Gå til innhold

Søskenbarn i 4. klasse hører ikke etter lærerne på skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søskenbarnet mitt som går i 4. klasse hører ikke etter lærerne når de sier noe, og de ender opp med å måtte rope på henne. Hvorfor hører hun ikke etter? Kan det ligge noe bak oppførselen? Jeg tenker at «normale» barn som er lydige og rolige har ingen problemer, mens de som er rebelsk må ha noe form for plager? Eller tar jeg helt feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørselstest?

AnonymBruker
Skrevet

Kan være mange grunner, både hvordan klassemiljøet fungerer, lærerens klasseledelse, hørselsproblemer, ADHD, ADD, oppdragelse etc. De fleste barn vil passe inn og følge regler om de kan. Men hvorfor roper læreren? Høres ikke ut som god strategi om det er annet enn hørselsproblemer? 🤔

Anonymkode: 6320b...1f2

Skrevet (endret)

Her er det lærerne som bør skjerpe seg. Dersom en vet at en barn ikke hører, når en snakker til dem og så fortsetter med samme taktikk, likevel, i håp om at det skal skje et under, så er pedagogikken din ganske dårlig. 

Disse lærerne bør gå bort til fjerdeklassingen, når de skal ha oppmerksomhet. Det fungerer ofte greit å stille seg nærmere og gjerne holde dem vennskapelig på skulderen eller noe lignende. Det fungerer også gjerne å lære å uttrykke seg på en måte som fanger barnets oppmerksomhet,  og / eller å jobbe såpass mye med relasjonen til barnet, at barnet faktisk orker å høre på deg.  Det kan hende at dette barnet har ting som er mye mer fantastisk å tenke på, enn det lærerne har å si. 

Siden jeg er pedagog selv, pleier jeg å si at det er omtrent som å være musiker eller skuespiller, - dersom publikumet mitt som ikke gidder å følge med, så er det forestillingen min som er for dårlig og trenger å utvikles slik at det fenger flere, det er ikke barnet det er noe galt med. 

Barn har forskjellig personlighet. Det er bare fint at ikke alle barn er « lydige og rolige», da det like gjerne kan være et tegn på at de har problemer, ved at de har lært å følge autoriteter blindt og ikke evner å tenke en selvstendig tanke.  At man er en rebell, kan ofte være et sunnhetstegn. 

Endret av absinthia
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
absinthia skrev (17 minutter siden):

Her er det lærerne som bør skjerpe seg. Dersom en vet at en barn ikke hører, når en snakker til dem og så fortsetter med samme taktikk, likevel, i håp om at det skal skje et under, så er pedagogikken din ganske dårlig. 

Disse lærerne bør gå bort til fjerdeklassingen, når de skal ha oppmerksomhet. Det fungerer ofte greit å stille seg nærmere og gjerne holde dem vennskapelig på skulderen eller noe lignende. Det fungerer også gjerne å lære å uttrykke seg på en måte som fanger barnets oppmerksomhet,  og / eller å jobbe såpass mye med relasjonen til barnet, at barnet faktisk orker å høre på deg.  Det kan hende at dette barnet har ting som er mye mer fantastisk å tenke på, enn det lærerne har å si. 

Siden jeg er pedagog selv, pleier jeg å si at det er omtrent som å være musiker eller skuespiller, - dersom publikumet mitt som ikke gidder å følge med, så er det forestillingen min som er for dårlig og trenger å utvikles slik at det fenger flere, det er ikke barnet det er noe galt med. 

Barn har forskjellig personlighet. Det er bare fint at ikke alle barn er « lydige og rolige», da det like gjerne kan være et tegn på at de har problemer, ved at de har lært å følge autoriteter blindt og ikke evner å tenke en selvstendig tanke.  At man er en rebell, kan ofte være et sunnhetstegn. 

Du høres ut som en god lærer 😀 

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du høres ut som en god lærer 😀 

Haha.. tusen takk, men jeg jobber i barnehagen og ikke i skolen. 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...