AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Hvilken erfaring har dere med ebay og aliexpress når det gjelder leveringstid? Handler av og til litt ting på nettet, ofte fra kinesiske selgere. På ebay kan leveringstid variere alt fra 1-4 uker. På aliexpress ser det ut som at forventet leveringstid på mange ting kan være 5-7 uker. Hva er deres erfaring med faktisk leveringstid? Forutsatt at man velger rimeligste fraktalternativ. Anonymkode: 61472...8bc
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 Stort sett ganske likt. Noe kommer på 2-3uker, noe på 2-3 måneder. Anonymkode: 7a0c0...2ce
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #3 Skrevet 27. april 2021 jeg synes at det går saktere fra Aliexpress ja. Men, også, på ebay kjøper jeg jo også fra UK, og Korea, Australia, alt mulig, og hvis jeg kjøper fra Kina - så prøver jeg å velge selger fra Hongkong, varene kommer mye fortere da. I aliexpress er det fleste selgere fra Kina og derifra går det sakte, det er de alle konteinerbåtene som går gjennom Suezkanalen, det er omtrent aldri airmail, da må man i så fall betale ekstra. Anonymkode: 3ffa3...c59
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 Kan jo ikke bare si "Ebay" det er selgere fra hele verden der🤦♂️ På Aliexpress er 95% av selgerene fra kina. Men sammenligner man to kina-selgere på Ali og Ebay, gjerne den samme selgeren, så er min erfaring at Aliexpress med "AliExpress Standard Shipping" alltid tar ca 14 dager, som er mye raskere enn Ebay sin "FREE Economy International Shipping" som tar rundt 20-40 dager. En annen fordel med Aliexpress er at man ofte kan velge ekspress frakt, hvor DHL er desidert raskest med ca 4-5 dager til man har det på døra. Det koster selvfølgelig mye mer, men greit når noe haster eller på dyre ting. Det er svært sjelden mulig å velge annet enn den ur-trege gratisfrakten på Ebay. På den annen side, på Ebay er det enkelt å finne selgere som selger de samme kina produktene fra europa, ofte bare 5-10% dyrere, og det tar gjerne ikke mer enn ca 10 dager før man har pakken. Anonymkode: d4d94...8d7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå