AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1 Skrevet 20. april 2021 Opplevelsen på sykehuset var direkte fæl. Er noen uker siden nå, men er plaget av flashbacks og tenker på opplevelsen veldig mye i løpet av dagen. Da babyen er hovedgrunnen til at jeg får vonde flashbacks. Det som gjør det verre er at alle oppfører seg som om opplevelsen min var en god ting. Når minnet er en av de verste jeg har. Har tatt det opp flere ganger med mine nærmeste, men det blir liksom tullet vekk og all fokus blir på baby. Hvordan får jeg de tankene bort fra hodet? Hvordan får jeg vekk at baby fungerer som trigger? Det er virkelig fælt. Den lille tiden jeg har til søvn blir brukt på å gråte. Jeg sover nesten ikke. Anonymkode: 3039d...078
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #2 Skrevet 20. april 2021 Kan du forklare dette til fastlegen? Anonymkode: d2f2e...118
snehvit88 Skrevet 20. april 2021 #3 Skrevet 20. april 2021 Ta kontakt med helsestasjon så raskt du kan❤️ Sender varme klemmer❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #4 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Opplevelsen på sykehuset var direkte fæl. Er noen uker siden nå, men er plaget av flashbacks og tenker på opplevelsen veldig mye i løpet av dagen. Da babyen er hovedgrunnen til at jeg får vonde flashbacks. Det som gjør det verre er at alle oppfører seg som om opplevelsen min var en god ting. Når minnet er en av de verste jeg har. Har tatt det opp flere ganger med mine nærmeste, men det blir liksom tullet vekk og all fokus blir på baby. Hvordan får jeg de tankene bort fra hodet? Hvordan får jeg vekk at baby fungerer som trigger? Det er virkelig fælt. Den lille tiden jeg har til søvn blir brukt på å gråte. Jeg sover nesten ikke. Anonymkode: 3039d...078 Er vel ikke en trøst akkurat nå, men det er beklagelig ofte en sliter etter en dårlig fødselsopplevelse (i mitt tilfelle 2, før jeg skiftet fødesykehus) gjorde at det tok lengre enn normalt mellom barn 1 og 2 og 3 men så kom de kjapt pga jeg fikk meg lappen og slapp å føde på sykehuset hvor barn 1 og 2 er født. Anonymkode: bbb21...b70
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #5 Skrevet 20. april 2021 Ta kontakt med helsestasjonen. De har lavterskel psykologtilbud, bare å ringe og be om time. Så kan du snakke med helsesykepleier. Du kan også ta kontakt med fødestedet, og be om ettersamtale etter fødsel. Det hjalp veldig for meg, brukte alle tilbudene. Anonymkode: 1562f...de0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå