Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har en bank og anbefale som ikke rapporterer inn til norske  myndigheter? Jeg ønsker ikke at de skal følge hvert eneste steg jeg foretar meg.

Anonymkode: bdd01...97c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norske banker rapporterer ikke hvert eneste steg du foretar deg. Det eneste som rapporteres er saldo på lån og innskudd 31.12 hvert år og renteinntekter og -utgifter for hele året.

AnonymBruker
Skrevet
Donaldine skrev (7 timer siden):

Norske banker rapporterer ikke hvert eneste steg du foretar deg. Det eneste som rapporteres er saldo på lån og innskudd 31.12 hvert år og renteinntekter og -utgifter for hele året.

De plikter også å rapportere inn unormalt store transaksjoner til og fra utlandet f.eks pga at det kan bety hvitvasking eller finansiering av terrorvirksomhet f.eks.

Anonymkode: 38768...a68

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De plikter også å rapportere inn unormalt store transaksjoner til og fra utlandet f.eks pga at det kan bety hvitvasking eller finansiering av terrorvirksomhet f.eks.

Anonymkode: 38768...a68

Jo da, men det er forhåpentligvis ikke "hvert eneste steg" som TS snakker om. Hvitvaskingsloven er basert på et EU-direktiv og internasjonalt samarbeid for å bekjempe hvitvasking og terrorvirksomhet. Slett ikke noe særnorsk. Utenlandske banker har tilsvarende plikter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...