AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Del Skrevet 19. april 2021 Hvilken hunderase er mest fryktinngytende som man kan kjøpe i Norge? Må være en lovlig rase. Anonymkode: 75f25...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #2 Del Skrevet 19. april 2021 rottweilere, presa canario, staffordshire bull terrier og cane corso. Anonymkode: 01bfe...2a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #3 Del Skrevet 19. april 2021 Dobbetmann. Har du narkogjeld? Anonymkode: 79e8d...0b2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krakilsk Skrevet 19. april 2021 #4 Del Skrevet 19. april 2021 Dobermann og schæfer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #5 Del Skrevet 19. april 2021 Hva med Boerboel? Er den like skummel som cane corso og presa Canario? Anonymkode: 75f25...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #6 Del Skrevet 19. april 2021 Doggue de Bordeaux, ser skummel ut, men er så nyyyyydelig!!! Anonymkode: 5af0f...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #7 Del Skrevet 19. april 2021 Boerboel. Har erfaring med å ha eid to stykker. Utrolig familiekjær, men svært voktende. Jeg hadde ikke brutt meg inn i et hus med en hann boerboel, for å si det sånn. Anonymkode: 3cdd3...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #8 Del Skrevet 19. april 2021 Chihuahua og pomeranian. Småkjøtere generelt. Går lange omveier hver gang jeg ser en. Anonymkode: 032ab...4a5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #9 Del Skrevet 19. april 2021 Jeg vet ikke hvorfor du spør om dette? Men instinktet mitt sier at du kanskje ikke er habil til å ha hund om du tenker å bruke den som ett terrormiddel. Det kan være jævlig psykisk ødeleggende å bli angrepet av hund, og dessverre snakker jeg av erfaring. Anonymkode: d7b25...a94 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 20. april 2021 #10 Del Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvilken hunderase er mest fryktinngytende som man kan kjøpe i Norge? Må være en lovlig rase. Anonymkode: 75f25...ce6 Hva skal du bruke den til? I Norge er det jo uansett kun politi og forsvar som har lov å ha skarpe hunder. Så dersom du skal benytte hunden som et våpen, bryter du med norsk lov. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #11 Del Skrevet 20. april 2021 Det må da være lov å ønske seg en hund som ser skummel ut uten at man begynner å snakke om narkogjeld og skarptrening? Tidvis kunne jeg godt tenkt meg å bytte ut Spanielen min med en Rottweiler bare for å få gå i fred i parken, liksom... Personlig har jeg nok vært for lenge i hundemiljøet til å bli skremt av de rasene som listes opp her. Unntaket er Schäfer, de unngår jeg konsekvent for 90% er pinadø ikke gode i hodet. Anonymkode: f46dd...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 20. april 2021 #12 Del Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det må da være lov å ønske seg en hund som ser skummel ut uten at man begynner å snakke om narkogjeld og skarptrening? Tidvis kunne jeg godt tenkt meg å bytte ut Spanielen min med en Rottweiler bare for å få gå i fred i parken, liksom... Personlig har jeg nok vært for lenge i hundemiljøet til å bli skremt av de rasene som listes opp her. Unntaket er Schäfer, de unngår jeg konsekvent for 90% er pinadø ikke gode i hodet. Anonymkode: f46dd...108 Men hvorfor? Jeg sliter med å se hvorfor noen ønsker det. Da jeg hadde liten, søt hund klarte jeg å si nei til folk som skulle hilse. Så jeg kjøper ikke den med å skulle gå i fred. Hilsen hundeeier med stabile schæferhunder 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 20. april 2021 #13 Del Skrevet 20. april 2021 Du må gjerne kjøpe deg en 60 kilos molosser, forutsatt at du er innforstått med ansvaret som følger med. Å velge hund etter utseende er sjelden et godt utgangspunkt. Hva er motivet ditt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #14 Del Skrevet 22. april 2021 Dobermann ser litt skummel ut Anonymkode: 75f25...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #15 Del Skrevet 22. april 2021 Jeg syntes ikke rottweiler eller schäfer er noe skumle i det hele tatt, for jeg kjenner så mange som har de rasene og alle de hundene er bare verdens søteste og snilleste kosebamser 🙈 Men allikevel er det jo gode kandidater hvis tanken er å skremme vekk tyver og folk med onde hensikter, det er jo typiske raser som brukes av politiet og vektere. Jeg syntes ulvehybrider er skumlere, Sarloos wolfhond for eksempel. De er så ulveaktige og reserverte, og det er skumlere enn hunder som er kontaktsøkende og menneskeglade. De store molosserrasene som er digre og har mye vokt kan også være skumle hvis ikke eier er i nærheten. Bare ren størrelse og muskler kombinert med et lite knurr er nok til å få mye respekt. Samtidig er jo dette ekstremt krevende raser. Vil tro brukshundrasene er et mye bedre valg om man vil ha en alright hund som i tillegg holder folk litt på avstand. Anonymkode: c38c3...280 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #16 Del Skrevet 24. april 2021 Schæfer og rottweiler er flotte raser! De hundene jeg har møtt av disse rasene er snill og god. Det er en schæfer på rallylydighetstreningen som jeg oppfatter som reservert, men ikke aggressiv. Man skal uansett ha respekt for hunder man ikke kjenner. Min schæfer er noe av det snilleste du kan møte på. Tror de fleste ville foretrukket å møte på min schæfer fremfor naboens elghund for å si det slik.. Disse rasene skal være stabil i hodet. Hunder som er avlet dårlig, er dårlig sosialisert eller trent, finner du blandt alle raser. Tror nok mye av frykten for disse rasene handler om at de brukes av politiet og militæret. I tillegg er det jo typisk at disse brukes i filmer som aggressive og farlige hunder. Har derimot møtt på flere hissige chihuahuaer og pomeranians. Dette er raser jeg er skeptisk til.. Livsfarlige små gremlinger er de! Har selvfølgelig møtt på mange snille hunder av rasene også, men de fleste er hissige etter min erfaring.. Anonymkode: c05fc...339 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #17 Del Skrevet 24. april 2021 Er du han samme fyren som spurte på Freakforum om hvor du får tak i skuddsikker vest for en rimelig penge og fort som pokker? 🤔 Anonymkode: a345d...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #18 Del Skrevet 24. april 2021 Møtt mange store og "scary" hunderaser, blant annet flere som er nevnt her. INGEN av derimot vært så aggressive og utspekulerte som min egen lille chihuahua 🤣 Den hunden ville vært potensielt livsfarlig om hun var 40 kg tyngre. Anonymkode: 53b8d...332 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #19 Del Skrevet 24. april 2021 Dogo Canario, Boerbol og Rottweiler Anonymkode: 8f833...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #20 Del Skrevet 24. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Møtt mange store og "scary" hunderaser, blant annet flere som er nevnt her. INGEN av derimot vært så aggressive og utspekulerte som min egen lille chihuahua 🤣 Den hunden ville vært potensielt livsfarlig om hun var 40 kg tyngre. Anonymkode: 53b8d...332 Sier vel litt om hva slags hundeeier du er. Anonymkode: a345d...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå