Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nesten kjæreste, vi skal snart involvere oss helt, men venter litt. De gangene det går for han, stopper han i god tid og vel så det. Selv om jeg går på mini pilla. 

På søndag hadde vi ubeskyttet sex fordi jeg var tom. Og det gikk for han inni meg. Det var på dag 13 ca fra 1 mens dag. Er det noen sannsynlighet for en graviditet? 

Hva bør jeg isåfall gjøre? Være ærlig og beholde? Jeg spør fordi jeg er fortvilt.

Han pratet for ei ukes tid siden at når han ei gang fikk barn, så ville han ha det sånn og sånn.  Kan det vær et hint om barn med meg? 

Anonymkode: 8468d...fdc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på ungen du har fra før. 

Anonymkode: 10619...6e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenk på ungen du har fra før. 

Hvordan vet du at ts har barn fra før? 

Anonymkode: 61dde...45e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samme sier jeg. 🤨

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og til ts 

Skjønte ikke helt de 2 første setningene men hvis han kom i deg og du ikke tar noe prevensjon så er jo sjansen for graviditet der. Og 13 dager etter første mens dag er vel  rundt den tiden man har eggløsning. 

Hvis du blir gravid så får dere vel snakke om det sammen, det er jo ett valg dere må ta.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme sier jeg. 🤨

Fordi hun akkurat har opprettet en tråd under "samliv". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, så innlegget nå.😅

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 10jo

Skjønner. Jeg måtte bytte tema , ble feil å ha det under samliv. Godt observert. --TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja, så innlegget nå.😅

Helt riktig, jeg måtte bytte tema😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og til ts 

Skjønte ikke helt de 2 første setningene men hvis han kom i deg og du ikke tar noe prevensjon så er jo sjansen for graviditet der. Og 13 dager etter første mens dag er vel  rundt den tiden man har eggløsning. 

Hvis du blir gravid så får dere vel snakke om det sammen, det er jo ett valg dere må ta.

Men hva om han blir sur og ikke vil mer med meg? Hadde følt han hadde mistet all tillit til meg. Han har ingen barn fra før og er snart 33år, så klart er jo tiden snart der for han også. Men dette er isåfall langt fra "etter boka".  

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du gått uten minipilla? Det er det du må se på.

Og sjansen for at noe skal skje, sier bare akkurat det; sannsynligheten for at noe skjer. Det sier ingenting om hvilken side av statistikken du faktisk havner på. Jeg prøvde å bli gravid i halvannet år, søstra mi ble gravid før meg, selv om hun gikk på minipilla og brukte den riktig. Sjansen for å bli gravid er jo da større for meg enn for henne, men så ble det motsatt. 

Anonymkode: 262ee...7c8

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du gått uten minipilla? Det er det du må se på.

Og sjansen for at noe skal skje, sier bare akkurat det; sannsynligheten for at noe skjer. Det sier ingenting om hvilken side av statistikken du faktisk havner på. Jeg prøvde å bli gravid i halvannet år, søstra mi ble gravid før meg, selv om hun gikk på minipilla og brukte den riktig. Sjansen for å bli gravid er jo da større for meg enn for henne, men så ble det motsatt. 

Er det sant at man kan bli gravid med minipille? Har hørt at det kun skjer ved bruker feil. 

Reiner med han får et tankekjør om jeg er gravid. Men de aller fleste vil jo elske barnet som kommer.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor lenge har du gått uten minipilla

Ca 5mnd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ca 5mnd

Nei, så feil😅 Har fått uten bare i 3dager

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva om han blir sur og ikke vil mer med meg? Hadde følt han hadde mistet all tillit til meg. Han har ingen barn fra før og er snart 33år, så klart er jo tiden snart der for han også. Men dette er isåfall langt fra "etter boka".  

Var han klar over at du har sluttet på minipilla da han kom inni deg? 

Om han er 33 år så burde han absolutt vite hvordan man lager barn og at det er en risiko når man har ubeskyttet sex. Blir du gravid er det 50% hans feil. Selvfølgelig må du prate med ham om det, som voksne mennesker.

Om han blir sur så er han jo helt idiot, så da får du tuppe han videre og velge om du vil være alenemor eller ta abort.

Men det uansett ikke vits å uroe seg for det før du har positiv test. 

Anonymkode: a766e...36e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det sant at man kan bli gravid med minipille? Har hørt at det kun skjer ved bruker feil. 

Reiner med han får et tankekjør om jeg er gravid. Men de aller fleste vil jo elske barnet som kommer.  

Jepp. Jeg hørte om ei som ble gravid tre ganger på tre typer hormonprevensjon(pille, ring og spiral, tror jeg det var). Jeg mener også å ha hørt om steriliserte kvinner som har blitt gravide, og steriliserte menn som likevel har befruktet sine koner. 

Sååå samleie kan føre til graviditet, sånn er det. Men det er også mange ganger at det ikke blir noe av. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Var han klar over at du har sluttet på minipilla da han kom inni deg? 

Om han er 33 år så burde han absolutt vite hvordan man lager barn og at det er en risiko når man har ubeskyttet sex. Blir du gravid er det 50% hans feil. Selvfølgelig må du prate med ham om det, som voksne mennesker.

Om han blir sur så er han jo helt idiot, så da får du tuppe han videre og velge om du vil være alenemor eller ta abort.

Men det uansett ikke vits å uroe seg for det før du har positiv test. 

Anonymkode: a766e...36e

Nei han var ikke klar over den😔 Så føler meg helt elendig. Jeg skulle få ny av legen idag, men vil ikke starte nå i tilfelle en graviditet.

Han spør aldri om det heller, virker ikke veldig engstelig rundt det. Kan det være at det hadde vært det samme for han? Han vet jo at sannsynligheten alltid kan være der med å ha sex uten kondom? Som er det sikreste. 

AnonymBruker
Skrevet

... Og apropos, jeg kjenner murring i siden nå helt nederst i magen. Det er nok eggløsningen. Kan det ligge i 3dager? Dette skjedde sent lørdag natt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

... Og apropos, jeg kjenner murring i siden nå helt nederst i magen. Det er nok eggløsningen. Kan det ligge i 3dager? Dette skjedde sent lørdag natt. 

Ja, sædcellene kan leve i flere dager, de ligger og venter på egget.

Du burde tatt en angrepille, men det er kanskje for sent nå🤔 søk opp og les pakningsvedlegget for angrepille, kanskje det er i tide å ta den i dag snarest.

Anonymkode: 21eaf...918

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Visste han at du var "tom for piller" og derfor hadde ubeskyttet sex? Dersom han ikke visste det er det et stort tillitsbrudd, vil jeg si. Du kan velge å være ærlig nå. Evt kan du vente til du vet om du er gravid eller ikke. Jeg ville definitivt sagt ifra senest ved en positiv test. Han fortjener å vite om han har sex med en som ikke går på prevensjon. Dere er ikke kjærester, dere har sex.

Anonymkode: 870f1...61b

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...