AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1 Skrevet 20. april 2021 Avsporing i en annen tråd, starter derfor ny tråd. Kopierer bare teksten fra en som lurte: "Håper ingen tar dette ille opp, men jeg skjønner ikke greia med hentesett, kan noen forklare? Det er jo bare et plagg.. Jeg tok på baby merinoull body og longs, og oppi bilstol posen." Jeg lurer på det samme 😊 Hørtes veldig gammeldags ut. Er jo uansett ingen som ser en, babyen settes rett i bilstol, man kjører rett hjem. Ingen velkomstkomite som man skal pynte seg for heller 😝 Vi brukte en H&M dress med ører på og body under, vanlig lue, ikke noe fancy, bare praktisk. Anonymkode: d2c81...54c 13
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #2 Skrevet 20. april 2021 Følger denne! Lurer også på dette:) Anonymkode: 202c9...9dc 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #3 Skrevet 20. april 2021 Var jeg som skrev den kommentaren. Jeg skjønner det virkelig ikke. Vi kledde som sagt baby i Body og longs, det er lettvindt, baby ble ikke kald, og vi dro jo bare rett hjem og gikk inn i vår egen boble uansett. Anonymkode: cd91e...0ef 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #4 Skrevet 20. april 2021 Det er jo koselig å kle barnet i hjemmestrikket eller noe annet litt personlig/fint antrekk på første turen sin hjem. Ja det henger nok igjen fra gammelt, men veldig koselig tradisjon. Anonymkode: b3b8d...60c 41
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #5 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo koselig å kle barnet i hjemmestrikket eller noe annet litt personlig/fint antrekk på første turen sin hjem. Ja det henger nok igjen fra gammelt, men veldig koselig tradisjon. Anonymkode: b3b8d...60c Men hva med om babyen ikke passer størrelsen man har med? Anonymkode: a0bf7...7cf 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #6 Skrevet 20. april 2021 Jeg hadde ingen tanker om det før jeg fikk et søtt hjemmestrikket sett av min mor før fødselen. Vi hadde oktoberbaby så vi måtte jo kledd på noe mer enn en body på vei ut, så hvorfor ikke bruke det hjemmestrikkede, når det visstnok er tradisjon. Vi brukte selvfølgelig settet masse på trilleturer den første måneden også. Også fikk vi etterhvert påfyll med mer hjemmestrikk etterhvert. Det er jo bare en koselig greie, hvorfor hate på det? Anonymkode: a1ea3...850 15
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #7 Skrevet 20. april 2021 Det er jo hyggelig med et gjennomtenkt, gjerne hjemmelaget plagg til den nye babyen. Hentesett er det tradisjonelle navnet, men det er ikke så viktig at det brukes til hjemreisen. Å bruke det ved besøk osv er mer vanlig - det er på en måte babyens første «finplagg». Anonymkode: 94929...51a 16
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #8 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hva med om babyen ikke passer størrelsen man har med? Anonymkode: a0bf7...7cf Nei, da er det ikke så koselig lenger. Anonymkode: 22e6d...b71 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #9 Skrevet 20. april 2021 Hentesett er noe man lar svigermor strikke for at hun skal ha en aktivitet i ventetida og dermed ikke ha tid til å mase så mye på rugern, er det ikke? Nei? Bare meg der altså.. 😂😂😂 Anonymkode: 46d49...dd8 31
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #10 Skrevet 20. april 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva med om babyen ikke passer størrelsen man har med? Anonymkode: a0bf7...7cf Små babyer passer jo egentlig ingenting, det meste lages litt for stort. Det er jo ytterplagg Og så har man med et teppe å sulle ungen inn i om den er veldig diger 😂 Anonymkode: a1ea3...850 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #11 Skrevet 20. april 2021 Vi er jo flere som lurer på dette. Jeg har blitt spurt flere ganger om vi har valgt ut hentesett, men jeg viste ikke at det var en greie. Har bare pakket vanlige klær🤷♀️ Har ikke tenkt på at babyen skulle pynte seg, har kjøpt det meste brukt. Har fått noe strikkede greier av svigermor, men det blir nok bare brukt når hun er på besøk. Anonymkode: 202c9...9dc 2
Daria Skrevet 20. april 2021 #12 Skrevet 20. april 2021 Jeg hadde aldri hørt om fenomenet hentesett før jeg leste om det på KG, og tror fortsatt ikke jeg har hørt noen snakke om det andre steder... 8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #13 Skrevet 20. april 2021 Har heller aldri hørt om det før på kg. Og ser ikke vitsen. Kledde baby i vanlige klær begge gangene. Anonymkode: 0a9d3...f75 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #14 Skrevet 20. april 2021 Et hentesett er jo vanlige klær 🙈 Anonymkode: a1ea3...850 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #15 Skrevet 20. april 2021 Daria skrev (15 minutter siden): Jeg hadde aldri hørt om fenomenet hentesett før jeg leste om det på KG, og tror fortsatt ikke jeg har hørt noen snakke om det andre steder... AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har heller aldri hørt om det før på kg. Og ser ikke vitsen. Kledde baby i vanlige klær begge gangene. Anonymkode: 0a9d3...f75 Lever dere uten kontakt med andre mennesker? Anonymkode: 31b1f...7f4 15
Wilma89 Skrevet 20. april 2021 #16 Skrevet 20. april 2021 Jeg fikk et veldig fint strikkesett av tanten min før sønnen min ble født. Brukte det på vei hjem fra sykehuset, men også en stund etterpå. Så på oppskriften at det faktisk het hentesett, men brukte det jo en del mer😊 Hadde aldri tenkt at hentesett var noe jeg skulle ha, men var veldig hyggelig å kle han i hjemmestrikk både når vi skulle hjem og tiden etterpå😊 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #17 Skrevet 20. april 2021 Hentesett er helt vanlige klær, ja. Gjerne litt finere og gjerne strikket av noen som står foreldrene nær. Jeg spør alltid venner om de har noen som lager hentesett for de, og lager det gjerne dersom de ikke har det. Har laget til min niese og gleder meg til masse babystrikk til mitt eget barn også. Anonymkode: 6227c...9c6 6
Arkana Skrevet 20. april 2021 #18 Skrevet 20. april 2021 Jeg har visst hva hentesett er siden jeg ble gravid med førstemann, men jeg har aldri skjønt greia med å kjøpe eller lage et antrekk som utelukkende skal brukes til å frakte barnet hjem fra barselavdelingen med. På den annen side, om noen får glede av å gjøre dette, hva er galt med det? 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #19 Skrevet 20. april 2021 Hørte om det. Gadd ikke bry meg. Noen syns det er søtt, andre ikke. Babyen var ikke så stor likevel, så om vi hadde hatt et hentesett så hadde det nok ikke passet. Bilturen tok fem minutter. Og vi tok noen bilder da vi dro, men mer sånn jeg som er glad for å endelig dra hjem 😂 barnet mitt tar ikke skade av å ikke ha noe hentesett. Det går bra for de fleste, med eller uten ☺️ Har aldri skjønt greia likevel. Men tenker at de som syns det er flott får bare gjøre det som de syns er flott. Anonymkode: 65a64...524 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #20 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lever dere uten kontakt med andre mennesker? Anonymkode: 31b1f...7f4 Nå må du gi deg. Det er vel ikke alle som bryr seg om det. Dermed ikke noe alle snakker om. Anonymkode: 65a64...524 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå