Gå til innhold

Kattungen skraper på gulvet ved maten, er det noe feil med katten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og for å gjøre det helt klart så er jeg veldig opptatt av dyrevelferd og slikt som dyreplageri og det å ikke være snill med dyr gjør meg rasende, men jeg kan ikke leve med at kattungen ødelegger både gulv og vegger her leg leier. Derfor er det best for både meg og katten at katten blir hentet av oppdretteren som igjen finner et nytt og godt hjem til den.

Anonymkode: 617b2...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og for å gjøre det helt klart så er jeg veldig opptatt av dyrevelferd og slikt som dyreplageri og det å ikke være snill med dyr gjør meg rasende, men jeg kan ikke leve med at kattungen ødelegger både gulv og vegger her leg leier. Derfor er det best for både meg og katten at katten blir hentet av oppdretteren som igjen finner et nytt og godt hjem til den.

En liten kattunge klarer neppe å ødelegge vegger og gulv. Du kan beskytte veggen og gulvet med matte og plate, men det er vel for mye jobb for deg regner jeg med. 

Anonymkode: 99d77...9df

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min katt skraper på gulvet om han ikke liker maten. Skraper aldri på den maten han spiser, men noen gjør det også som de andre sier for å spare til senere. Rent instinkt. 

Stakkars katt ja. Virker som du vil ha en kopi av din gamle katt, og det kommer du ikke til å få. Katter kan være ekstremt forskjellige. Best om du ikke skaffer deg en ny en. Så burde du sette deg inn i katteatferd for dette er noe de fleste vet om.  

Anonymkode: ec894...60e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har snakket med oppdretter, de kan hente katten men jeg får kun igjen halvparten av det jeg betalte så det er uaktuelt. Har oppdretter lov til å ikke betale tilbake hele summen? Vet ikke hva jeg da skal gjøre med katten bortfra å prøve å selge den selv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da ikke noe feil med katten, så at du får tilbake halvparten er da mer enn nok. 

Anonymkode: 25ea7...915

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har snakket med oppdretter, de kan hente katten men jeg får kun igjen halvparten av det jeg betalte så det er uaktuelt. Har oppdretter lov til å ikke betale tilbake hele summen? Vet ikke hva jeg da skal gjøre med katten bortfra å prøve å selge den selv

Skjerp deg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er jo åpenbart noe galt med katten, da burde du få igjen hele summen

Anonymkode: 456ec...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, turte du virkelig å fortelle oppdretter hvilken helt-bak-mål-dumskalle-grunn du hadde for å ville returnere kattungen?

Jeg skjemmes. Noe så flaut.

Anonymkode: 9dca1...2b4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo åpenbart noe galt med katten, da burde du få igjen hele summen

Anonymkode: 456ec...fb7

:kari:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes du skal gi tilbake kattungen til oppdretter og akseptere det økonomiske tapet. Oppdretter kan ikke selge kattungen på nytt til lik pris heller, det tar tid å finne hjem, kattungen må også akklimatiseres tilbake og bli trygg hos oppdretter igjen, og den blir da eldre og eldre. En eldre kattunge går ned i pris.

Gi den tilbake før den begynner med andre ting som er fullstendig normalt og instinktivt for den, f.eks å klore opp møblene dine, eller tisse i senga hvis den er misfornøyd med noe. Du har gjort et særdeles dårlig valg hvis du ikke tåler at kattungen graved ned maten sin, når det er mye "verre" ting en katt kan gjøre, som er vel så normalt. 

Anonymkode: be3f2...b25

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men, TS, er dette fortsatt gøy? 🙈 

Anonymkode: 32bd2...3dc

Enig. Ts er jo åpenbart et troll. 

Anonymkode: 1624b...2d2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har nå kranglet med oppdretter i flere dager, og i dag ble kattungen heldigvis hentet og jeg fikk hele kjøpesummen tilbake. Det har vært en totalt håpløs og useriøs oppdretter, aldri i livet at jeg kjøper flere hos den oppdretteren. Verst av alt er at de nektet lenge og godta å hente kattungen mot full tilbakebetaling og sto på sitt helt til det sikkert gikk opp for de at jeg hadde rett. Utrolig at man må kjempe og krangle så mye for sine rettigheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har nå kranglet med oppdretter i flere dager, og i dag ble kattungen heldigvis hentet og jeg fikk hele kjøpesummen tilbake. Det har vært en totalt håpløs og useriøs oppdretter, aldri i livet at jeg kjøper flere hos den oppdretteren. Verst av alt er at de nektet lenge og godta å hente kattungen mot full tilbakebetaling og sto på sitt helt til det sikkert gikk opp for de at jeg hadde rett. Utrolig at man må kjempe og krangle så mye for sine rettigheter!

Dette er nok en katt som passer deg aller best 

8AF657F7-8C82-4B36-8452-BE1A2B4A657A.jpeg

Anonymkode: 25ea7...915

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor gidder du? Alle skjønner at ingen er så dum.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

162CAFAD-3C91-4CE9-B741-15DAE98BF0C5.jpeg

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal alle være så negative og påstå at jeg er et troll? Samme for meg altså, men synes det er ganske barnslig! 
er vel kun en eller to på hele tråden som forsto dette resten bare kommer med negativitet og påstander om at jeg er troll. 

jeg vil ikke ha en hjerneskader kattunge som jeg har betalt mye for, det må da alle skjønne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor skal alle være så negative og påstå at jeg er et troll? Samme for meg altså, men synes det er ganske barnslig! 
er vel kun en eller to på hele tråden som forsto dette resten bare kommer med negativitet og påstander om at jeg er troll. 

jeg vil ikke ha en hjerneskader kattunge som jeg har betalt mye for, det må da alle skjønne 

Du har også fått flere svar der du har fått vite at det er helt normalt og at katten ikke er hjerneskadet, ikke gidder du å google deg frem til et så enkelt svar heller, derfor tror folk at du er et troll. Enten det eller er det du som er hjerneskadet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har også fått flere svar der du har fått vite at det er helt normalt og at katten ikke er hjerneskadet, ikke gidder du å google deg frem til et så enkelt svar heller, derfor tror folk at du er et troll. Enten det eller er det du som er hjerneskadet.

Det kan ikke være normalt da min forrige katt som var helt normal ikke skrapet på gulvet rundt maten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...