv og gledet seg, men han viser ingen tegn til dette. Han snakker om at han skal kjøpe det og det av møbler, men han må tenke hvordan HAN vil ha det. Jeg spør om vi kanskje kan finne det ut sammen siden vi skal bo sammen, og sier vi må ha en plan på hvordan ting blir. Da svarer han bare at det er lenge til (2 måneder) og at vi trenger ikke å tenke på det enda. Han har ikke nevnt engang at han gleder seg, eller spurt meg hvordan jeg ønsker å ha det. Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: f08a2...339

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva bør jeg gjøre? 

Fortsette å være særboere.

Anonymkode: ee237...7ee

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde forblitt særboer en stund til, gitt. Høres ut som om du skal bli leietakeren hans, ikke en kjæreste han skal bygge et hjem sammen med.

Et siste alternativ er å finne en ny leilighet sammen, men det fordrer at han endrer holdning drastisk.

Anonymkode: a8877...d43

• Liker 18
Skrevet

Jeg ville sagt til han at med mindre han var villig til å la deg bo gratis, så er det uaktuelt. Hvis han synes det er urimelig si at du i utgangspunktet skulle hatt betalt for å flytte dit, men at du er villig til å strekke deg for han. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her høres det ut som dere må vente litt med å flytte sammen, også må dere legge noen konkrete planer for fremtiden FØR dere tar det steget.

Du skal selvfølgelig ikke flytte til en ekkel leilighet som du blir trist av å være i, men hvis han ikke ønsker eller har råd til å bo i din, så er sannsynligvis den beste løsningen at dere skaffer dere en ny sammen. 

Anonymkode: 21171...df7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er han ellers?? Han høres ikke ut som en omsorgsfull og galant type, liksom. Hadde ikke villet bo med en fyr som bare ser egne ønsker og behov. Hadde i hvertfall tatt en skikkelig sette seg ned-samtale her og tatt opp de tingene du skriver og ikke latt ham slippe unna med "det er lenge til"-pratet. Du må få på det tørre hvordan det skal være, eller droppe disse planene. Tydeligvis har han jo masse planer for alt.. du bare er ikke tatt med i dem?! Virker som en selvopptatt type!

Anonymkode: 8b10b...ddd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så glad jeg er for å være singel når jeg leser sånne tråder! 
egoismen lenge leve...  

IKKE FLYTT SAMMEN!! Det er så åpenbart at det svir i øynene..!!

Anonymkode: 48526...d18

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Man MÅ ikke bo sammen. Det gjør man kun hvis det er et bedre alternativ enn det dere har nå. Du har jo ikke lyst til å bo i et myggelrede. Er det noen som tvinger deg? Nei? Så ikke gjør det da. Du har en fin leilighet du kan bo i. Hvorfor vil du heller omgi deg med myggel? Du er da myndig og kan bestemme selv!

Anonymkode: bcf46...807

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

egoismen lenge leve...  

Alternativt er man glad for å ha en partner som ikke er sånn.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dere nør bel få avklart det med jobben hans før dere flytter sammen?

Men- han virker ikke å være så veldig fokusert på deres ønsker som et par.

Jeg ville aldri ha flyttet fra et sted jeg trives for noe så uavklart. 

Anonymkode: 21621...38f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Haha, høres ut som min første samboer. Ikke noe entusiasme eller glede over å få flytte sammen med meg. Det var heller en nødløsning da han ikke klarte å betale for seg der han bodde. Når jeg kom hjem fra jobb den dagen han flyttet inn hadde han satt alle møblene mine ute i gangen og byttet de ut med hans. Stua mi så ut som fuckings The Gathering Vikingskipet. Der fikk han ikke bo lenge for å si det sånn og jeg savner han IKKE. 

Anonymkode: 03589...54b

• Liker 7
Skrevet

Man bør flytte til en ny bolig når en flytter sammen. Det medfører at man slipper mange problemstillinger både når man flytter og senere.

• Liker 3
Skrevet

Hva hadde du sagt hvis venninna di kom med denne problemstillingen til deg? Jeg hadde ikke anbefalt henne å flytte inn i en deprimerende og muggen leilighet med en fyr som ikke virket veldig samarbeidsvillig eller glad for samboerskapet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke flytt sammen enda. Bo hver for dere en god stund til. Du må ikke gjøre noe du ikke vil, bare for å gjøre det. 
hvor lenge har dere vert sammen? Viss det er under to år, så vent til dere har godt passert to år til dere kan tenke på å flytte sammen. Jeg snakker av erfaring. Er forholdet like bra eller bedre etter to år, kan det være liv laga

Anonymkode: ff916...260

AnonymBruker
Skrevet

Ikke flytt dit da :)

Kan dere ikke finne noe nytt sammen? 

Anonymkode: 97975...012

• Liker 1
Skrevet

Ikke flytt sammen enda, jeg ville ventet enda mye lengre til dette.. Hvor lenge har dere vært sammen?
Han burde forstå at det beste for dere er å flytte til leiligheten din, det høres veldig trist ut å være i leiligheten hans. Og han høres lite samarbeidsvillig ut, siden han bare tenker på seg og sitt.. Nei,, her hadde jeg drøyet den noen måneder til for å flytte sammen - for alt det du vet, så blir det slutt før den tid. Og hvis dere flytter sammen nå, til han sin leilighet da kommer det garantert til å bli slutt mellom dere. Og da har du gitt fra deg den flotte leiligheten også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

egoismen lenge leve...  

Og jeg er glad for at jeg er gift med en mann som ikke er ego og kun ser seg selv og sine behov. Jeg er glad for at mannen min er en man kan kommunisere med osv. Og jeg er rimelig sikker på at han ikke er den eneste av sitt slag. 

Anonymkode: 002dc...10b

• Liker 3
Skrevet

Jeg støtter overskriften din! Ikke bo med han nå! 

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten din er en egoist. Ikke flytt sammen med han om du ikke ønsker. Du skal hvert fall ikke flytte sammen fordi han ønsker eller forventer det.

Anonymkode: b869a...c70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...