Gå til innhold

"Like barn leker best"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at "like barn leker best - prinsippet" også gjelder i parforhold mht. personligheter...? Eller er motpoler best? Hvilke erfaringer har dere her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

:oops:

Føles som om det er meg du snakker om....

Har hatt en opplevelse i helgen...

Jeg har en samboer som er min "motpol" men traff en "tvillingsjel" i helga... Hva gjør jeg... ingentinger forløpig...

Gjest Anonymous
Skrevet

traff en tvillingsjel jeg også. en av mitt tegn. Hva gjør man?

Vi er begge erotiske, men gifte. Vi begge har nok kjærlighet hjemme, men ikke sex.

Skrevet

All forskning viser (no shit): Like barn leker best når det gjelder:

Alder

Utseende

Bakgrunn (status/klasse osv)

Etnisk opprinnelse

Religion

Politisk tilhørighet

osv osv osv

Når det kommer til personlighet så blir det noe helt annet. Personlig er jeg veldig utadvendt, men foretrekker litt stille, rolige typer. Blir helt tullete av folk som er for like meg, jeg vil gjerne ha scenen for meg selv!!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet
traff en tvillingsjel jeg også. en av mitt tegn. Hva gjør man?

Vi er begge erotiske, men gifte. Vi begge har nok kjærlighet hjemme, men ikke sex.

8)

Du fikk sagt det her kjære gjest...

Nesten så jeg tror det var deg jeg traff!?!?

Men vi er ikke gift...

Jeg vet igrunnen ikke hva som er best jeg, motpoler som tiltrekker hverandre eller sjelefrendene... Det kommer vel også litt an på hva man ønsker ut av et forhold. Men nå etter en tids samboerskap, så merker jeg jo at de jeg tiltrekkes mot er de som har det min samboer ikke har, og de som er veldig like meg selv. Også av samme tegn!

Hm... et virkelig godt spørsmål som ble stilt her gitt!

Skrevet

Tidligere falt jeg alltid for mennesker som var totalt ulike meg selv..Men etter endel lange forhold har jeg funnet ut en ting :Jeg fungerer svært dårlig sammen med en motpol av meg selv..Jeg forstår dem ikke og det gjør det svært vanskelig å leve sammen.Jeg falt kanskje for at personen var rolig, litt tilbakeholden og ikke avslørte for mye av seg selv.Etter 4 år var det nettopp det jeg falt for som plaget meg mest og som gjorde at jeg ikke klarte å leve med personen. :roll:

Heldigvis har jeg møtt en som er mer lik meg selv nå og det føles som om jeg skulle kjent ham i åresvis.Jg forstår ham på det meste og vi snakker utrolig bra sammen...Har sammen humoren og setter pris på de samme tingene.Så for meg er alså en motpol helt totalt feil !!!

Skrevet

For meg blir ogsaa det med motpler helt feil... er selv ganske hoyrostet og til tider sta, saa min motpol ville blitt en skikkelig nikkedokke... DET hadde jammen blitt kjedelig!!!!!!!

Verdier, moralske normer og holdninger er ogsaa viktig at man deler. Kan ikke akkurat se for meg det perfekte paret der den ene er akp-ml'er mens den andre stemmer hvit valgallianse :ler::ler::ler:

Skrevet

Samme her! Giftet meg med min tvillingsjel i sommer - og det hjelper oss godt at vi er såpass like! Samme stjernetegn er vi også. Om akkurat det har noen betydning, vet jeg ikke - men for oss er det iallefall en kjempefordel. Vi har akkurat de samme særhetene, og tenker likt om det meste - noe som absolutt gjør det lettere for oss å forstå hverandre også i dager da ikke alt er på topp :wink:

Samtidig har vi selvfølgelig sider hvor vi er ulike - men de blir heller krydder og kuriositeter, så lenge vi er enige i de "store tingene" her i livet...

Klem fra Carine

Skrevet

Jeg og samboeren min er også veldig like på mange områder, og jeg tror det gjør det litt lettere å leve sammen.

Jeg syns det er så store forskjeller på menn og kvinner i utgangspunktet, at jeg ville fått problemer med å kommunisere med en som i tillegg hadde en veldig ulik personlighet.

Det er noe som heter at motsetninger tiltrekker hverandre, men i et langvarig forhold antar jeg det er lettest hvis man er på noenlunde samme frekvens..

Frk. Busybody :rodme:

Gjest sexysadie
Skrevet

Personlig så foretrekker jeg motpolen, slik at jeg får bryne meg litt!!

Skrevet

Jeg tror at i det lange løp så 'leker like barn best'.

Har selv en motpol, og vi havner ofte opp i situasjoner hvor vi ikke er enige eller forstår hverandre. Men jeg er jo glad i ham for det. Iblant lurer jeg på hvordan det skal gå med oss i fremtiden, nettopp fordi vi er så ulike. Tiden vil vise... Min tvillingsjel finnes dere ute... Men det er ikke håp!

Skrevet

samboe er 12 år eldre enn meg, han er utandvent og har et drøss med kamerater, mens jeg er mer rolig har et par gode veninner. han vil feste med mage, mens jeg vil være bare sammen med han. men vi har det bra sammen, og jeg kunne ikke tenke meg og bytte han ut. det er godt vi er forskjellig og kan være litt fra hverandre, selvom jeg skulle ønske han tok det litt roligere innimellom, og han sikkert ønsker at jeg skal slå meg mer løs. men jeg vil jo ikke forandre han for mye heller, det var jo noen av de forskjellene mellom oss som tltrekker meg.

Skrevet

Jeg og kjæresten er veldig like på noen områder.. Vi er begge følsomme, elsker barn, tenker mye likt osv. Men han er mer utadvent enn meg.. Lettere for å bli kjent med folk, andre interesser enn meg.

Jeg føler at vi fyller ut hverandre på de områdene vi selv mangler..

Et meget behagelig forhold!!

I andre forhold har det blitt for kjedelig med for mye likhet og for turbulent med motsetninger..

Har det perfekt nå jeg :D

Gjest sexysadie
Skrevet

Bør alt ting være så behagelig i ett forhold???

Gjest Duchess
Skrevet

Så bedagelig alt var her da...

Jeg er sammen med en som er altfor LIK meg, og det er et skikkelig eksplosivt forhold.

Eksforloveden min var jeg-gjør-alt-for-deg-jenta-mi-typen og det blei litt slitsomt i lengden, altfor snill.

Så en mellomting, hadde vært fint.

Men HVOR finner jeg HAN ? :o :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...