Gå til innhold

Hva bør jeg prioritere, dilemma ift bosted og jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Skal prøve å forholde meg i korthet. Mitt dilemma er som følger:

Jeg jobber i en mellomstor by der jeg per nå har 5 min med bil til jobb. Jeg bor temmelig sentralt og trives i utgangspunktet. Men jeg drømmer om litt større hus, mer eget friluftsområde uten masse turgåere, og større tomt. Dvs jeg kunne godt tenkt meg å flytte litt ut av byen. 

Jeg synes det er travelt med for mye pendling i bil og synes egentlig 30 min hver vei er max. Det finnes ett og annet aktuelt hus som blir sentralt nok med den tomten jeg ønsker meg, men det blir enten for dyrt (jeg har ikke tenkt til å bo meg i hjel) eller så ligger det i et nabolag jeg synes blir for tett (skal jeg først bo litt landlig så orker jeg ikke tette naboer). Jeg følger nøye med i markedet ift slike hus og har i utgangspunktet ikke tenkt til å flytte før tidligst neste år, men jeg lurer jo på om det vil dukke opp noe som klaffer ift det som er viktig for meg. 

Det jeg ser er at det er plenty med akkurat det jeg ønsker meg av tomt, hus og prisklasse i 1 time/halvannen time fra der jeg bor nå. Dette innebærer at jeg må bytte jobb, som i utgangspunktet skal gå greit, men det vil være litt økonomisk usikkerhet sammenlignet med hvordan jeg har det per nå jobbmessig. Jeg må også skaffe meg nytt nettverk av venner og bekjente, som sikkert også går greit, men jeg trives jo veldig godt der jeg er nå ift sånne ting også. 

Kan noen gi meg råd? Bør jeg ha is i magen og avvente til riktig hus i mitt område dukker opp? Eller bør jeg begynne å tenke/forberede meg på å "starte på nytt" for å prioritere drømmen om å bo landlig? Jeg vil få feks få mye mer hus for pengene ved å flytte lengre unna. 

Anonymkode: 7edb8...388

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke. Kjøpte selv nå et sted jeg egentlig ikke ønsket, men måtte ta et valg innenfor økonomi.

Anonymkode: e6aba...d33

AnonymBruker
Skrevet

Fritt valg😉

Men det er ikke alltid så lett å lage seg et nettverk som voksen på et nytt sted (særlig hvis en ikke har barn). I en travel hverdag kjører mange ikke over en time hver vei for å komme på besøk heller. Sånt ville jeg ha tatt med i beregninga. 
Følg med på hva som dukker opp, plutselig er bare rette stedet der. 

Anonymkode: 3cc14...617

AnonymBruker
Skrevet

Avvent. Ikke flytt fra der du har så godt logistikkmessig. 

Anonymkode: fa13f...90e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...