Gå til innhold

Jeg tisser på meg konstant etter fødsel for 2 uker siden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det renner og renner. Når jeg bøyer meg, ler, hoster, nyser, hikker, snur meg i senga, går i trapper. Jeg klarer ikke å holde igjen. Har gått til innkjøp av tena lady nattbind og bruker det hele tiden. Kommer jeg til å bli normal igjen? Er lei av dette og det har bare gått 2 uker. Hjelp!!

Anonymkode: a217b...472

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta det med ro! Det tar 6 uker før det er bedre der nede, og til den tid skal du gjør minst mulig. Etter det har gått 6 uker så kan du begynne med knipeøvelser. Dette hjelper veldig. 
Er nok mange som sier at det er helt vanlig å tisse på deg og at man ikke trenger de 6 ukene uten å se sammenhengen. Pass på deg selv. Tyngdekraften jobber i mot deg akkurat nå.

Anonymkode: e9608...dd3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også inkontinent etter fødselen, det bare rant, men det gikk seg til etter noen uker :)

Anonymkode: f51f2...5e4

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig (og veldig lite gøy). Det tar tid å trene opp musklene igjen. Gjør knipeøvelser, og les gjerne om bekkenbunnsopptrening etter fødsel. 

Anonymkode: 32312...9c6

AnonymBruker
Skrevet

Gjør knipeøvelser liggende nå i starten fordi det da er minst mulig påkjenning på musklene og derfor mest mulig sjansen for at du føler at du greier å knipe.

Anonymkode: fbf4b...e6f

• Liker 1
Skrevet

To uker er veldig tidlig ennå. Begynn med knipeøvelser daglig (det er ingen grunn til å vente til 6 uker) og ta det opp på seksukerskontrollen hvis det fremdeles er et problem, men sannsynligvis vil det være mye bedre. :) 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Slik kan du bli gående i årevis. Kjenner tre stykker som har tisset seg ut i 30, 20 og 5 år. Derfor jeg valgte keisersnitt. 

Anonymkode: 2a55b...7d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Slik kan du bli gående i årevis. Kjenner tre stykker som har tisset seg ut i 30, 20 og 5 år. Derfor jeg valgte keisersnitt. 

Kan få samme problemer etter keisersnitt også. 

Anonymkode: 35acd...a44

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det renner og renner. Når jeg bøyer meg, ler, hoster, nyser, hikker, snur meg i senga, går i trapper. Jeg klarer ikke å holde igjen. Har gått til innkjøp av tena lady nattbind og bruker det hele tiden. Kommer jeg til å bli normal igjen? Er lei av dette og det har bare gått 2 uker. Hjelp!!

Anonymkode: a217b...472

Du må begynne å knipe ASAP :)

Det hjelper.

Anonymkode: ccd48...e19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan få samme problemer etter keisersnitt også. 

Anonymkode: 35acd...a44

Sjansen er minimal. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sjansen er minimal. 

Uansett var kommentaren din ikke konstruktiv i det hele tatt. Man kan jo lure på hva du ville oppnå med det fullstendig intetsigende innlegget ditt som ikke hadde noe som helst å gjøre med TS. 

Anonymkode: 7233d...0fb

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det er forresten helt feil at sjansen er minimal. Hvis du hadde lest det minste forskning på forløsningsmåte og inkontinens hadde du visst det. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sjansen er minimal. 

Feil.

Anonymkode: 52d5d...357

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Uansett var kommentaren din ikke konstruktiv i det hele tatt. Man kan jo lure på hva du ville oppnå med det fullstendig intetsigende innlegget ditt som ikke hadde noe som helst å gjøre med TS. 

Jeg svarte ts på at hun kunne bli gående i årevis. Bare tull å si at dette vil gå over, veldig ofte gjør det ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er forresten helt feil at sjansen er minimal. Hvis du hadde lest det minste forskning på forløsningsmåte og inkontinens hadde du visst det. 

Under vaginal fødsel tøyes bekkenbunnen hele 300%

https://www.google.com/amp/s/oslokvinnehelsesenter.no/urinlekkasje/%3famp

Nei takk 🙊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er det virkelig ingen grunn til. Det finnes mye hjelp å få. 

Anonymkode: d911f...bfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Urinlekkasje kan en få både ved vaginal fødsel og keisersnitt. Gjennom svangerskapet blir bekkenbunnen utsatt for press som kan føre til både fremfall og urinlekkasje. Start med knipeøvelser og ta det opp med lege om det ikke er blitt bedre etter 6 uker. Håper di snart blir bedre👍🏻

Anonymkode: 909c4...9b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er det virkelig ingen grunn til. Det finnes mye hjelp å få. 

Anonymkode: d911f...bfa

Hvordan? Oppriktig spørsmål :) 

Anonymkode: 52d5d...357

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut hypopressiv trening! Om det ikke gir seg etter 6 uker altså. Jeg hadde det ikke som deg, men har slitt med følelsen av å nesten tisse på meg ved hopping, latter, nys osv i 2 år etter fødsel. Den treningen hjalp veldig mye mer enn knipeøvelser. 

Hoveddelen av presset mot bekkennbunnen og skadene etter det skjer i graviditeten, ikke i fødsel. Hele prosessen og vekten svekker muskulaturen der, så dette kan skje uansett fødselsmetode. 

Håper det går over for deg! 

Anonymkode: 5ba25...88c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Rundt 15% av kvinner som får keisersnitt i Norge opplever inkontinens i tiden etter fødsel, 10% av disse har samme plager rundt 1 år etter fødselen. Det skjer, ikke med kjempe mange, men 15/100 stk får inkontinens plager etter keisersnitt etter fødselen, og 10/100 får langvarige skader. Det er tungt å bære på et barn i 9 mnd.

TS: de aller fleste opplever det slik som deg akkurat nå. 2 uker er langt fra nok tid til å komme seg skikkelig. Du må gi deg selv tid, knipeøvelser er din venn. Og for de fleste så forsvinner disse problemene.

Anonymkode: a552f...506

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...