AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Hei! Skal jobbe nattevakt om bare to dager. Noen som har gode tips ifht. søvnrutine? Nå som det er såpass lyst ute om dagen, er jeg ikke sikker på at jeg klarer å sove (for eksempel) klokken 10-18. Noen som er garvet på dette og har gode forslag? Og hvordan gjør dere det med trening, før eller etter jobb? Er så usikker. Vanligvis om jeg har tidligvakt drar jeg på jobb, deretter trener jeg etter jobb, spiser middag, er sosial og tar kveld. Når jeg har kveldsvakt trener jeg, tar meg god tid til å stelle meg og drar deretter på jobb og hjem igjen til rett i sengs. Anonymkode: 76946...8d7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 Når jeg har nattevakter er søvn det eneste jeg prioriterer, ingen trening, ikke noe sosialt. Har ingen søvntips dessverre siden jeg sovner uansett. Anonymkode: 06525...3b1
Danseskjørt Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 Hvis jeg skal trene før nattevakt så tar jeg det så tidlig på dagen som mulig. Så sover jeg gjerne fra 12-15 (før første natta). Funker fint for meg.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #4 Skrevet 19. april 2021 Jeg gjør stort sett ingenting annerledes før første nattevakten. Sover som normalt natta før, står opp om morgenen og gjør det jeg vil den dagen. I dag har jeg f.eks. vært på løpetur i fjellet. La meg i senga i 18-19 tiden for å forsøke å sove litt, men blir mer at jeg ligger og slapper av. Jeg kjenner at jeg er veldig trøtt, men det pleier å gå greit likevel. Dagen etterpå klarer jeg ikke å sove lenger enn 8:30-13, da med minst én oppvåkning for å gå på do. Så prøver jeg å legge meg litt mellom 18-21 senere. Har som regel bare 2 netter i mnd, så da går det med litt mindre søvn disse dagene. Planlegger aldri noe sosialt eller trening mellom nattevakter. Jeg er ikke noe god på søvn, og gleder meg til jeg en dag slipper å jobbe netter Anonymkode: 77d51...63c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #5 Skrevet 19. april 2021 Legger meg som regel rett etter vakt, sovner i 08-08.30 tiden, sover til 16-17. Trener osv før jobb. Prøver å snu døgnet litt natten før første vakt, så jeg sover litt utpå. Anonymkode: 29fc6...d60
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #6 Skrevet 19. april 2021 Takk for tips :-) Anonymkode: 76946...8d7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #7 Skrevet 19. april 2021 Har jobbet natt et par ganger, og jeg rakk sjelden å forberede meg. Prøvde å ikke gjøre så mye i timene før jobb, så jeg kanskje sovnet 1-2t på sofaen. Når jeg kom hjem på morgenen, var jeg så sliten. Har i tillegg svart rullegardin på soverommet, så det blir helt mørkt. Har sovnet raskt alle gangene. Synes det er mye mer slitsomt å jobbe kveld, for så å gå på tidligvakt, det klarte jeg ikke å venne meg til, så nå jobber jeg bare kveld. Anonymkode: ea429...fd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå