Gå til innhold

Vanning av planter

Anbefalte innlegg

Gjest Nyetablert
Skrevet

Hei

Har akkurat flyttet for meg selv og har ikke så god greie på planter. Har nå kjøpt meg tre stk som står på gulvet. De er ca 50cm-100cm høye grønne planter. Noen som har erfaring med stell av disse og hvor mye jeg bør vanne dem? Den forrige jeg hadde klarte jeg å ødelegge :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står det ikke på potta hva slags planter det er?

Er det stamme på dem? Ligner de palmer? Hvordan ser bladene ut? Er det blomster på dem, i tilfelle, hvilken farge?

Skrevet

Det varierer jo fra plante til plante. Noen vil ha mye vann og noen vil ha lite...noen vil dusjes på bladene og andre dør hvis du gjør det. Du må spørre i butikken der du kjøpte dem, så får du nok svar. Du kan jo gå i en blomsterbutikk der de har slike planter, peke på dem og spørre hvordan de skal stelles...? Det går sikkert bra :)

Jeg har en stor grønnplante som jeg vanner en gang i uka, da setter jeg den i dusjen og dusjer bladene først, for så å gi den ganske mye vann. Heller ut det som er igjen i potta etter ca 15 minutter, da har den tatt til seg det den vil ha. Dette funker for min plante, men det er slettes ikke sikkert at den funker for din...!

Skrevet (endret)

Jeg vanner alle mine en gang i uka (om sommeren, hvis det er veldig varmt, litt oftere), uansett plante og mine vokser og trives, har ikke "mistet" noen enda. Men jeg sjekker jo hvilken plante jeg kjøper da, jeg unngår planter som "aldri må tørke ut" eller lignende, men tar det ellers ikke så nøye. Og vanningen gjør jeg veldig enkel, bare heller i vann til jeg synes det ser nok ut. Man trenger ikke gjøre det så komplisert. ;)

Endret av Arkana
Gjest Madeline
Skrevet

Du kan bruke selvvanningspotte. Det kan være veldig greit for en "nybegynner".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...