Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Førstegangs her. Hvordan kler du babyen din?

Om natta, har man body under pyamasen?

Og på dagen har man body, bukse og sokker?

Skal bodyen være på utsiden av strømpebukse eller på innsiden?

har man body, bukse og sokker under hentesett? eller bare body? 

Anonymkode: 84917...bd0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo først og fremst an på hvor varmt det er. Kjenn på babyen din, kjenn i nakken og huden generelt. Baby må beskyttes både mot kulde og varme, huden må aldri eksponeres for direkte sol. Det er nok mer vanlig å kle på for mye enn for lite.  :)

Ikke body under pysj. 

På dagen er det vanlig med body + bukse/sokker eller strømpebukse inne.Er det veldig varmt er det ikke alltid nødvendig med bukse heller. Er man ute må man kle etter vær og ha på flere lag ved behov. 

Body skal være helt innerst, inntill kropp/bleie.

Hvis du har hentesett i strikket ull ha på noe tynt bomull innerst mot huden. Men ikke bruk hentesett i ull hvis det er sommer og varmt. 

Anonymkode: 2bb5f...0a4

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg fikk min første så sa mammaen min at jeg alltid skulle ta utgangspunkt i meg selv. Hvis jeg vil ha på t-skjorte, genser og jakke, så skal babyen ha body, genser og dress. Hvis jeg vil ha shorts og t-skjorte, så trenger babyen kanskje bare en body. Det er hvertfall en ålreit huskeregel når du er usikker! Sjekk alltid temperaturen til babyen i nakken.

Beskytt huden mot sol og bruk lue eller solhatt. Mye varme forsvinner ut av hodet. 

Ellers enig i det som sies over 😊

Anonymkode: f4149...a5e

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Førstegangs her. Hvordan kler du babyen din?

Om natta, har man body under pyamasen?

Og på dagen har man body, bukse og sokker?

Skal bodyen være på utsiden av strømpebukse eller på innsiden?

har man body, bukse og sokker under hentesett? eller bare body? 

Anonymkode: 84917...bd0

Alle velger forskjellig så du får sikkert forskjellige svar om du spør. Men vi bruker ikke body under pysjamas. Og Vi bruker ofte sparkebukse/bukse med fot over body. Det finnes bukser også hvor baby må bruke sokker til det går helt greit det, men ofte så kan baby bevege/sparke mye slik at sokkene faller av. Når det kommer til Hentesett så kommer det jo ann på været om det er varmt eller kaldt ute og hvilket årstid det gjelder. 

Er det kaldt så er det greit med body og sparkebukse/strømpebukse, eller bukse med fot eller bukse uten fot med sokker, og en varm overall eller fleecedress over body og sparkebukse/strømpebukse,bukse med fot eller vanlig bukse med sokker også en varm lue. Med ett teppe eller bilstolpose tilgjengelig I bilstolen. Er det varmt går det helt greit med bare body med lange armer/ korte armer og sparkebukse/strømpebukse. Eller bukse med fot eller vanlig bukse Med en lett lue/hatt. Og teppe/bilstolpose I bilstolen. De har jo mange fine ferdige sett på h&m og lindex og kapphal og Cubus fks. 

Endret av Flowerlover
AnonymBruker
Skrevet

Om natta bruker vi pysj med sovepose utenpå, ingen dyne  :)

Anonymkode: 03b90...428

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på ungen ja.. 

Jeg er "vandt" til å kle ungen i ull, også om natten. Flere lag når vi skal ut osv. 

Minien er supervarm så alt av ull måtte pakkes ned, bruker kun bomull. I vinterposen brukes det ikke noe yttertøy og i vårposen bruker vi kun en tynn ulldress. Om natten er det 15 grader på soverommet, har body+sovepose og dyne, da er det akkurat helt perfekt. Slet med søvnen når tempen på rommet ble 18 grader, så det skal ikke mye til. 

Anonymkode: 8daa8...f3f

Skrevet

På natta bruker baby bare pysj.

På dagen inne bruker baby enten bare body, eller body + sokker og bukse, eller body og strømpebukse. Body er innerst utenpå bleie.

Skal baby ut kommer alt ann på temperatur, og vindforhold. Det var 18 varmegrader noen dager. Da lå baby bare i strømpebukse og body i vogna med lett dyne over. Når det har vært litt kaldere har vi feks tatt på fleece jakke og fleece bukse utenpå strømpebukse og body eller fleece dress før vi drar ut. Når det nærmer seg minus grader tar vi på bukse og genser også under en litt tykkere vinterdress. Er det ekstra kaldt får baby på seg enda tykkere dress, samt ullsokker og ullbody/ull strømpebukse på.  Alltid lue på baby, men det holder med en tynn sommerlue når det er varmt, mens baby må ha tykkere vinterlue om vinteren.

Mitt tips er å sjekke i nakken på baby vedr temperatur. Av og til må du kle på mer, andre ganger kle av. 

• Liker 1
Skrevet

Dette vil være forskjellig fra baby til baby, utetemperatur osv. Min er kald av seg, han sover i ullpysj og sovepose med dyne over. Til hverdags har han på seg strømpebukse, sokker over, body og bukse. Skal vi ut får han ulldress, ullsokker, votter og lue. Har vært stortsett det samme siden han var født, med unntak av noen varme dager i fjor sommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...