Gjest Acer Skrevet 20. april 2021 #1 Skrevet 20. april 2021 Skilsmisser sprer seg gjerne i vennekretsen, viser en ny studie. Ifølge en ny studie, øker risikoen for skilsmisse med hele 75 prosent hvis et vennepar velger å gå fra hverandre. Det ser rett og slett ut til at skilsmisser «smitter», skriver danske Extrabladet .8. jul. 2010 Skilsmissebarn skilles oftere - Forskning.no https://forskning.no › ... 24. jan. 2008 — For skilsmissebarn er sjansen dobbelt så stor for at ekteskapet havarerer. Lars Akerhaug ... Det ser altså ut til at barn av skilte foreldre raskere tyr til skilsmisse hvis de støter på problemer i ekteskapet. ... Dette er bare statistikk.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #2 Skrevet 20. april 2021 Forskning fra 2008 er gammelt. Anonymkode: c2e95...3e2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #4 Skrevet 20. april 2021 Alt vi mennesker gjør, kan "smitte". Anonymkode: 1d9fa...93e
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #6 Skrevet 20. april 2021 Jeg skilte meg tidlig, først i vennegjengen. Noen år senere skilte et par til seg, men det var 3 år mellom. Jeg tror jeg fikk frem at det er viktig å komme seg unna voldelig partner, i mitt tilfelle psykisk. Jeg snakket med min venninne om det (hennes initiativ, pratet ikke om skilsmissen med mindre noen tok det opp), og ifølge henne så fikk hun da øye på noen skumle mønstre mannen holdt på med. De prøvde å redde forholdet, men det gikk ikke. I dag er hun, som meg, lykkelig over å ikke bli kontrollert og manipulert lengre. Jeg har derfor ikke dårlig samvittighet, hvis du kan si at jeg "smittet" noen. Jeg har ansvar for min egen lykke, og for meg var det riktig å gå før jeg ble helt ødelagt som person. Tro meg, jeg prøvde også i to år men eksen nektet å forandre seg. Man skal være to som jobber for et forhold, og jeg skjønte at det ikke var mer å hente. Anonymkode: 67b86...447 1
Jadzia Skrevet 20. april 2021 #7 Skrevet 20. april 2021 Ja. Men tror det handler mer om at forhold fra før ikke er gode. Her kom bruddet etter venninna mi ble single. Ikke fordi jeg misunner henne det hun stod i. Men vi er så like, mennene og barna er så like. Og alt vi slet med forsvant hos henne en stund etter skilsmissen. Vi hadde slitt i mange år før jeg tok steget. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #8 Skrevet 20. april 2021 Har ei i venninnegjengen som er skilt. Det skjedde for ca 5 år siden. Alle andre, vi er ca 40, er fortsatt stabilt gift/samboende. De var rett og slett veldig ulike, det var tydelig på alle, og de har et godt samarbeid. Men for øvrig har jeg inntrykk av at folk er lykkelige, og snakker varmt om partner, meg selv inkludert. Har gifte foreldre og svigerforeldre, egentlig ingen brudd blant søsken, i alle fall ikke etter barn, eller tanter/onkler. Har også inntrykk av at dette er veldig vanlig i omgangskretsen. Anonymkode: 33718...f17
Gjest Acer Skrevet 20. april 2021 #9 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forskning fra 2008 er gammelt. Anonymkode: c2e95...3e2 Så du meiner at etter 2008 har dette endret seg ?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #10 Skrevet 20. april 2021 Det jeg føler til en viss grad er smittsomt/ arvelig er om foreldrene dine er skilte. Det er tross alt et valg om å holde sammen uansett hva. Hvis dine foreldre velger å avslutte så er det fort større mulighet for at du også gjør det. Er min mistanke da 😅 Anonymkode: caac8...ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå