AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #81 Del Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du ikke redd for å se tilbake på livet ditt og se på hva har jeg gjort i livet mitt «jo jeg har slappet av...?» Anonymkode: 9027f...deb Jeg er en av de som er mer sliten av ferie med mye farting og inntrykk enn uthvilt. Når hverdagen er jobb og ta vare på hus er det digg å dra bort en uke eller 2 i Hellas og slappe av. Gå turer ,kanskje dra på besøk til en annen by, drikke pils og bade. Gleder meg til vi kan gjøre det igjen. Anonymkode: 669ac...88d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #82 Del Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ikke det man har lyst til? Ha penger nok til å slappe av og kose seg? 😊 Anonymkode: 669ac...88d Kose seg kanskje, men ikke slappe av? Da ser jeg for meg ligge på sofaen og se på tv, lese bok osv. Man har bare dette livet (tror jeg da), da vil jeg jo ikke bruke tiden unødvendig mye foran verken en skjerm eller å bare slappe av. Jeg koser meg ikke mest når jeg slapper av. Noen gjør det kanskje, men å gå gjennom livet med mål med å slappe av? Anonymkode: 9027f...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #83 Del Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kose seg kanskje, men ikke slappe av? Da ser jeg for meg ligge på sofaen og se på tv, lese bok osv. Man har bare dette livet (tror jeg da), da vil jeg jo ikke bruke tiden unødvendig mye foran verken en skjerm eller å bare slappe av. Jeg koser meg ikke mest når jeg slapper av. Noen gjør det kanskje, men å gå gjennom livet med mål med å slappe av? Anonymkode: 9027f...deb Tja, jeg har gått på skole, studert, rast fra meg med festing og tilfeldig sex , fått jobb, vært singel uten å trives med det, funnet en kjæreste, jobbet og spart penger til bolig, blitt gravid. Nå skal et nytt liv med barn starte. Når ble dette å slappe av. Da er det sykt digg med storbyferier på hotell og en og annen sydenferie. Jeg kunne ikke tenkt meg å jobbe i slummen i Afrika og reise et helt år rundt i verden uten penger og trygghet i at jeg hadde jobb. Men syns ikke livet mitt er mindre verdt enn andre med mer maur i rumpa enn meg. Greit å være forskjellige? Anonymkode: 669ac...88d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #84 Del Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tja, jeg har gått på skole, studert, rast fra meg med festing og tilfeldig sex , fått jobb, vært singel uten å trives med det, funnet en kjæreste, jobbet og spart penger til bolig, blitt gravid. Nå skal et nytt liv med barn starte. Når ble dette å slappe av. Da er det sykt digg med storbyferier på hotell og en og annen sydenferie. Jeg kunne ikke tenkt meg å jobbe i slummen i Afrika og reise et helt år rundt i verden uten penger og trygghet i at jeg hadde jobb. Men syns ikke livet mitt er mindre verdt enn andre med mer maur i rumpa enn meg. Greit å være forskjellige? Anonymkode: 669ac...88d Jeg har og gjort alle de tingene og har både bolig og har spart , og 1 barn, og vært i over 60 land. Har kanskje mindre penger enn deg og andre i banken. Men dersom jeg skulle dø snart så ville jeg tenkt at jeg har iallfall levd,sett og opplevd. For deg er livet ditt helt sikkert helt tipp topp, men jeg hadde syns det hadde vært et mye fattigere liv uten reisene jeg har vært på. Ville aldri vært noen foruten. Men selvsagt kan man være forskjellig og det er greit, men fra mitt ståsted er er liv uten reiser og opplevelser kjedelig. Anonymkode: 9027f...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 21. april 2021 #85 Del Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har ikke hørt akkurat dette med reise før man får barn så ofte, men det er mange rundt meg som snakker om å "leve livet" først. I mine øyne er dette med å få barn hvis man vil en del av å leve live, uavhengig av når man får dem. De som elsker å reise, får til det uansett. Å oppleve nye ting som er vanskelig å kombinere med småbarn, kan man gjøre når barna er større hvis man ikke rekker det før de kommer. Det samme gjelder andre ting man liker å bruke tid på. Akkurat dette med reising tror jeg har vært litt "kult" i min generasjon (født på 80-tallet). Det kjennes litt som at man helst skal ha være flere spennende og uvanlige steder på jorden og gjort spennende ting for å bli klok og erfaren. Men jeg tenker det er mange måter å bli og være klok og erfaren på. Jeg var noen mnd. i et afrikansk land mens jeg studerte, og det er en opplevelse jeg husker resten av livet. Men nå byttet jeg nylig yrke her hjemme i min lille kommune, og gjør noe jeg har lite erfaring med fra før, og tror jeg lærer vel så mye og blir vel så klok av det, selv om jeg jobber 5 min med bil fra huset mitt. Andre igjen velger å bli skikkelig, skikkelig gode på det de driver med gjennom å gjøre mye av det samme hele livet. Har man lyst på barn, og ikke på å gjøre noe annet først, så er det rett å få barn, tenker jeg Jeg skulle gjerne fått mine litt før, for å få flere år som jeg lever samtidig med dem. Anonymkode: a0fea...6ef Jeg skulle også gjerne fått mine før. Ble i seneste laget for min del. Men fått reist da. Når barna er ute av redet er jeg nærmere 60. Tror det er like kjekt å reise når man er i 40 åra og eldre. Bedre økonomi også. Selv om man da kanskje vil andre ting enn når man var 20 😅. Min konklusjon er gjør det som passer deg best TS. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #86 Del Skrevet 21. april 2021 Dette er nok velmente råd, og ikke ment som kritikk, TS. Småbarnsfasen kan være noe monoton og altoppslukende, så mange ønsker bare at du skal ha opplevd mye av verden, kulturer, og eventyrlige minner før du trer inn i «hamsterhjulet». Anonymkode: fd23d...6e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #87 Del Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har og gjort alle de tingene og har både bolig og har spart , og 1 barn, og vært i over 60 land. Har kanskje mindre penger enn deg og andre i banken. Men dersom jeg skulle dø snart så ville jeg tenkt at jeg har iallfall levd,sett og opplevd. For deg er livet ditt helt sikkert helt tipp topp, men jeg hadde syns det hadde vært et mye fattigere liv uten reisene jeg har vært på. Ville aldri vært noen foruten. Men selvsagt kan man være forskjellig og det er greit, men fra mitt ståsted er er liv uten reiser og opplevelser kjedelig. Anonymkode: 9027f... Da er man bare forskjellig. Anonymkode: 669ac...88d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #88 Del Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er man bare forskjellig. Anonymkode: 669ac...88d Helt sant, og vet du? Det syns jeg er helt fint, hadde vært kjedelig om alle skulle vært like . Anonymkode: 9027f...deb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #89 Del Skrevet 21. april 2021 Jeg skulle gjerne ha reist mer, opplevd verden, erfart mer, før jeg fikk alt annet som koster penger. Jeg har ikke råd eller tid til å dra til Australia, Macchu Picchu og Egypt nå, dessverre... jeg skulle gjerne også hatt flere opplevelser sammen med mannen min før «alvoret tok oss». Det er slike ting man mener, ikke å ligge på Gran Canaria sammen med alle andre i masseturismens ånd. Anonymkode: 581dd...2bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #90 Del Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du ikke redd for å se tilbake på livet ditt og se på hva har jeg gjort i livet mitt «jo jeg har slappet av...?» Anonymkode: 9027f...deb Absolutt ikke. Da gjorde jeg jo det jeg trives best med. Jeg elsker å ligge i solen, lese bøker og bli vartet opp. Det er faktisk ikke for alle å reise på backpacking. Anonymkode: 371a0...e79 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #91 Del Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 16.17): Er du ikke redd for å se tilbake på livet ditt og se på hva har jeg gjort i livet mitt «jo jeg har slappet av...?» Anonymkode: 9027f...deb Dette må være noe av det merkeligste jeg har lest. Man bør få barn, selv om man ikke har lyst på, bare for å ikke oppsummere livet sitt som 80 åring på aldershjemmet som "jeg brukte tiden på det jeg brant for, jeg var lykkelig og opplevde verden, og har knapt opplevd stress". Anonymkode: 4e096...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #92 Del Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (På 20.4.2021 den 22.34): Nja, det er vel mer at man virker kanskje litt uinteressant som person om man ikke har noen interesser utenfor egne barn og teltturer i Norge. En ærlig sak det, men jeg kjenner at jeg ikke hadde hatt noe å snakke med deg om , og hadde sett på deg som særdeles lite spennende person. Anonymkode: 3e668...c81 Så andre hobbyer og interesser enn reising de telles ikke? Ikke interessante nok ? Anonymkode: 669ac...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #93 Del Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette må være noe av det merkeligste jeg har lest. Man bør få barn, selv om man ikke har lyst på, bare for å ikke oppsummere livet sitt som 80 åring på aldershjemmet som "jeg brukte tiden på det jeg brant for, jeg var lykkelig og opplevde verden, og har knapt opplevd stress". Anonymkode: 4e096...25a Dette var da like merkelig? Det henger jo ikke på greip? Jeg er den som tror man kan ha et like fint liv uten barn om man ikke ønsker barn, men fylle det med andre ting. Og jeg mener ikke at man må opplevelse stress, men kan ikke skjønne at målet med livet til noen kan være å slappe mest mulig av , og med det mener jeg ligge på sofaen og se på tv. Skal man bli husket som hun som var jævlig god på middagshviler og å slække på sofaen? Meningsløst liv etter MIN mening, men hva andre syns er topp for sitt liv vil jo være helt forskjellig og det er greit. Men har ingen slike i min omgangskrets fordi det må være ufattelig kjedelige mennesker.. Anonymkode: 9027f...deb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #94 Del Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 16.24): Kose seg kanskje, men ikke slappe av? Da ser jeg for meg ligge på sofaen og se på tv, lese bok osv. Man har bare dette livet (tror jeg da), da vil jeg jo ikke bruke tiden unødvendig mye foran verken en skjerm eller å bare slappe av. Jeg koser meg ikke mest når jeg slapper av. Noen gjør det kanskje, men å gå gjennom livet med mål med å slappe av? Anonymkode: 9027f...deb Hvorfor er det ett problem? Anonymkode: f2fa3...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #95 Del Skrevet 23. april 2021 Vel, du må ikke Anonymkode: a678a...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #96 Del Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette var da like merkelig? Det henger jo ikke på greip? Jeg er den som tror man kan ha et like fint liv uten barn om man ikke ønsker barn, men fylle det med andre ting. Og jeg mener ikke at man må opplevelse stress, men kan ikke skjønne at målet med livet til noen kan være å slappe mest mulig av , og med det mener jeg ligge på sofaen og se på tv. Skal man bli husket som hun som var jævlig god på middagshviler og å slække på sofaen? Meningsløst liv etter MIN mening, men hva andre syns er topp for sitt liv vil jo være helt forskjellig og det er greit. Men har ingen slike i min omgangskrets fordi det må være ufattelig kjedelige mennesker.. Anonymkode: 9027f...deb Det er ingen som bare slapper av på sofaen og ser tv. De fleste har en jobb, venner/sosialt , kanskje en hobby. Dette må da være bra nok ? Anonymkode: 669ac...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #97 Del Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette var da like merkelig? Det henger jo ikke på greip? Jeg er den som tror man kan ha et like fint liv uten barn om man ikke ønsker barn, men fylle det med andre ting. Og jeg mener ikke at man må opplevelse stress, men kan ikke skjønne at målet med livet til noen kan være å slappe mest mulig av , og med det mener jeg ligge på sofaen og se på tv. Skal man bli husket som hun som var jævlig god på middagshviler og å slække på sofaen? Meningsløst liv etter MIN mening, men hva andre syns er topp for sitt liv vil jo være helt forskjellig og det er greit. Men har ingen slike i min omgangskrets fordi det må være ufattelig kjedelige mennesker.. Anonymkode: 9027f...deb Så du lever livet ditt for hva andre skal huske deg for? Det høres ganske trist ut. Anonymkode: 4e096...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #98 Del Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du lever livet ditt for hva andre skal huske deg for? Det høres ganske trist ut. Anonymkode: 4e096...25a Jeg elsker livet mitt. Jeg har vært i over 60 land, jeg har stort nettverk, familie, en fantastisk jobb og kommer til å være professor før jeg er 40, og har masse fine planer for fremtiden både for karriere og på det personlige plan. Naturligvis skal jeg slappe av for det trenger man, men det er ikke mitt mål i livet. Selvsagt vil jeg at mitt barn, mine visst vi får flere , tantebarn og andre skal huske meg som en grepa dame som utnyttet livet til det fulle. Vil du bli glemt i det du ligger under torva? Anonymkode: 9027f...deb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #99 Del Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg elsker livet mitt. Jeg har vært i over 60 land, jeg har stort nettverk, familie, en fantastisk jobb og kommer til å være professor før jeg er 40, og har masse fine planer for fremtiden både for karriere og på det personlige plan. Naturligvis skal jeg slappe av for det trenger man, men det er ikke mitt mål i livet. Selvsagt vil jeg at mitt barn, mine visst vi får flere , tantebarn og andre skal huske meg som en grepa dame som utnyttet livet til det fulle. Vil du bli glemt i det du ligger under torva? Anonymkode: 9027f...deb Du skryter av de landene dine og det er flott det altså. Ikke misforstå. Tror ikke det du beskriver gjelder for de fleste. De fleste blir ikke professor eller har et mål om å bli det. Er nok flere som har reist, antall land er det vel sikkert mange som har opplevd altså, men de fleste er vel ikke så opptatt av reising. Folk har forskjellige interesser. Anonymkode: 669ac...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #100 Del Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (På 20.4.2021 den 12.29): Jeg sier ikke at jeg ikke vil reise, for det er sikkert gøy. Men jeg kjenner ikke behovet for å reise og rase fra seg i årevis før man får barn som alle snakker om? Jeg og samboer er i slutten av 20-årene og veldig klare for barn. Jeg har ikke hatt et liv hvor reising har stått på prioriteringslisten så det er ikke noe jeg savner. Likevel sier alle at vi MÅ reise før vi får barn. Javel, hva om barn er viktigere for meg enn å ligge og dra seg under sola på Gran Canaria? Hvorfor er folk så opptatte av dette? Anonymkode: f4db1...ed5 De som sier dette, er kanskje selv glade i å reise. Det er jo bare et vennlig råd. Om dere ikke liker reising, så kanskje det er noe annet dere kunne tenkt dere å gjøre mer av før dere får barn (altså noe som det blir mindre anledning til å gjøre etter at man får barn)? Anonymkode: b288a...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå