Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #1 Skrevet 31. august 2005 Ser at det kommer mer og mer klær som er laget av ekte pels i også de norske butikkene, f.eks. hos PopIn og Voice of europe. Fant selv en rålekker jakke som jeg etter hvert fant ut var laget av kanin. Da klarte jeg bare ikke å kjøpe den. Jeg synes det er unødvendig å la dyr lide for noe vi egentlig ikke trenger. Hva synes dere?
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #2 Skrevet 31. august 2005 Jeg ville aldri kjøpt pels av dyr som var avlet kun for pelsens skyld - med samme begrunnelse som deg. Trist å se hvordan mink i bur har det. Sko, vesker, belter og klesplass av dyr som vi også spiser har jeg derimot ingen skrupler med å kjøpe. Hvordan det er med kanin vet jeg jammen ikke. Jeg tror kaniner bli avlet for både kjøtt og skinn, men jeg har bare ikke detaljkunnskaper om det.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #3 Skrevet 31. august 2005 Jeg tror ikke kanin brukt i pelsplagg brukes til flere ting (mat). Fant dette på nettet: " Rabbits, which comprise the majority of the animals killed for bebe’s fur are raised in tiny, filthy wire mesh cages. Unlike their wild counterparts, these animals never having a chance to dig, jump, or play. They are killed by having their necks broken or having their skulls beaten before being strung up by the legs and having their heads cut off. Many companies that sell rabbit fur claim that the fur is a by-product of the rabbit meat industry. However, rabbits killed for fur must have thicker fur than those slaughtered for meat. The UN reports that “few skins are now retrieved from slaughterhouses,” and countries such as France are killing as many as 70 million rabbits a year for fur."
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #4 Skrevet 31. august 2005 Har absolutt ingenting i mot ekte pels. Men pga velikehold og pris blir det vel bare fusk på meg også.
Gjest 123 Skrevet 31. august 2005 #5 Skrevet 31. august 2005 Nei absolutt ikke. Har sett hvordan rever på pelsfarm lever(og blir avlivet) og ikke søren om jeg skal være med å støtte opp om denne gesjeften.
MiniMjau Skrevet 31. august 2005 #9 Skrevet 31. august 2005 Ville aldri kjøpt pels. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor en anonym uregistrert ikke registrerer seg.
Celiclya Skrevet 31. august 2005 #10 Skrevet 31. august 2005 Jeg kommer aldri til å kjøpe pels! Heller aldri ta imot hverken klær, jakker, vesker, sko osv med pels - selv om jeg får det hivd etter meg på gaten. Jeg har faktisk gjort det helt klart for min nærmeste familie, at om noen av de går til innkjøp av pels er det slutt på våres kontakt. Jeg tar sterk avstand fra pels-oppdrett, og har null respekt for mennesker som bruker pels!!
Lillesøster Skrevet 31. august 2005 #11 Skrevet 31. august 2005 Jeg spør alltid betjeningen i butikken om det er ekte pels eller syntetisk. Kjøper aldri ekte pels.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #13 Skrevet 31. august 2005 Jeg kunne fint ha gått i pels. Har en liten svans, fant en sånn rundt halsen-ting på loftet etter oldemor
Gjest Gjesta Skrevet 31. august 2005 #14 Skrevet 31. august 2005 (endret) Jeg har aldri eid eller kjøpt pels, og tviler på jeg kommer til å gjøre det. Endret 31. august 2005 av Marillia
Gjest 1111 Skrevet 31. august 2005 #15 Skrevet 31. august 2005 Aldri. Og det utelukkende med tanke på dyrene.
Gjest Manic Skrevet 31. august 2005 #16 Skrevet 31. august 2005 Ville nok aldri i livet ha kjøpt pels nei. Men jeg har faktisk en lue i pels, laget av fattige bønder i Russland, jeg går utifra at den pelsen stammer fra jakt og ikke oppdrett, tror jeg Men jeg er imot pels, og tror ikke jeg kommer til å gå med den lua.
Gjest Hel Skrevet 31. august 2005 #17 Skrevet 31. august 2005 Jeg ville aldri kjøpt pels av dyr som var avlet kun for pelsens skyld - med samme begrunnelse som deg. Trist å se hvordan mink i bur har det. Sko, vesker, belter og klesplass av dyr som vi også spiser har jeg derimot ingen skrupler med å kjøpe.← Enig med denne. Falt pladask for noen sko her om dagen men fant ut at det var kaninpels på og da kunne jeg bare ikke..
Gjest Gjesta Skrevet 31. august 2005 #19 Skrevet 31. august 2005 Nei absolutt ikke. Har sett hvordan rever på pelsfarm lever(og blir avlivet) og ikke søren om jeg skal være med å støtte opp om denne gesjeften. ← Har burhøns det noe bedre da???
Gjest Gjesta Skrevet 31. august 2005 #20 Skrevet 31. august 2005 (endret) Ta en titt på disse sidene: http://www.dyrevernalliansen.org/nyhet/n_26.php Se forøvrig under temasider, der det står om andre dyr også Endret 31. august 2005 av Marillia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå