AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Vi er et godt voksent par. Gift i mange år. Nå til helgen skal gubben ga 3 kompiser på besøk og ha en guttegjeng. De har ikke sett hverandre på mange år sender blir sikkert hyggelig. Jeg rømmer til hytta sammen med barna. Det som er greia er at gubben er veldig bortskjemt med at jeg alltid ordner med alt mulig.. jeg tar husvask.. lager mat.. osv .. tenker på detaljer og vil at alle skal ha det bra. Nå har det seg slik at jeg har hatt en tøff periode med lungebetennelse, samt mye overtid på jobb. Jeg er SLITEN. Det er akkurat passe nok for meg å pakke med meg det vi skal ha med oss på hytta. Jeg vet at gubben regner med at jeg kommer til å vakse huset, de opp senger, handle inn mat osv så alt er klart for guttehelgen hans. Jeg er også litt nøye på det, vil ikke presentere et grisete hjem. Men plutselig gikk det en jævel i meg. Tenk om jwg bare driter i å ordne alle disse tingene for han? Bare si at jeg regnet med at han fikset det selv siden det er HAN som har invitert inn til besøk. Jeg har så mye å gjøre på jobb også så jwg ser ikke at jeg har ork til å gjøre alt sammen.. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 367cb...b2c 38
Populært innlegg Maleficenta Skrevet 19. april 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er et godt voksent par. Gift i mange år. Nå til helgen skal gubben ga 3 kompiser på besøk og ha en guttegjeng. De har ikke sett hverandre på mange år sender blir sikkert hyggelig. Jeg rømmer til hytta sammen med barna. Det som er greia er at gubben er veldig bortskjemt med at jeg alltid ordner med alt mulig.. jeg tar husvask.. lager mat.. osv .. tenker på detaljer og vil at alle skal ha det bra. Nå har det seg slik at jeg har hatt en tøff periode med lungebetennelse, samt mye overtid på jobb. Jeg er SLITEN. Det er akkurat passe nok for meg å pakke med meg det vi skal ha med oss på hytta. Jeg vet at gubben regner med at jeg kommer til å vakse huset, de opp senger, handle inn mat osv så alt er klart for guttehelgen hans. Jeg er også litt nøye på det, vil ikke presentere et grisete hjem. Men plutselig gikk det en jævel i meg. Tenk om jwg bare driter i å ordne alle disse tingene for han? Bare si at jeg regnet med at han fikset det selv siden det er HAN som har invitert inn til besøk. Jeg har så mye å gjøre på jobb også så jwg ser ikke at jeg har ork til å gjøre alt sammen.. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 367cb...b2c hans gjester. Han får fikse. Dette skal da du slippe. Du skal ikke engang være der når de kompisene er her. Men informer hsn om det på forhånd da slik at han får tid på seg til å rydde og ordne selv da. Om han blir sur er han en idiot bare. 119
Toppfuru Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi er et godt voksent par. Gift i mange år. Nå til helgen skal gubben ga 3 kompiser på besøk og ha en guttegjeng. De har ikke sett hverandre på mange år sender blir sikkert hyggelig. Jeg rømmer til hytta sammen med barna. Det som er greia er at gubben er veldig bortskjemt med at jeg alltid ordner med alt mulig.. jeg tar husvask.. lager mat.. osv .. tenker på detaljer og vil at alle skal ha det bra. Nå har det seg slik at jeg har hatt en tøff periode med lungebetennelse, samt mye overtid på jobb. Jeg er SLITEN. Det er akkurat passe nok for meg å pakke med meg det vi skal ha med oss på hytta. Jeg vet at gubben regner med at jeg kommer til å vakse huset, de opp senger, handle inn mat osv så alt er klart for guttehelgen hans. Jeg er også litt nøye på det, vil ikke presentere et grisete hjem. Men plutselig gikk det en jævel i meg. Tenk om jwg bare driter i å ordne alle disse tingene for han? Bare si at jeg regnet med at han fikset det selv siden det er HAN som har invitert inn til besøk. Jeg har så mye å gjøre på jobb også så jwg ser ikke at jeg har ork til å gjøre alt sammen.. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 367cb...b2c Er ganske passivt-aggressivt å bare la være når han forventer det. Blir som regel bare dårlig stemning av sånt, og ikke nødvendigvis lærdom på sikt. Det kjedelige men fornuftige svaret er nok at du bør ta det opp med han og si at du ikke orker å stelle istand huset nå, så får han ev verte opp gjester i et grisete hjem. 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 19. april 2021 Jeg er mest overrasket over at du i det hele tatt vurderer å ordne alt. Du legger det frem som om det er din plikt. Forventer han virkelig at du skal re opp senger og handle inn? Er han 8 år og bor hjemme hos mamma? Anonymkode: cd9c1...f53 97
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #5 Skrevet 19. april 2021 Bare si at du er sliten og om det er greit at han ordner det selv. Han har vel vært singel før en gang, så det ordner han. han kan forresten heller vaske går gutta boys har dratt. Anonymkode: 5c072...9e5 27
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #6 Skrevet 19. april 2021 Det er et alternativ, ja. Men så går det jo også an å kommunisere og gi han mulighet og tid til å ordne det selv. Greit nok at han tydeligvis har vært bortskjemt med at du har ordnet dette tidligere, men han har vel ikke akkurat tvunget deg. Du skriver jo at du liker at det ser pent og velkomment ut før dere får gjester i hus. Så hvis dette her er eneste minuset ved din mann så forstår jeg ikke helt hvorfor du skal være en bitch og bare stikke uten å i det minste gi han litt veiledning og tips om hvordan han skal gjøre ting. Anonymkode: 72147...e8f 12
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #7 Skrevet 19. april 2021 Jeg hadde sagt ifra at du er sliten og ikke orker alt denne gangen. Helt innafor! Bortskjemt fyr altså!! Anonymkode: d2bf5...fbc 11
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. april 2021 #8 Skrevet 19. april 2021 (endret) Han kan vaske selv og ordne selv, du er ikke hushjelpa eller mammaen hans. Endret 19. april 2021 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #9 Skrevet 19. april 2021 Ikke gjør det 😄 Tror du de merker at du ikke har det da? Min erfaring er at de ikke gjør det. Anonymkode: ae894...410 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bare si at du er sliten og om det er greit at han ordner det selv. Han har vel vært singel før en gang, så det ordner han. han kan forresten heller vaske går gutta boys har dratt. Anonymkode: 5c072...9e5 Sånn, mye bedre. Hun skal da ikke spørre om det er greit, hun skal bare si ifra at sånn blir det. Uten kjefting og sure miner, bare nøytral info. Anonymkode: f0398...6dc 57
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #11 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke gjør det 😄 Tror du de merker at du ikke har det da? Min erfaring er at de ikke gjør det. Anonymkode: ae894...410 Jo kanskje de gjør det. Har ikke løftet en finger på to uker så badene ser ikke ut og det er mye annet som bør tas. Sengene må skiftes på også. Anonymkode: 367cb...b2c
Taffel Skrevet 19. april 2021 #12 Skrevet 19. april 2021 Du spør hva jeg ville gjort? Jeg hadde sagt at jeg ikke hadde overskudd til å gjøre alt strøkent, I DAG, slik at han kan forholde seg til det, har tid til å planlegge selv og være med og hjelpe til. Hvis det skal gå en "jævel i deg" så er det vel mer som er problemet. Hvis det er en ok fyr, så skjønner han det vel og samarbeider? Jeg hadde i allefall blitt veldig irritert om du skulle være martyr og komme i siste liten med disse tankene her. Han klarer sikkert å både handle og re senger. Kjekt forresten at venner som treffes sjelden har klart å planlegge et møte. Elsker når det skjer meg sammen med mine venninner også. Og da har mann tatt seg en tur avgårde, men vi kaller det ikke å rømme. Heller unne. 12
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #13 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er et alternativ, ja. Men så går det jo også an å kommunisere og gi han mulighet og tid til å ordne det selv. Greit nok at han tydeligvis har vært bortskjemt med at du har ordnet dette tidligere, men han har vel ikke akkurat tvunget deg. Du skriver jo at du liker at det ser pent og velkomment ut før dere får gjester i hus. Så hvis dette her er eneste minuset ved din mann så forstår jeg ikke helt hvorfor du skal være en bitch og bare stikke uten å i det minste gi han litt veiledning og tips om hvordan han skal gjøre ting. Anonymkode: 72147...e8f Du har veldig rett i det. Men samtidig så forventer jeg at en voksen mann klarer å gjøre disse tingene selv. Men ja, han skal få en heads up på at jeg ikke har tenkt å ordne alt for han. (Han er typen som er allergisk mot vaskekluter osv.. han kan «hjelpe til» og støvsuge men alt annet faller på meg siden han «ikke vet hvordan..) vi snakker her om en velutdannet mann.. så ja han er veldig bortskjemt Anonymkode: 367cb...b2c 7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #14 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er mest overrasket over at du i det hele tatt vurderer å ordne alt. Du legger det frem som om det er din plikt. Forventer han virkelig at du skal re opp senger og handle inn? Er han 8 år og bor hjemme hos mamma? Anonymkode: cd9c1...f53 Ja, må signere dette. Anonymkode: a063b...095 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #15 Skrevet 19. april 2021 Hvorfor er du en martyr da? Anonymkode: 705c9...b7c 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #16 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi er et godt voksent par. Gift i mange år. Nå til helgen skal gubben ga 3 kompiser på besøk og ha en guttegjeng. De har ikke sett hverandre på mange år sender blir sikkert hyggelig. Jeg rømmer til hytta sammen med barna. Det som er greia er at gubben er veldig bortskjemt med at jeg alltid ordner med alt mulig.. jeg tar husvask.. lager mat.. osv .. tenker på detaljer og vil at alle skal ha det bra. Nå har det seg slik at jeg har hatt en tøff periode med lungebetennelse, samt mye overtid på jobb. Jeg er SLITEN. Det er akkurat passe nok for meg å pakke med meg det vi skal ha med oss på hytta. Jeg vet at gubben regner med at jeg kommer til å vakse huset, de opp senger, handle inn mat osv så alt er klart for guttehelgen hans. Jeg er også litt nøye på det, vil ikke presentere et grisete hjem. Men plutselig gikk det en jævel i meg. Tenk om jwg bare driter i å ordne alle disse tingene for han? Bare si at jeg regnet med at han fikset det selv siden det er HAN som har invitert inn til besøk. Jeg har så mye å gjøre på jobb også så jwg ser ikke at jeg har ork til å gjøre alt sammen.. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 367cb...b2c Mannen min (over 50 år) hadde sett det som en selvfølge at hans kompiser er hans ansvar. Jeg hadde gjort ingen verdens ting i din situasjon. Anonymkode: ba358...91c 9
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #17 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Bare si at du er sliten og om det er greit at han ordner det selv. Han har vel vært singel før en gang, så det ordner han. han kan forresten heller vaske går gutta boys har dratt. Anonymkode: 5c072...9e5 Om det er greit? Ikke faen!? Du skal ikke spørre OM det er greit at han tar det selv. Du bare sier det som det er. Jeg er ganske sliten og har nok med å pakke så handlingen og husvasken må du ta selv. Anonymkode: d06bf...184 19
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #18 Skrevet 19. april 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Du har veldig rett i det. Men samtidig så forventer jeg at en voksen mann klarer å gjøre disse tingene selv. Men ja, han skal få en heads up på at jeg ikke har tenkt å ordne alt for han. (Han er typen som er allergisk mot vaskekluter osv.. han kan «hjelpe til» og støvsuge men alt annet faller på meg siden han «ikke vet hvordan..) vi snakker her om en velutdannet mann.. så ja han er veldig bortskjemt Anonymkode: 367cb...b2c Da er det på tide at han begynner å lære, men for å unngå kjip stemning synes jeg du skal informere om det som den mest naturlige selvfølge - ikke spørre om det er greit. Si at du ikke har overskudd pga sykdom og hektisk jobb, og si det gjerne med et smil. Og så tenker jeg at det er viktig å ikke klage på hvordan ting er gjort når du kommer hjem igjen.. Ikke forvent samme standard som når du har vasket. Anonymkode: 02c2e...899 15
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #19 Skrevet 19. april 2021 Hvis du er hjemmeværende og han forsørger deg med 200% stilling for å få endene til å møtes og for å få råd til den hytten bl.a., så synes jeg du kan rydde og gjøre i stand. Hvis dere begge er i jobb. Så tenker jeg at han selv kan gjøre i stand til gjestene sine. Siden han forventer at du gjør det, så må du selvsagt gi beskjed såpass tidlig at han rekker å gjøre det. At du i tillegg har vært syk er en ekstra grunn til at du selvsagt ikke skal gjøre dette for han. Og så må du selvsagt slutte å gjøre alt slikt med mindre han gjør tilsvarende av noe annet. Anonymkode: 143ba...25a 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #20 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis du er hjemmeværende og han forsørger deg med 200% stilling for å få endene til å møtes og for å få råd til den hytten bl.a., så synes jeg du kan rydde og gjøre i stand. Hvis dere begge er i jobb. Så tenker jeg at han selv kan gjøre i stand til gjestene sine. Siden han forventer at du gjør det, så må du selvsagt gi beskjed såpass tidlig at han rekker å gjøre det. At du i tillegg har vært syk er en ekstra grunn til at du selvsagt ikke skal gjøre dette for han. Og så må du selvsagt slutte å gjøre alt slikt med mindre han gjør tilsvarende av noe annet. Anonymkode: 143ba...25a 50-tallet ringte, og vil ha tilbake holdningene sine. TS har jobbet masse overtid den siste tiden, og dette er noe av grunnen til at hun er utslitt. Dette står i det aller første innlegget i tråden. FYI: Man jobber ikke masse overtid uten å være i jobb. Anonymkode: f0398...6dc 34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå