Gå til innhold

Hvor stor prosentandel av årslønnen din sparer du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er din brutto årslønn, hva er bo- og familiesituasjonen din, og hvor stor prosent av årslønnen din sparer du?

Jeg har en brutto årslønn på 600 000 kr, bor alene i egen leilighet kjøpt i fjor, og sparer ca. 25 % av brutto årslønn i BSU/fond/buffer. Jeg har et høyt boliglån og velger å betale litt mer enn jeg må, så avdraget der er på 9500 kr i måneden. Hvis jeg regner det med i sparingen, så sparer jeg ca. 44 % av brutto årslønn. 

Hva med dere?

Anonymkode: 65b36...2a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ca 500 000 brutto i år regner jeg med. Sparer mellom 30 og 40%. Gift, sitter med nedbetalt enebolig.

Anonymkode: 2ba49...83f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Halvparten

Anonymkode: 34556...08d

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å spare mellom 30% og 40%. Er student så har litt liten inntekt, men har heldigvis en leilighet i Oslos gryte som har steget i tillegg. Setter inn i fond og krypto. Du kommer helt sikkert til å få mange "høye svar", tror ikke folk uten interesse for økonomi er noe særlig her inne... :)

Anonymkode: eff10...9cf

AnonymBruker
Skrevet

Ca 60% sparer jeg, ca 400k årslønn. Leier et billig loft for øyeblikket, er uten barn og bor alene. Blir nok ikke å endre seg når jeg kjøper et krypinn. For ser på nedbetaling av boliglån som sparing. Så da blir det nok 60% sparing til leiligheta/huset er nedbetalt i fremtiden å.

Anonymkode: 8e4ff...ae4

Skrevet

Jeg har tjent 600 000 - 800 000 de siste årene. Bor alene, har utleiedel som dekker boutgifter, så spørs litt om man regner det som inntekt eller ikke. Jeg sparer omtrent 80-90%. Sparer ved å betale ned boliglån og indeksfond.

Før det tjente jeg mellom 100 000 og 300 000 og sparte naturlig omtrent 50%. Jeg sparer til økonomisk frihet og mulighet til å slutte å jobbe om jeg blir syk eller får barn og ønsker å fokusere på dem. Har kjæreste jeg også ønsker å kunne gi det samme til. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke prosentregning.

Anonymkode: 482e5...26f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har tjent ca 550.000 i året de siste 3 årene, og spart ca 14% av dette. Leier, og det er dyrt å bo her, samt at jeg har kjøpt bil og har brukt veldig mye penger på å leve livet etter jeg ble ferdig utdannet (hobbyer, reiser etc) som jeg er ekstremt glad for at jeg har gjort nå når vi skal kjøpe hus og få barn og ikke lengre har muligheten til å dra på eventyr slik jeg har gjort disse årene. Sparing er ikke alt :)

Anonymkode: 6435a...5a5

• Liker 1
Skrevet

Prøver 25% av brutto.

AnonymBruker
Skrevet

Pleide å spare rundt 50-60%, men nå har vi nettopp kjøpt hus og har hatt en del utgifter, så det blir litt mindre, kanskje 10-20%. Hadde vært fint å lande på kanskje 35% etter hvert.

Anonymkode: ee3e4...47e

AnonymBruker
Skrevet

Enslig, ufør minstesats, eier ikke bolig. Sparer ca. 2-3% per år, men ofte må jeg ta av sparekontoen slik at jeg i realiteten sparer 0%.

Anonymkode: 5bb1d...8c7

AnonymBruker
Skrevet

Halvparten hvis du ser på det å betale ned på boliglån som sparing. Ellers 1/3

Anonymkode: ea8de...15e

AnonymBruker
Skrevet

Sparer omtrent ikke noe, gir bort overskuddet i stedet. Ca 20-30% 

Anonymkode: caa17...58d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ca 100 000 i året, det er ca 1/3 av det jeg tjener. Leier og bor alene.

Anonymkode: e47d3...08c

AnonymBruker
Skrevet

50%

Anonymkode: 3bffe...fc4

AnonymBruker
Skrevet

Vi er personer med 3 barn. Har tilsammen 1, 5 mill i brutto inntekt og sparer ca 25 % (inkl nedbetaling av bolig).

Anonymkode: 858aa...2fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er personer med 3 barn. Har tilsammen 1, 5 mill i brutto inntekt og sparer ca 25 % (inkl nedbetaling av bolig).

Vi er to personer, skulle det stå...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca. 30 %. 

Anonymkode: fb605...8f5

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis 20-25%. 2 barn, 1 i barnehage, 2 biler, enebolig, hytte.. Så en god del utgifter. Ca 1,4-1,5 mill i samlet årslønn, men varierende hvor mye hver måned så det går en del i rykk og napp. Har investert en del i eiendom de siste årene, så med kjøp og salg her så har vi tjent rundt 1 drøy mill bare på det men da også hatt en del økte utgifter. Avdrag på lån kommer i tillegg. 

Anonymkode: 137ca...c64

AnonymBruker
Skrevet

Enslig med nedbetalt bolig, sparer 42% av inntekt 

Anonymkode: 10ac6...142

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...