Gå til innhold

Greit at 11-åring passer 5-åring på kvelden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal selv passe en hund i 2 uker.

Har hage hunden kan lufte seg i ved behov om kvelden, men ville gjerne ha gått rundt kvartalet med ham. Babycallen tror jeg ikke rekker så langt pga flere hus imellom.

Er det innafor om jeg sier ifra til 11-åringen at jeg går ut ca 15 min? H*n har mob og er ellers temmelig omsorgsfull og pliktoppfyllende.

Anonymkode: 9a0b0...238

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Innafor om du er borte mer enn 15 minutter også

Endret av colsey
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe spesielt krevende med 5-åringen som gjør at du tenker dette går galt? Altså: våkner hen regelmessig opp med mareritt og panikk? 

Du kan selvsagt etterlate en normal 11-åring med en normal 5-åring mens du går tur med hunden. Du må gjerne gå fjelltur med hunden, en 11-åring kan helt fint være alene en hel kveld, og en 5-åring sover på natta. 

Anonymkode: 5f64f...4db

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, 5åringen pleier å sove hele natten, og om h*n våkner så er det bare for å gå på do eller tusle inn i min seng og legge seg (men dette er etter at jeg har lagt meg).

11-åringen sover ganske tungt da, det er det eneste... Og de har rom i forskjellig etasje.

Mulig jeg er hønemor her, vet ikke hva som er vanlig 😅

ts

Anonymkode: 9a0b0...238

AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor. Har selv en 11-åring og en 5-åring. Ville gått tur mens eldste var våken da, så han kunne tatt seg av minste og kontaktet deg på telefon hvis minste skulle våkne. 

Anonymkode: e21cd...8fd

• Liker 6
Skrevet

Innafor. Hadde gjort det selv. Har to i samme alder. 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge eldste er våken er det jo greit tenker jeg. Her drar jeg svippturer på butikken når minstemann på 4 har sovnet, og 13 åringen er hjemme (våken). Kan og gå meg kortere turer. Eldste har da babycallen og følger med, og ringer meg om det skulle være noe.

Anonymkode: db984...18c

AnonymBruker
Skrevet

Min 10-åring er regelmessig barnevakt for 7-åringen på kvelden. Så tjener hun seg en liten femtilapp, mens jeg får dratt på øving, eller jeg og mannen drar på kino. Vi har kontakt på telefonen underveis. Har aldri vært noe problem. Da er det ikke snakk om 15 minutt, men et par-tre timer.

Anonymkode: 9d893...4c5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skal gå helt fint. Da jeg var 11 år var jeg barnevakt for søster på 5 år og en annen søster på 3 år. Barn i den alderen har godt av å ta litt ansvar :) 

Anonymkode: 1c316...634

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har gjort det samme selv. Var borte i ca 45 min.

Anonymkode: c3f98...c43

AnonymBruker
Skrevet

Viss eldste er våken og til å stole på bør det gå helt fint. Vennina mi hadde ansvar for småsøsken ofte et par timer på den alderen viss jobbene til forledrene kræsja på kveldstid. Jeg var ofte der og det var så og si aldri at søskene våkna.  (Besteforeldre i nabohuset om det skulle vere krise) 

Anonymkode: 90064...60f

Skrevet

Null problem, men jeg ville gjort det mens eldste var våken!

AnonymBruker
Skrevet

Innafor 😌 Min sønn på 10 passer sin bror på 5 om jeg har glemt noe på butikken og blir borte 15 minutter på kvelden. Så fremt 11 åringen er veldig uansvarlig/umoden, så er ikke dette noe problem.

Anonymkode: 95162...011

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...