Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bør man kjøpe på forhånd og er det noen typer og merker dere anbefaler? Er jo en jungel der ute, men har lest at det er forskjell på silikon og andre typer osv..

Eller kjøper man ikke flaske før fødsel i det hele tatt? førstegangsforvirret..

Anonymkode: a26ad...0f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva bør man kjøpe på forhånd og er det noen typer og merker dere anbefaler? Er jo en jungel der ute, men har lest at det er forskjell på silikon og andre typer osv..

Eller kjøper man ikke flaske før fødsel i det hele tatt? førstegangsforvirret..

Jeg kjøpte inn litt ulike smokker, men ikke flasker. Satsa på at jeg klarte å amme (og det gjorde jeg). Flasker kan du kjøpe på matbutikken senere om du trenger.

Latex-smokker er litt bløtere syns jeg, men de varer kortere. Når "tutten" blir klissete, skal den kastes. Husk alltid å dra i "tutten" før babyen får den i munnen, da det kan hende at den løsner og babyen får den i halsen. Dette skal gjøres som ren rutine. 

Babyer skal helst ikke ha smokk før den klarer å die sier man, men usikker på om det er sant eller ikke om den kan bli sugeforvirret. 

Anonymkode: 4da10...071

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjøpte inn litt ulike smokker, men ikke flasker. Satsa på at jeg klarte å amme (og det gjorde jeg). Flasker kan du kjøpe på matbutikken senere om du trenger.

Latex-smokker er litt bløtere syns jeg, men de varer kortere. Når "tutten" blir klissete, skal den kastes. Husk alltid å dra i "tutten" før babyen får den i munnen, da det kan hende at den løsner og babyen får den i halsen. Dette skal gjøres som ren rutine. 

Babyer skal helst ikke ha smokk før den klarer å die sier man, men usikker på om det er sant eller ikke om den kan bli sugeforvirret. 

Anonymkode: 4da10...071

Hvor kjøpte du smokkene? Bare ulike typer på apoteket osv? Vet ikke hva jeg skal se etter for at de skal være ulike nok om du skjønner.

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte ikke noe på forhånd, men det pleier  være med i babypakker, hvis det fortsatt er en greie! Vi hadde babypakker fra apoteket, kiwi og Rema og hadde 3-4 smokker og to typer flasker. 

Smokk pleier man å begynne med etter at amming er godt etablert, vanligvis etter ca 2 uker om man er førstegangs. Så det haster ikke å styre med før fødselen. Noen begynner aldri med smokk. 

Apotek har både smokker og flasker. Det er ikke vits å kjøpe inn masse på forhånd, ikke sikkert det er behov :) Noen tar alle typer smokker og noen tar ikke smokk uansett. Blir det et problem, prat med personalet så finner de alternativer :)

Flasker trenger man jo som regel ikke i starten, det er som med smokker lurt å vente til amming er etablert før man gir flaske (med mindre man må gi MME). I starten er det best å koppmate, eller bruke langsom flaskemating. (Les på Ammehjelpen!) Vi brukte Medela sine flasker, det kom med pumpa vi kjøpte tror jeg. Supert å kunne vende baby til å drikke morsmelk på flaske relativt tidlig slik at far kan avlaste mor, men som sagt anbefaler man å begynne med amming. Vi begynte med smokk og flaske med morsmelk ved ca 3 ukers alder. Kjøpte alt til flaskemating etter fødselen, for vi likte ikke de som fulgte med i babypakka. 

Anonymkode: b3a4f...c11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få gratis babypakker fra Kiwi, REMA og Apotek1. Husker ikke hva jeg fikk hvor, men fikk med 2 smokker og 1 flaske fra Philips Avent. Ventet til jeg hadde testet de smokkene og flasken før jeg kjøpte noe. Er jo ikke sikkert baby tar smokk eller flaske, digg å få det gratis for å teste.

Anonymkode: 2f22c...449

AnonymBruker
Skrevet

www.babypakker.no

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan få gratis babypakker fra Kiwi, REMA og Apotek1. Husker ikke hva jeg fikk hvor, men fikk med 2 smokker og 1 flaske fra Philips Avent. Ventet til jeg hadde testet de smokkene og flasken før jeg kjøpte noe. Er jo ikke sikkert baby tar smokk eller flaske, digg å få det gratis for å teste.

Det visste jeg ikke! takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...