Gå til innhold

Kjæresten min har millionjobb og betaler meg alt for lite for å bo hos meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jente på 24 her, er fulltidsstudent og jobber deltid i tillegg. Eier egen bolig som mine foreldre stilte som sikkerhet for, så sånn sett positivt for meg, jeg vet det. Den har også hatt en god verdistigning i det siste. Min nåværende kjæreste er 29 år og har fast inntekt på omlag 1,2-1,3 millioner kroner, han har fast jobb og en mastergrad i hus og en drømmelønn, i hvert betalte han knapt en halv million i skatt i 2019 (ikke fint gjort, jeg vet). Men han foretrekker å ikke fortelle meg hva han tjener, og det må være helt greit. Han bor fortsatt til leie, fordi han har flyttet rundt i det siste, og har ennå ikke kjøpt.... Nå er han flyttet inn hos meg i praksis, og betaler nesten all maten og for det meste når vi går ut på byen. Han elsker å spandere på meg.... I starten var det greit, men jeg føler egentlig at han bør betale meg leie for å bo i boligen min, spesielt mtp at han bruker leilighetens andre rom som hjemmekontorløsning og jeg dermed mister leieinntekter på det som jeg hadde tidligere etter at jeg hadde kjøpt. Vi hadde ingen samboerkontrakt før vi flyttet sammen, vi bestemte oss bare for å forsøke det. Han har også en datter på 2 år fra et tidligere forhold, og som er hos oss annen hver helg, (og det er koselig) og jeg vet at det går noen kroner i barnebidrag til barnets mamma, så utgifter har han så absolutt. Men likevel, jeg vil ta det opp på en fin måte, det kan ikke være meningen at en med 7-siffret inntekt bor gratis hos en ung student :) 

Anonymkode: e00f8...5b1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell ham at du er avhengig av leieinntektene???

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå er han flyttet inn hos meg i praksis, og betaler nesten all maten og for det meste når vi går ut på byen.

Høres ut som han betaler en del allerede, aner du hvor mye han legger ut for dette per mnd?

• Liker 1
Gjest Embryo
Skrevet
Ardenus skrev (8 minutter siden):

Høres ut som han betaler en del allerede, aner du hvor mye han legger ut for dette per mnd?

På byen i 2020: 0 kr

AnonymBruker
Skrevet

Hva ønsker du råd om TS? Hvordan du skal si at kjæresten skal betale leie til deg? 

Anonymkode: 90082...924

Gjest Smeltemann
Skrevet

Wow. Sett opp en kontrakt på leieforhold så ordner det seg vel.

AnonymBruker
Skrevet

Ville latt ham kjøpe seg inn.

Anonymkode: 1b9b0...1e3

AnonymBruker
Skrevet

Si at du ser deg nødt til å leie ut igjen, og se om han foreslår at han "leier" om du ikke tør å foreslå selv at han betaler full leie for å dele husrom med deg

Anonymkode: ea262...55b

Skrevet

Halvparten av rentene på lånet ditt, samt halvpart av kommunale avgifter, strøm, vann og renovasjon er i alle fall ikke urimelig. Det beste er nok om han kjøper seg inn. Penger kan det bli krangel av, lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...