Gå til innhold

Erfaringer med Polestar 2 ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.4.2021 den 20.22):

Eldste poden er 1,93 😜 Jeg og gubben er høye også, regner med de 2 andre kommer fort etter så da hjelper det ikke å pakke mindre. Men fikk ikke testa den så det er mulig det hadde vært grei plass til oss 5 altså.

Anonymkode: d37fe...7ab

Personer over ca 1.80 får ikke plass i baksetet i en Polestar. 

Anonymkode: 07ae6...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 4/24/2021 at 8:22 PM, AnonymBruker said:

Eldste poden er 1,93 😜 Jeg og gubben er høye også, regner med de 2 andre kommer fort etter så da hjelper det ikke å pakke mindre. Men fikk ikke testa den så det er mulig det hadde vært grei plass til oss 5 altså.

Anonymkode: d37fe...7ab

De to ytterste i baksetet vil subbe hodet i taket, og miderste person vil sitte trangt. Polestar2 er ingen bil for en familie på 5, og den er tvilsom for personer over 181 i baksetet 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på let etter ny elbil og prøvekjørte blant annet Polestar 2. Likte den veldig godt, god å kjøre. Men obs! Min helt gjennomsnittlig høye mann skallet i taket da han satt bak. Mange sitter kanskje aldri bak i sine egne biler, men greit å ha mulighet. Han opplevde også at et deksel gnagde mot beinet hans da han kjørte. Vi kjøpte heller Tesla model 3 LR. Superfornøyd med valget! Deilig å kjøre, god plass i kupéen, supergod rekkevidde og supergode lademuligheter på tur. Vi er glad i bilferier og har barn. Det eneste jeg savner, som var mye bedre hos Polestar 2, var bagasjeromsåpningen. Den er vel lav på Teslaen, så krever litt tetris når vi skal ha med mye bagasje og vogn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (På 22.4.2021 den 9.27):

Tesla 3 har vel vesentlig lenger rekkevidde? 
Jeg vurderer begge selv, men har ikke prøvekjørt noen av dem.

Jeg har dessuten båt på henger, så hengerfeste er viktig.

Jeg har vurdert det slik at Jaguar iPace er uforholdsmessig dyr.

Du og du den teslan er dårlig i forhold. Den har rekkevidden og ladenettverket, men der stopper det meste. Finish har aldri vært amerikanernes sterkeste side. 

Ingen elbil er noe å ha når du skal dra henger. Den Tesla X 100 gikk 15 mil med vogn på slep. 

Jaguaren er dyr og ikke så god som de vil ha det til. Litt spent på Mustangen. Selv om den er amerikansk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Hr. Aktiv said:

Du og du den teslan er dårlig i forhold. Den har rekkevidden og ladenettverket, men der stopper det meste. Finish har aldri vært amerikanernes sterkeste side. 

Ingen elbil er noe å ha når du skal dra henger. Den Tesla X 100 gikk 15 mil med vogn på slep. 

Jaguaren er dyr og ikke så god som de vil ha det til. Litt spent på Mustangen. Selv om den er amerikansk. :P

Man bør jo selvfølgelig kjøpe bil etter behov. Om man planlegger å kjøre hele sommeren Norge på kryss og tvers med stor campingvogn er definitivt noe som taler mot elbil. Hva slags henger kjørte du når du kun klarte 150km med X?  Et forbruk på nærmere 70KWh/100km er absurd høyt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Hr. Aktiv skrev (14 timer siden):

Et vennepar av meg bestilte Mustang, men avbestilte da den ikke kan ta skiboks. 
Jeg tror deg på at byggekvaliteten på Polestar er bedre enn Tesla. Jeg har god erfaring med eldre Volvoer, og den kvaliteten flyter over i Polestar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 4/28/2021 at 3:54 PM, Alterego666 said:

Et vennepar av meg bestilte Mustang, men avbestilte da den ikke kan ta skiboks. 

Hvorfor er nordmenn helt gale etter skiboks og hengerfeste?

Anonymkode: 61476...ea0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hengerfeste er nå greit for sykler og én og annen tur til byggevarehandel og dynga. Men takboks...så mange som har den permanent på. Uforståelig!

Anonymkode: b755c...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva er galt med å ha hengerfeste? Du kan tydeligvis ikke å handtere bil med henger, og da kan du kjøre akkurat hva du vil, og det blir deg om dét!

Anonymkode: 749eb...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hva er galt med å ha hengerfeste? Du kan tydeligvis ikke å handtere bil med henger, og da kan du kjøre akkurat hva du vil, og det blir deg om dét!

Hvorfor angripe en annen person over en kommentar om hengerfeste? Slapp av, mann!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er praktisk. Med disse tilvalgene klarer man seg med en mindre, rimeligere og mer miljøvennlig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/2/2021 at 8:34 AM, AnonymBruker said:

Jeg håndterer henger utmerket. Men synes det er rart at så mange velger bil ut i fra om det er hengerfeste eller ikke? Er jo stort sett ikke så ofte man bruker det (ja vet at det varier fra pers til pers) og hvis det bare er snakk om et par ganger i året så er det jo billigere å leie en bil med det 

Anonymkode: e6cca...232

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
rox skrev (På 28.4.2021 den 1.37):

Vi var på let etter ny elbil og prøvekjørte blant annet Polestar 2. Likte den veldig godt, god å kjøre. Men obs! Min helt gjennomsnittlig høye mann skallet i taket da han satt bak. Mange sitter kanskje aldri bak i sine egne biler, men greit å ha mulighet. Han opplevde også at et deksel gnagde mot beinet hans da han kjørte. Vi kjøpte heller Tesla model 3 LR. Superfornøyd med valget! Deilig å kjøre, god plass i kupéen, supergod rekkevidde og supergode lademuligheter på tur. Vi er glad i bilferier og har barn. Det eneste jeg savner, som var mye bedre hos Polestar 2, var bagasjeromsåpningen. Den er vel lav på Teslaen, så krever litt tetris når vi skal ha med mye bagasje og vogn. 

men husk at du må ordne deg en god rustbeskyttelse på den. Jeg vet ikke om de har fått rettet det, men det VAR ett kjent problem, med manglende lakk og lignende. 

Anonymkode: f0bb8...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Likte kjøreegenskapene og design, men den er litt liten for oss. Og man sitter trangt i førersetet, den store midtkonsollen (?) tar alt for mye plass, hatet at armen kommer borti hele tiden. Og jeg er ikke spesielt stor.

Anonymkode: 226f1...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.4.2021 den 8.52):

Personer over ca 1.80 får ikke plass i baksetet i en Polestar. 

Anonymkode: 07ae6...8d1

Tull, ikke så lenge de ikke har en gigantisk rumpe som gjør at de ruver høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tull, ikke så lenge de ikke har en gigantisk rumpe som gjør at de ruver høyt.

Haha, elsker vitenskapsbasert trolling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...