AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #101 Del Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skryter av de landene dine og det er flott det altså. Ikke misforstå. Tror ikke det du beskriver gjelder for de fleste. De fleste blir ikke professor eller har et mål om å bli det. Er nok flere som har reist, antall land er det vel sikkert mange som har opplevd altså, men de fleste er vel ikke så opptatt av reising. Folk har forskjellige interesser. Anonymkode: 669ac...88d Nei er helt enig, er faktisk ganske stolt av det jeg har oppnådd i en alder av snart 34 år. Men for andre så er det livet jeg lever noe annet enn de ønsker, og det har jeg veldig forståelse for. For meg er reisingen noe av det viktigste jeg har opplevd, det har gitt meg så enormt mye. Og nå gleder jeg meg til å vise min datter den fine verden. Og jeg elsker virkelig livet mitt og håper det at jeg nyter livet er noe min datter også kan bli inspirert av, slik jeg ble av mine foreldre. Men som jeg har forsøkt å sagt flere ganger, så er et liv med mål å slappe av mest mulig meningsløst for MEG , men for andre kan det være prima. Jeg elsker å snakke med folk som tenker helt annerledes det gir meg også masse inspirasjon til å tenke på en annen måte. Og jeg har virkelig ingen fasit for hva som er et godt liv, men jeg vet hva som funker for meg og mitt liv. Anonymkode: 9027f...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #102 Del Skrevet 23. april 2021 Vi reiste mye før vi fikk barn, og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri igjen kommer til å sitte bekymringsløs på en shabby bar i en landsby en av Latin-Amerikas farligste byer eller haiker med en lokal moped i Sørøst-Asia uten hjelm. Har hatt mange opplevelser jeg aldri kommer til å ønske å oppleve igjen, fordi jeg nå har barn og derfor tenker på konsekvenser. 😆 Ikke alle som drømmer om slike opplevelser, så det er selvfølgelig helt greit å ikke ønske å reise noe særlig før du får barn. Anonymkode: 01cb1...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #103 Del Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg elsker livet mitt. Jeg har vært i over 60 land, jeg har stort nettverk, familie, en fantastisk jobb og kommer til å være professor før jeg er 40, og har masse fine planer for fremtiden både for karriere og på det personlige plan. Naturligvis skal jeg slappe av for det trenger man, men det er ikke mitt mål i livet. Selvsagt vil jeg at mitt barn, mine visst vi får flere , tantebarn og andre skal huske meg som en grepa dame som utnyttet livet til det fulle. Vil du bli glemt i det du ligger under torva? Anonymkode: 9027f...deb Kan virkelig ikke se at det har noen verdi at noen andre enn meg tenker på livet mitt som meningsfullt. Verken når jeg fortsatt er her, eller når jeg er borte. Jeg lever ikke livet mitt for andre. Selv har jeg valgt karrieren, internasjonalt samarbeid og vennskap, reise (riktignok bare til 40 land). Fikk tilbud om doktorgradsstipendiat, men da ville jeg heller blitt skutt enn å dø av kjedsomhet (men det er meg) Og har vært gift med en fantastisk mann i 10 år som jeg ler sammen med hver dag. For det er det som har gitt meg lykke i livet. Noen velger å få barn. Noen velger Netflix og sofaen. Noen kombinerer doktorgrad, barn og Netflix. Det er verken opp til meg eller deg å definere hvem som har levd et meningsfullt liv når de "ligger under torva". Anonymkode: 4e096...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #104 Del Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan virkelig ikke se at det har noen verdi at noen andre enn meg tenker på livet mitt som meningsfullt. Verken når jeg fortsatt er her, eller når jeg er borte. Jeg lever ikke livet mitt for andre. Selv har jeg valgt karrieren, internasjonalt samarbeid og vennskap, reise (riktignok bare til 40 land). Fikk tilbud om doktorgradsstipendiat, men da ville jeg heller blitt skutt enn å dø av kjedsomhet (men det er meg) Og har vært gift med en fantastisk mann i 10 år som jeg ler sammen med hver dag. For det er det som har gitt meg lykke i livet. Noen velger å få barn. Noen velger Netflix og sofaen. Noen kombinerer doktorgrad, barn og Netflix. Det er verken opp til meg eller deg å definere hvem som har levd et meningsfullt liv når de "ligger under torva". Anonymkode: 4e096...25a Er heller ikke det jeg har sagt visst du leser det jeg har skrevet, men jeg kan definere at mitt liv ville vært meningsløst om jeg hadde brukt livet foran Netflix og sofaen, men for andre er det helt supert. Anonymkode: 9027f...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #105 Del Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (På 20.4.2021 den 12.29): Jeg sier ikke at jeg ikke vil reise, for det er sikkert gøy. Men jeg kjenner ikke behovet for å reise og rase fra seg i årevis før man får barn som alle snakker om? Jeg og samboer er i slutten av 20-årene og veldig klare for barn. Jeg har ikke hatt et liv hvor reising har stått på prioriteringslisten så det er ikke noe jeg savner. Likevel sier alle at vi MÅ reise før vi får barn. Javel, hva om barn er viktigere for meg enn å ligge og dra seg under sola på Gran Canaria? Hvorfor er folk så opptatte av dette? Anonymkode: f4db1...ed5 😂🤦🏼♀️ Anonymkode: fa6cd...e58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #106 Del Skrevet 23. april 2021 Nuith skrev (På 20.4.2021 den 12.48): Du er i slutten av 20-årene og samboer, du har antagelig fast jobb og eier bolig alt. Du tenker at "å reise" betyr en tur til Kanariøyene. Det er ikke det folk tenker på når de sier man skal "reise fra seg" når man er ung. Det er mer snakk om månedsvis med backpacking, jobbe som frivillig på barnehjem, jobbe/studere et år eller to i utlandet, eller i det minste bo i ukesvis på et sted som ikke er helt nedrent av turister. Kanskje "finne deg selv" eller "ha en flørt med en lokal kjekkas". Du er allerede ute av målgruppen for alt sånt. Få barn med god samvittighet du. Nettopp! Det er heller ikke noe problem å reise med barn. Frem til ungene når skolealder kan man reise når som helst og hvor lenge som helst. Anonymkode: 7fab2...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå