Gå til innhold

Frustrert slanker her nå!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil ned ca 7 kg til, men det står kubb. Tips og råd til å komme ned de siste. Vurderer nesten å gi opp nå. 

Anonymkode: 602ff...9c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du stått stille da? Hva har du gjort for å komme dit du er i dag? Kan ikke komme med tips når vi bare vet du vil ned 7 kg til. 

Anonymkode: 75a4c...e98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan fortelle litt. I fjor i april var jeg 67 kg. Er liten 155. Gikk ned til ca 56 i okt/nov. Da gikk jeg på en smell og etter jul var jeg oppe i 59.5 igjen. Klart å gå ned til 56 igjen til påske, men så opp igjen og er nå på vei ned igjen er nå 57.3. Vil ned til ca 50-52. Har talt kalorier. 

Teller litt kalorier og unngår snop og snacks i ukene. 

Hører gjerne råd og tips. Litt der at jeg skal gjerne ikke få til dette nå. 

Skrevet

Hvor mye fysisk aktivitet utøver du? Har du høy eller lav muskelmasse? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
blåbærpai skrev (1 minutt siden):

Hvor mye fysisk aktivitet utøver du? Har du høy eller lav muskelmasse? 

Det blir litt turer. Trener ikke. 

Blir vel lav muskelmasse. Så mer fett og har eplefasong. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det blir litt turer. Trener ikke. 

Blir vel lav muskelmasse. Så mer fett og har eplefasong. 

Tror kanskje jeg ville lagt inn et par økter med høyere intensitet for å sjokke kroppen litt, altså økte det vanlige energiforbruket. Løpe/jogge eller styrketrening med kroppsvekt, gjerne HIIT-økter. 

Ellers kan det være at du ligger for lavt på kaloriene og kroppen tviholder på det du har. 

Mitt beste tips (hvis du ikke allerede har det) er å kjøpe en enkel pulsklokke. For min egen del er det enormt motiverende også gir det en bedre pekepinn på det faktiske energiforbruket. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du justert kalorimengden mens du har gått ned? En mindre kropp trenger færre kalorier. Ellers så gjelder det bare å holde ut de siste 10kg er min erfaring, det går tregt og selv om det føles som om det står stille så skjer det som regel litt så lenge du er i underskudd. 

Anonymkode: bcf38...901

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takker for tips og råd. Ligger ca på 1500 kalorier har gjort, men vet at det noen dager har vært litt høyere. 

Skulle kanskje prøvd å øke aktiviteten litt og sett. 

Er mer aktiv på fjellturer og sånt på denne årstiden så det er et pluss. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ligger ca på 1500 kalorier har gjort, men vet at det noen dager har vært litt høyere. 

Hvis du veier godt under 60 og er inaktiv kan det være at du rett og slett går i null med det inntaket. Jeg veier 57 selv og forbrenner rundt 1500-1600 de dagene jeg ikke har noe særlig aktivitet. Anbefaler å øke aktiviteten. 

Anonymkode: 32cd7...20b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du veier godt under 60 og er inaktiv kan det være at du rett og slett går i null med det inntaket. Jeg veier 57 selv og forbrenner rundt 1500-1600 de dagene jeg ikke har noe særlig aktivitet. Anbefaler å øke aktiviteten. 

Helt enig i denne. Jeg holder også vekta på 1500 på inaktive dager så aktiviteten må opp. 

Anonymkode: bcf38...901

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kroppen tviholder kanskje på energien pga langvarig lavt kaloriinntak? Det hjelper ofte å spise litt mer og ofte i et par dager så løsner det. Det virker som om kroppen justerer ned kaloribehovet hvis den får lite over tid, og da slutter man å gå ned. Nå synser jeg, altså. Men slik har det vært for meg.

Anonymkode: b4966...aba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så ente må aktiviteten opp eller kaloriene ned. 

Takk for svar. Må prøve å få justert litt her nå da. 

Har ikke lyst å gi opp for kroppsmessig har jeg fortsatt en del kilo for mye og da spesielt mage. 

AnonymBruker
Skrevet

Lite spm til. Dersom jeg må øke aktivitet for å gå ned i vekt må jeg da og fortsette med dette aktivitetsnivået når jeg når målet mitt for å holde meg der? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan lite om dette, men jeg er på vei nedover nå, kun ved hjelp av kaloritelling. Kan ikke trene særlig pga nyoperert hofte og en skade i skulder. 

min erfaring er at jeg sakte, men sikkert går ned, men innimellom stagnerer det totalt. For meg er det hvor femte kilo som blir tatt av. Da står vekts bom stille i ca to uker selvom jeg spiser akkurat det samme som ellers. Og så, plutselig, beveger vekts seg nedover igjen.

det er sinnsykt frustrerende, men sånn har det alltid vært for meg de gangene jeg har måttet slanke meg (medisiner gjør at jeg legger på meg raskt onde periodene jeg bruker de, men jeg går ikke ned igjen etter medisinslutt uten å slanke meg).

tålmodighet fungerer altså for meg

Anonymkode: d6e0d...bef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lite spm til. Dersom jeg må øke aktivitet for å gå ned i vekt må jeg da og fortsette med dette aktivitetsnivået når jeg når målet mitt for å holde meg der? 

Du kan bevege deg mindre når du skal stå stabilt sammenlignet med når du skal gå ned, forutsetter at matinntaket er nøyaktig likt i begge scenarioer. Du står stabilt nå, og beveger deg lite. Hvis du fortsetter å spise det samme, men beveger deg mer, går du ned. Når du veier litt mindre forbrenner du litt mindre, og må kompensere for det ved å spise mindre eller bevege deg mer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, sikkert ikke det du vil høre, men hadde jeg vært deg så hadde jeg heller fokusert på å holde vekten du er på nå, og ikke stresse med å gå ned. Du har en sunn BMI. Dersom du hadde gått opp fra si 50 kg til 56 så hadde saken vært helt annerledes, da hadde det vært lettere for deg å gå ned siden "normalvekten", den vekten kroppen er vant med, er lavere.

Det er det som er greia - med en gang man har vært overvektig, så blir det vanskeligere. Dessverre. Du er hele 11 kg lettere enn du var i fjor på samme tid, og det er mye på en liten kropp. Ikke stress, fokuser på vedlikehold. 

Anonymkode: 7e0d1...b7f

• Liker 6
Gjest Berit89
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok, sikkert ikke det du vil høre, men hadde jeg vært deg så hadde jeg heller fokusert på å holde vekten du er på nå, og ikke stresse med å gå ned. Du har en sunn BMI. Dersom du hadde gått opp fra si 50 kg til 56 så hadde saken vært helt annerledes, da hadde det vært lettere for deg å gå ned siden "normalvekten", den vekten kroppen er vant med, er lavere.

Det er det som er greia - med en gang man har vært overvektig, så blir det vanskeligere. Dessverre. Du er hele 11 kg lettere enn du var i fjor på samme tid, og det er mye på en liten kropp. Ikke stress, fokuser på vedlikehold. 

Helt enig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan være du har rett. Ja, er fornøyd med nedgangen. Men føler det hadde blitt bra med noen kilo til, men blir det for mye jobb å klare det er det gjerne ikke verdt det. Har vært overvektig så er gjerne vanskeligere da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører på med bakker når det stopper opp. Bratte oppoverbakker, går i raskt tempo oppover i ca to timer. Det må være skikkelig bratt, og såpass lange strekker at du kan gå i flere timer oppover. Det gjør jeg annenhver dag hvis jeg vil ned i vekt. Går en halvtime-time på kvelden i tillegg, da går jeg bare der det er flatt. Og de dagene imellom bakketurene går jeg en til to timers tur på flata, helst nærmere to timer. Prøv dette i en måned - da går du ned! 

Anonymkode: e0ab4...892

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for innlegg som bryter med Kostholdsrommets retningslinjer.

Edie, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...