AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Kjæresten min er muslim. Ikke særlig praktiserende, men han har vokst opp I den tro. Jeg har ingenting i mot religion. Jeg har selv "prøvd ut" ulike livssyn, vært medlem av en kristen menighet i ungdomstiden, lest mye om alle religioner for å få mer kunnskap. Men det er ingenting som overbeviser meg om noe. Jeg ser både gode og dårlige ting i alle religioner. Pga. kjæresten min, så har jeg hatt lyst til å lære mer om islam - for å forstå hva han tror på. Hver gang jeg tar opp noe jeg er kritisk til i islam, som f.eks kvinneverd, eller de 99 jomfruene de møter i himmelen, eller om det er sant at Aisha var 9 år når hun giftet seg med Mohammed, prøver han alltid å svare meg. Men blir samtidig irritert, fordi jeg bare spør om de "typiske" tingene. Til syvende og sist så er det jo ingen som vet hva som er sant. I tillegg har han en del "ritualer", som jeg anser som tvangstanker. Ting han gjør/sier når han f.eks vasker hendene, kjører bil, har dårlige tanker, osv. Må jo være slitsomt å glemme ett rituale, for så å måtte be om tilgivelse før du legger deg hver kveld? Drømmen hans er nok at jeg skal konvertere, men den dagen kommer neppe. I perioder har jeg følt at han snakker mye om islam, men da bare alt det fine. Jeg har vel kommet frem til at jeg ikke trenger religion i livet mitt, da de fleste av oss uansett prøver å tilstrebe å være gode mennesker, uten å måtte trenge en håndbok gjennom livet av den grunn. I tillegg er ikke han selv en "perfekt troende" heller, så synes det er vanskelig å ta i mot gode ord om islam fra han. For hvis det er så flott og enkelt liv, hvorfor klarer ikke han å "følge boka"? Er det ikke viktig å være litt kritisk? Og hvorfor må noen prakke på andre religion, som at det er en livsnødvendighet, når de selv ikke engang klarer å leve etter reglene? Anonymkode: 449fd...d98
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 Jeg tror dessverre ikke på deg. Dersom kjæresten din har tatt et valg om å være "ikke-praktiserende" muslim, så har han gått såpass mye runder med seg selv, familien og miljøet, at han ville ha funnet ut at religion ikke er meningsbærende i livet. Da vil han jo ikke praktisere de ritualene du sier faktisk gjør i det daglige En ikke-praktiserende muslim er det samme som en tilfeldig norsk person som er oppvokst i den norske statskirke. Med dåp og konfirmasjon, men ingen bønneritualer som betyr at du faktisk er praktiserende religiøs. Har sett andre slike tråder her inne. Typ, "hvilken bunad passer til hijab", Alle har samme mål. Dersom det var sant, det du skildrer, TS, så hadde realiteten vært at du hadde gått de rundene med deg selv, med han, med familien din, problemstillingene hadde ikke vært noe som plutselig dukker opp nå. Prove me wrong. Anonymkode: e28a1...42f 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #4 Skrevet 20. april 2021 Dette høres ut som oppdiktet historie. Anonymkode: 836af...37b 3
Flowerlover Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 (endret) Dette er en trolletråd! ment for og provosere oss muslimer. Men det klarer du ikke troll, Skjerp deg. Endret 21. april 2021 av Flowerlover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå