Gå til innhold

Forhold uten sex   

49 stemmer

1. 1. Kunne du vært i et forhold uten sex eller nærhet i årevis?

• Nei, det er ikke normalt.
      45
    • Ja, det høres flott ut.
      4

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne du vært i et forhold uten sex i årevis? Om man har separat soverom og aldri er intim, kan man da kalles kjærester? 🤔

Sitat
Sitat

Anonymkode: aee13...110

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri. Sex med partner betyr mye for meg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det en den eneste type forhold jeg kunne vært i. Egentlig er ikke separat soverom nok heller, vi måtte nok hatt separat bolig.

Anonymkode: a7e56...028

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mangler et annet alternativ; Ja, jeg dersom partner er langvarig syk. 

Anonymkode: b54e3...f55

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det en den eneste type forhold jeg kunne vært i. Egentlig er ikke separat soverom nok heller, vi måtte nok hatt separat bolig.

To gode venner, da? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

To gode venner, da? 

Det kan være mer enn et vennskap. Man kan ha en nærhet og en intimitet som går langt utover vennskap uten å ha sex. Om det passer for meg? Nei. Om det passer for andre? Helt sikkert noen, og om så: kjør på.

Anonymkode: d3fa5...60c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

To gode venner, da? 

Jeg har ikke noe behov for å definere det verken ene eller andre veien, men andre må gjerne kalle det hva de vil :)

Skrevet

1) Nei.

2) Ikke jeg, men andre kan sikkert det. Unntaket er visst en av oss er syke, selvsagt. Forlater jo ikke mannen i mitt liv fordi jeg ikke får pult når han er i dårlig form.

• Liker 3
Gjest irkan90
Skrevet

Nei, det kunne jeg absolutt ikke, men det er nok ikke "unormalt" eller "feil" av den grunn.

Skrevet

Eneste grunnen til at vi skulle hatt separate soverom, er hvis mannen er syk på en eller annen måte.

Hvis grunnen rett og slett er fordi man ikke lengre er "kjærester" så ser jeg heller ingen grunn til å bo i samme hus, og definere seg selv som "ektepar". Man er da venner som bor sammen, og det er ikke jeg villig til å investere min dyrebare tid til - når det er en mann der ute som jeg kan dele kjærlighet med.

• Liker 2
Skrevet

Kunne ikke tenkt meg å vært i et forhold uten sex, men det er et men her. Hvis feks mannen min ble syk og av den grunn ikke kunne ha sex så hadde jeg blitt værende i forholdet, og løst det seksuelle på andre måter. Utroskap er uaktuelt for meg, men jeg kan jo fikse ting på egenhånd til nød.  Det er ikke noe å gå fra mannen kun pga sexlivet (hvis han var syk), vårt forhold baserer seg på mye mer. 

Men gå inn i et nytt forhold med en som ikke ville ha sex. Totalt uaktuelt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mangler et annet alternativ; Ja, jeg dersom partner er langvarig syk. 

Anonymkode: b54e3...f55

Enig, selv om jeg nok gjerne likevel hadde delt soverom, så lenge det var mulig. Ligge inntil og ha fysisk nærhet hadde vært viktig for meg selv om sex ikke var mulig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg vil ikke karakterisere et slikt forhold som flott.

Hvis jeg hadde vært nødt til å velge hadde jeg mye heller vært sammen med en mann som stilte opp og brydde seg om meg på alle andre mulige måter enn det seksuelle, enn en mann som var nødt til å ha sex for å gidde å være sammen med meg.

Anonymkode: a96f0...79e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det hadde jeg fint klart. For meg er ikke sex en essensiell del av kjærlighet, bare en bonus. Hvis de viktigste tingene er på plass, vil jeg mye heller gi opp sexen enn å miste min kjære.

Anonymkode: 5adba...335

AnonymBruker
Skrevet

Et forhold uten sex er egentlig en vennskap - ikke forhold.

Anonymkode: f2e70...40f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Et forhold uten sex er egentlig en vennskap - ikke forhold.

Anonymkode: f2e70...40f

For deg kanskje, men for mange andre er det ikke slik. Platoniske kjærlighetsforhold er velkjente fra millenniers litteratur og historie. Den monomane fikseringen på sex og kroppslighet er først og fremst et nåtidsfenomen, og en av de besettelser som preger tidsånden mest.

Anonymkode: 5adba...335

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...