Gå til innhold

Nytt sengetøy eller bare sengeteppe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har flyttet og det er veldig rene farger på rommet, saken er at miljøvennelig og minimalistisk som jeg er så har jeg klart meg med super gamle sengetøy fra barndommen. Stygge farger og ikke matcher stilen min i det hele tatt, men jeg skal tross alt bare sove i det så har liksom ikke hatt så mye å si. Ser på sengetøy, men det er bittelitt dyrere. Ser også mye er utsolgt. Sengeteppe er tilgjengelig da. Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: 8f7b4...f9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo også farge det sengetøyet du har?

Anonymkode: 3a87d...d2b

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du med sengeteppe? 

Hvis rommet ditt er et sted detver naturlig at folk ser (må gå gjennom for å komme i hagen eller på badet for eksempel), er jo sengeteppe fint å slenge på. Med du kan også bruke et pledd du allerede har :)

HVis du liker sengetøyet du har ville jeg ikke kjøpt nytt bare fordi. Siden du er miljøbevisst - ønsk deg et skikkelig kvalitetssengetøy i fine matchende farger til neste bursdag :)

Anonymkode: a7abd...271

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan jo også farge det sengetøyet du har?

Anonymkode: 3a87d...d2b

nei? Med hva da??? Jeg har mørkt sengetøy så hvordan skal jeg klare å få til det fint? Og jeg stoler ikke på at ikke det skal smitte av noen gang.... tryggest med nytt da. 1 sett eller bare et sengeteppe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skal du med sengeteppe? 

Hvis rommet ditt er et sted detver naturlig at folk ser (må gå gjennom for å komme i hagen eller på badet for eksempel), er jo sengeteppe fint å slenge på. Med du kan også bruke et pledd du allerede har :)

HVis du liker sengetøyet du har ville jeg ikke kjøpt nytt bare fordi. Siden du er miljøbevisst - ønsk deg et skikkelig kvalitetssengetøy i fine matchende farger til neste bursdag :)

Jeg er fargefølsom. Faktisk har jeg ikke teppe. Altså et laken eller teppe. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Sengeteppe er for visning. Resten av tiden er det bare ekstra bryderi og noe som må oppbevares.

Ønsk deg nytt sengetøy til jul/bursdag.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men det du har fra barndommen må jo være slitt?

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (Akkurat nå):

Sengeteppe er for visning. Resten av tiden er det bare ekstra bryderi og noe som må oppbevares.

Ønsk deg nytt sengetøy til jul/bursdag.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men det du har fra barndommen må jo være slitt?

Ok, best å gå for sengetøy da? Jeg har bare 1 sett hjemme nå og henter nå mer flyttelass, men har faktisk bare stygge sengetøy. Noe av det er fra da bestemor var i live som vi har tatt med til vårt hus, mye fra da jeg var liten osv... bare bare stygt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er fargefølsom. Faktisk har jeg ikke teppe. Altså et laken eller teppe. 

Sengeteppe er noe man legger over seng med sengetøy. Vanlig å bare ha på når man skal vise frem huset, de færreste gidder å ha det på til vanlig. 

Jeg vet ikke hva det vil si å være fargefølsom, men om du irriterer deg over at fargene kræsjer også når du skal sove så får du jo bytte ut sengetøyet :)

Laken har du vel, det er det man legger oppå madrassen? Det er uhygiensk å sove uten. 

Det finnes mange steder å kjøpe sengetøy fra, så at det er utsolgt er jo ikke noen unnskyldning 🙈 Men skikkelig bra sengetøy som varer lenge koster litt, så lurt å ønske seg eller kjøpe på salg :)

Skrevet (endret)

Jeg kjenner det rykker i sengetøy-nerven min og jeg får litt lyst til å løpe rundt i ring når jeg leser innlegget ditt,ts! :fnise:

Jeg har fullstendig dilla på sengetøy og har hatt det i mange år, og det er bare kvalitetssengetøy fra Høie som gjelder. Norsk produsent.

Mine skuffer og skap er fulle av sengetøy, så nå må jeg sitte på hendene og la være å kjøpe hver gang jeg ser et fint et som jeg har lyst på. Har rett og slett ikke plass til å oppbevare flere! Det siste settet fikk ikke plass i noen skuff eller skap, så det måtte jeg bare legge oppå en kommode på soverommet! 

Du bør investere i minst to sett sengetøy, så har du å bytte på og er ikke avhengig av å vaske og tørke sengetøyet først for å re opp med nytt, rent sengetøy. Rer du opp dobbeltseng (og altså har to dyner og to puter i sengen) må du ha 4 sett.

Anbefaler Høie sengetøy. Det varer en livstid.

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner det rykker i sengetøy-nerven min og jeg får litt lyst til å løpe rundt i ring når jeg leser innlegget ditt,ts! :fnise:

Jeg har fullstendig dilla på sengetøy og har hatt det i mange år, og det er bare kvalitetssengetøy fra Høie som gjelder. Norsk produsent.

Mine skuffer og skap er fulle av sengetøy, så nå må jeg sitte på hendene og la være å kjøpe hver gang jeg ser et fint et som jeg har lyst på. Har rett og slett ikke plass til å oppbevare flere! Det siste settet fikk ikke plass i noen skuff eller skap, så det måtte jeg bare legge oppå en kommode på soverommet! 

Du bør investere i minst to sett sengetøy, så har du å bytte på og er ikke avhengig av å vaske og tørke sengetøyet først for å re opp med nytt, rent sengetøy. Rer du opp dobbeltseng (og altså har to dyner og to puter i sengen) må du ha 4 sett.

Jeg er fullstendig uenig. Hvorfor oppbevare et ekstra sett om man har tørketrommel? Ta av, vask, legg på. Kjøp heller nytt når det er slitt? 

Anonymkode: 16a7f...b97

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er fullstendig uenig. Hvorfor oppbevare et ekstra sett om man har tørketrommel? Ta av, vask, legg på. Kjøp heller nytt når det er slitt? 

Da får du bare være uenig og lite fantasifull! Jeg samler på fine sengesett, og det er fint å legge på et nytt, med nye farger og mønstere på kanskje. Ikke bare ett eneste, år ut og år inn, og være tvungen til å vaske og tørke det før man kan re opp på nytt? Helt bak mål.

Og.... Hva om man kaster opp i sengen? Kjæledyret tisser på det? Ungene dine spyr der midt på natten? Eller kommer inn om kvelden med noe spiselig i hendene og griser til sengetøyet?

Jeg klarer rett og slett ikke bare å se for meg et liv der det eksisterer kun ETT sett med sengetøy i huset! 😫 Det er som å kun eie en enkelt truse!

Endret av Million
  • Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har 3 sett og 5 eller 6 laken. Dette fordi jeg vasker kun fulle maskiner, ikke fordi jeg må den dagen jeg skifter sengetøy.

Jeg anbefaler minst 2 sett og minst 2 laken.

Hvis man er syk med feber og svetter ut alt man har, skal man da stå foran vaskemaskinen og vente på at det er rent og tørt før man kan legge seg igjen? Hva om en spyr eller søler?

Gjest Blondie65
Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):

Da får du bare være uenig og lite fantasifull! Jeg samler på fine sengesett, og det er fint å legge på et nytt, med nye farger og mønstere på kanskje. Ikke bare ett eneste, år ut og år inn, og være tvungen til å vaske og tørke det før man kan re opp på nytt? Helt bak mål.

Og.... Hva om man kaster opp i sengen? Kjæledyret tisser på det? Ungene dine spyr der midt på natten? Eller kommer inn om kvelden med noe spiselig i hendene og griser til sengetøyet?

Jeg klarer rett og slett ikke bare å se for meg et liv der det eksisterer kun ETT sett med sengetøy i huset! 😫

Nå finnes det mellomting mellom deg og vedkommende med et sengesett ... Jeg har fått mine til jul, og det er kvalitetssett ja. De byttes ut når de er slitt. Det jeg har på nå er på vei til de evige jaktmarker snart. 

Problemet mitt er at jeg ikke finner ting jeg liker (og jeg liker ikke mønster).

Skrevet (endret)
Blondie65 skrev (1 minutt siden):

Nå finnes det mellomting mellom deg og vedkommende med et sengesett ... Jeg har fått mine til jul, og det er kvalitetssett ja. De byttes ut når de er slitt. Det jeg har på nå er på vei til de evige jaktmarker snart. 

Problemet mitt er at jeg ikke finner ting jeg liker (og jeg liker ikke mønster).

Ja, jeg skriver ikke at ts skal bli som meg. Jeg anbefalte henne minst to sett, for å ha og bytte på, og kunne re opp før det brukte sengesettet er vasket og tørket.

Har du sett på Høies nettside? De har nettbutikk. De har mange ensfargede sengesett i ulike stoffkvaliteter, krepp, sateng, bomull osv.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo ha det gamle sengesettet i bakhånd, som en nødløsning ved sykdom og uhell.

Anonymkode: aa63d...1aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (15 minutter siden):

Jeg har bare 1 der jeg bor nå men har nettopp flyttet og hadde ikke plass å ta med mer, tok tross alt med dyne og pute også! I tillegg var det folk som skulle kjøpe ting av meg som tok opp noe jævlig med plass. haha.
Nå er jeg i gamlehjemmet igjen og skal hente mer nødvendig. Men ingen av sengetøyene er fine i det hele tatt. Jeg hadde ett hvitt et, men har bare putetrekket, til min store irritasjon så er det nettopp det som er mitt som er forsvunnet. Det kan være en av brødrene mine som har det med på sin hybel. Jeg skal spørre de. Så får de heller ta med seg ett av de gamle stygge. Grusomme farger og mønster! Jeg liker det ganske sterilt jeg skjønner du. 
Men ellers så kan jeg fint kjøpe på nett og få tilsendt. Finner ikke særlig på finn? ikke slik jeg vil ha. 

Gjest Blondie65
Skrevet
Million skrev (12 minutter siden):

Ja, jeg skriver ikke at ts skal bli som meg. Jeg anbefalte henne minst to sett, for å ha og bytte på, og kunne re opp før det brukte sengesettet er vasket og tørket.

Har du sett på Høies nettside? De har nettbutikk. De har mange ensfargede sengesett i ulike stoffkvaliteter, krepp, sateng, bomull osv.

Vi har nok veldig forskjellig smak ...! Ingenting der ropte på meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også minimalistisk og miljøvennlig, men det er ok å bytte sengetøy iblant. Jeg tar godt vare på mitt så det varer i 5+ år, men når jeg nylig flyttet inn i større bolig og trengte flere sengesett så kjøpte jeg ett til hver gjesteseng. Jeg syns det er kjekt å ha noe som føles fresht og nytt av og til. 

Du kan jo ha det gamle å bytte på, eller du kan resirkulere det til vaskefiller eller sy det om til noe annet :) 

Anonymkode: ededa...f86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sengeteppe er forøvrig greit å ha på gjesterom, vi har to dedikerte gjesterom som ikke akkurat brukes mye for tiden og sengeteppene beskytter sengetøyet for å bli mattet ned av sollyset :) Men vi gidder ikke bruke det på soverommet vårt som er i aktivt bruk. 

Anonymkode: ededa...f86

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når en ikke har tørketrommel da ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...