AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Vi er et par i 30åra med små barn i barnehage. Lenge har vi drømt om å bo mer landlig, samt ha større plass og større hage. Da må vi ut av byen... Her er det kun leiligheter eller små rekkehus vi har råd til. Ulempen er at vi flytter lenger unna besteforeldre som nå er i gangavstand. Jobbene våre er også her, men vi har begge jobber man kan få "overalt". Jeg føler meg veldig dratt i begge retninger. Vi flytter ikke lenger enn ca 30-40 minutter med bil, men likevel.. Vil gjerne ha noen råd og innspill på dette. Om vi skal flytte tenker vi at vi bør gjøre det før barna begynner på skolen. (første begynner om et år). Er skikkelig redd for å ikke flytte, og så angre. Men er også redd for å flytte, og angre😅 Anonymkode: a1c7f...bcd
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 Om du flytter og angrer er det faktisk mulig å flytte tilbake! Prøv! Anonymkode: 21402...5ed 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 Jeg hadde ikke gjort det. Besteforeldre i gangavstand er gull verdt, for barna Anonymkode: c8f48...58e 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #4 Skrevet 19. april 2021 Vi flyttet 1 time unna besteforeldre. Det er herlig! Vi får absolutt ingen hjelp, men vi slipper også irriterende familiemedlemmer som løper ned døra 🤩🙌 Anonymkode: aea78...3ee 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #5 Skrevet 20. april 2021 Hvor gamle er barna dine? I skolealder blir det masse lek med venner, fritidsaktiviteter og annet som er greit å ha i nærheten. Kjenner mange som bor «på landet» og stort sett bare sitter i bilen hver eneste ettermiddag. Kjøring til og fra venner, til og fra skole/aks (eller til skolebussen), til og fra trening, til og fra butikken, osv osv osv. Du må også kjøre langt til barnevakten når barna er syke eller dere skal et eller annet (hvis dere bruker besteforeldrene til det). Så nei, ville aldri i verden valgt den løsningen om dere har flere barn. Tenker det er viktig dere har landet på noe permanent før skolestart iaf, slik at barna ikke må bytte skole. Anonymkode: 0a672...796 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #6 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvor gamle er barna dine? I skolealder blir det masse lek med venner, fritidsaktiviteter og annet som er greit å ha i nærheten. Kjenner mange som bor «på landet» og stort sett bare sitter i bilen hver eneste ettermiddag. Kjøring til og fra venner, til og fra skole/aks (eller til skolebussen), til og fra trening, til og fra butikken, osv osv osv. Du må også kjøre langt til barnevakten når barna er syke eller dere skal et eller annet (hvis dere bruker besteforeldrene til det). Så nei, ville aldri i verden valgt den løsningen om dere har flere barn. Tenker det er viktig dere har landet på noe permanent før skolestart iaf, slik at barna ikke må bytte skole. Anonymkode: 0a672...796 Jeg tenker det samme som deg med tanke på skolebytte. Og du har gode poenger. Har liksom bare et år før vi må bestemme oss.. Er jo så klart mange fordeler med å bo nærme besteforeldre og byen, så velger jo bort noe uansett.. Utrolig vanskelig😭 Anonymkode: a1c7f...bcd
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #7 Skrevet 20. april 2021 Vi er i akkurat samme situasjon! Det er så gull å ha besteforeldre et steinkast unna, barna kan besøke de på impuls, vi kan møtes ute når vi går tur, de hentet fast dag i bhg osv. men vi vil også ha større plass. har ingen råd, sliter med samme! Anonymkode: 380c1...a85
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #8 Skrevet 20. april 2021 Vi hoppet i det, og flytter til landet til sommeren. Vi flytter fra en storby til en bygd med 7000 innbyggere, og alt av fritidsaktiviteter og skole til ungene osv inne gangavstand. Jeg tror det blir virkelig bra. Besteforeldrene er pensjonerte og klarer å kjøre i 35 min for å komme på besøk. 😊 Anonymkode: 5837d...f40 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #9 Skrevet 20. april 2021 Besteforeldrene mine bodde en time med bil og en fergetur unna da jeg vokste opp, men vi har likevel et utrolig nært forhold. Vi var ofte der på overnatting i helgene, i ferier, og de var på besøk hos oss. Anonymkode: 2c132...646 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #10 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vi er i akkurat samme situasjon! Det er så gull å ha besteforeldre et steinkast unna, barna kan besøke de på impuls, vi kan møtes ute når vi går tur, de hentet fast dag i bhg osv. men vi vil også ha større plass. har ingen råd, sliter med samme! Anonymkode: 380c1...a85 Akkurat som jeg skulle sagt det før. Det at de kan hente tidlig i barnehagen feks er jo gull verdt! Det blir jo det samme når de begynner på Sfo, deilig å ha besteforeldre som kan stille opp. Så selv om de er pensjonister og lett kan kjøre så blir det jo ikke like mye i hverdagen og det er jo litt trist... Ts Anonymkode: a1c7f...bcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå