AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1 Skrevet 20. april 2021 Er det greit å takke nei til mat? Da snakker vi ikke om når du er middagsgjest, men alt du får servert utenom høytidelige sammenkomster? Hvis du er litt opptatt av kosthold og trening, legger du merke til hvor spiseforstyrret samfunnet har blitt. Én kake skader ikke, men det er akkurat det som er poenget mitt. En liten bit hos bestemor, et stykke hos en god venn, barnebursdag, jobbquiz. Hvordan kan man på en hyggelig måte hoppe av denne kulturen? Jeg takker som regel nei. Det går fint. Noen ganger derimot blir folk lei seg, spør om grunn, prøver å få deg til å endre mening. Å si jeg er opptatt av kosthold og lignende har jeg funnet ut skaper dårlig stemning. Litt som at folk tror automatisk at jeg sier at jeg er bedre...? Rett i selvforsvar. Derfor svarer jeg at jeg er mett eller gjentar "nei takk" eller fortsetter å forsyne meg av frukt om det ligger framme, når sannheten er at jeg faktisk er opptatt av kosthold og trening. Hva er grunnen til at vi reagerer så voldsomt når noen ikke setter likhetstegn mellom usunn mat og kos? Anonymkode: f7441...66e 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #2 Skrevet 20. april 2021 Gjør det som passer deg, slutt å lev etter andre sine forventninger. Dessverre så er dette typisk norsk, man MÅ følge det andre gjør. Livsfarlig. Nordmenn er de i verden som lever mest etter konformitetsprinsippet. Totalt kuet. Du skal ikke forsvare deg i heletatt, bare si nei takk. Trenger ikke forklare noe. Eksempel: det serveres kake eller pølser på jobben, dette kaller de faktisk sosialt. Sjokkerende nok, sier du nei kan du bli slaktet fullstendig. Da ser du hvor tilbakestående nordmenn er, trist. "Skal du ikke ha kake???" "HÆ??? DU må jo spise kake!!" "Det er sosialt å spise pølser!!" "Neste gang må du ha med kake!!" Pjuk, det er så flaut å omgås nordmenn generelt. Anonymkode: 6ff72...f59 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #3 Skrevet 20. april 2021 jeg har ibs, og det er mye jeg ikke tåler. kan heller ikke spontanspise kort tid etter et måltid. magen er oppblåst og blir ille av for mye mat. det er blitt så ille at jeg unngår å dra hjem til folk pga sånt mas🤭prøver å heller treffes for å gå en tur, evt en kaffi på kafe eller noe. på kafe må jo man bestille og betale; nesten enklere enn å få kaker mm trykt opp i ansiktet😅 Anonymkode: 68a3e...679
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #4 Skrevet 20. april 2021 Jeg takker nei, folk får synes hva de vil, er ikke interessert i kaker ol. Anonymkode: 11fd4...589 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå